فرهنگ ایرانی - اسلامی به گردشگران خارجی معرفی شود
کد خبر: 3701470
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۲

فرهنگ ایرانی - اسلامی به گردشگران خارجی معرفی شود

گروه اجتماعی- نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با تاکید بر اهمیت رعایت ارزش‌های دینی توسط راهنماهای گردشگری گفت: فرهنگ ایرانی - اسلامی به گردشگران معرفی شود.

به گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، نماینده ولی فقیه در استان یزد صبح امروز در دیدار راهنماهای گردشگری یزد با اشاره به اینکه گردشگری مذهبی یکی از ابتکارات بسیار خوب و ارزشمند یزد بوده اظهار کرد: در اوایل انقلاب دو نظریه در ارتباط با گردشگری در بین مردم بود.
وی ادامه داد: یک عده به استناد اینکه گردشگران فرهنگ مردم را خراب می‌کنند با این موضوع مخالف بودند و گروه دیگر معتقد بودند که گردشگری برای اقتصاد و تجارت کشور خوب است و باید از این صنعت استفاده لازم به عمل آید.
نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: ما باید به این موضوع توجه کنیم که نمی‌توانیم درهای کشور را ببندیم و جلوی ورود گردشگران به کشور را بگیریم، اگر اینطور باشد که هیچ کسی در دنیا شناختی از ما پیدا نمی‌کند، در طرف مقابل هم ما نمی‌توانیم فرهنگمان را رها کنیم و به آنها گرایش پیدا کنیم.
ناصری یزدی افزود: به این ترتیب ما هم باید گردشگری در کشور را مورد توجه قرار دهیم و هم از فرهنگ و دین مردم حفاظت کنیم و حتی فرهنگ اسلامی و ایرانی خودمان را به آنها منتقل نماییم.
امام جمعه یزد افزود: فعالیت‌های ما باید به گونه‌ای باشد که گردشگران خارجی با ورود به کشور ایران، از فرهنگ ما بهره‌گیری کرده و نسبت به رفع فرهنگ‌های غلط خود اقدام نمایند.
وی با تاکید بر اینکه از لحاظ دین و اعتقاداتمان گردشگری نه تنها محدود نشده بلکه به ما دستور داده شده که به دیگر نقاط سفر کنیم و با مشاهده قدرت خداوند دید و نظر خود را وسیع‌تر کنیم تصریح کرد: یکی از موضوعات بسیار مهمی که در ارتباط با انتقال فرهنگ ایرانی و اسلامی ما به گردشگران وجود دارد، مربوط به راهنمایان تورهای گردشگری است.
نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: راهنماهای گردشگران باید علاوه بر اینکه در ارتباط با ارزش‌ها به گردشگران توضیحاتی ارائه می‌کنند، به صورت عملی هم حجاب و ارزش‌های دینی را رعایت کنند که بتوانند روی توریست‌ها تاثیرگذار شوند.

انتهای پیام

captcha