اندیشه دفاع مقدس؛ راهكار حل مشكلات جامعه/ موزه‌آرایی مركز فرهنگی در فاز دوم انجام می‌شود
کد خبر: 3701438
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱
گرامی مطرح كرد:‌

اندیشه دفاع مقدس؛ راهكار حل مشكلات جامعه/ موزه‌آرایی مركز فرهنگی در فاز دوم انجام می‌شود

گروه اجتماعی ـ مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با بیان اینكه ولایت‌مداری، ایثار، خودباوری، اقتدار، جهاد و به عبارت كامل‌تر، ارزش، شرافت و انسانیت، شاخصه مهم و موجود در جبهه‌ها بود تأكید كرد كه این‌ شاخص‌ها راهگشای نسل جدید برای فائق آمدن بر مشكلات امروز جامعه است.

حمیدرضا گرامی، مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه این استان جزو چهار استان برتر كشور در حوزه‌های مختلف دفاع مقدس است، گفت: همین مسئله توجه جدی‌تر به جمع‌آوری اسناد، پژوهش و راه‌اندازی مركز فرهنگی دفاع مقدس (موزه) رزمندگان این استان در دوران هشت ساله دفاع مقدس را دو چندان می‌كند.
وی افزود: دفاع مقدس مردم ایران اسلامی دستاوردهای بسیار ارزشمندی از خود بر جای گذاشته است كه اصلی‌ترین آن‌ها بیمه كردن كشور در مقابل قدرت‌های استكباری است كه عزت ایران اسلامی را همیشه زنگ خطری برای خود محسوب كرده‌اند؛ علاه بر این، بسیاری از مشكلات اجتماعی و فرهنگی ما با تكیه بر تجارب این دوران قابل حل است.

وجود 300 هزار ایثارگر در استان فارس
گرامی اظهار كرد: استان فارس با میانگین 300 هزار ایثارگر، گنجینه‌ای عظیم را برای تحقق اهداف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و غیره داراست كه فرمایش رهبر معظم انقلاب گواه این ادعاست.
این یادگار دوران دفاع مقدس تأكید كرد: نسل جدید باید بداند كه ولایت‌مداری، ایثار، خودباوری، اقتدار، جهاد و به عبارت كامل‌تر، ارزش، شرافت و انسانیت، شاخصه مهم و موجود در جبهه‌ها بود كه اكنون می‌تواند راهگشای این نسل برای فائق آمدن بر مشكلات امروز جامعه باشد.
وی بیان كرد: این اداره‌كل بر اساس وظیفه ذاتی خود، تلاش می‌كند با همكاری دستگاه‌هایی كه در زمینه خدمت‌رسانی به ایثارگران فعال هستند، نسبت به جمع‌آوری اسناد و خاطرات این عزیزان و خانواده‌های آنان اقدام كند و یادگاری ماندگار برای نسل آینده به جای بگذارد.
گرامی، مركز فرهنگی دفاع مقدس را كه فاز نخست آن در دهه فجر امسال به بهره‌برداری رسید را از جمله مكان‌هایی برشمرد كه می‌توانند علاوه بر حفظ ارزش‌های حماسی مردم ایران، جوانان را با دستاوردهای این دوران برای بهره‌برداری در حال و آینده آشنا كند.
مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس تأكید كرد: راه‌اندازی این مركز گام ارزشمندی برای رسیدن به اهداف بزرگ پیش روی دلسوختگان و علاقه‌مندان فرهنگ جهاد و شهادت است و امیدواریم كه با یاری تمام كسانی كه می‌توانند در این مسیر گام بردارند، هرچه زودتر شاهد افتتاح فازهای بعدی این مجموعه فرهنگی باشیم.

ساخت موزه دفاع مقدس فارس در زمینی با 16 هزار متر مربع
وی با بیان اینكه در فاز دوم بهره‌برداری از مجتمع فرهنگی دفاع مقدس فارس، موزه‌آرایی انجام خواهد شد، گفت: مركز فرهنگی دفاع مقدس فارس با مساحت 16 هزار و 500 متر مربع و با زیربنای 6 هزار متر مربع در حال ساخت است كه فاز اول آن در دهه مبارك فجر به بهره‌برداری رسید.
گرامی ادامه داد: در فاز دوم نیز كه از مدت‌ها پیش با راه‌اندازی كارگروه ویژه مقدمات آن انجام شده است، بخش موزه‌آرایی این مجموعه با به كارگیری فناوری‌های روز به بهره‌برداری خواهد رسید.
مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس تأكید كرد: در خصوص موزه آرایی و ساخت محوطه، با تشكیل كارگروه ویژه و مشورت با كارشناسان، صاحب‌نظران و مسئولان در مورد جمع‌آوری سوژه‌های دفاع مقدس، بیش از 850 سوژه برای موزه‌آرایی این مركز فرهنگی شناسایی و در اختیار كارگروه موزه‌آرایی قرار گرفته است.
انتهای پیام

captcha