جشنواره «مهمانی عروسک‌ها» در سربیشه برگزار می‌شود
کد خبر: 3701624
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱
رئیس میراث فرهنگی سربیشه خبر داد:

جشنواره «مهمانی عروسک‌ها» در سربیشه برگزار می‌شود

گروه اجتماعی- رئیس میراث فرهنگی سربیشه گفت: جشنواره «مهمانی عروسک‌ها» در سربیشه برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، هاشم اتفاقی، امروز یکم فروردین‌ماه، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ایام نوروزی برنامه‌های متعددی برای جذب گردشگر و جهت استقبال از مهمانان و مسافران نوروزی در شهرستان سربیشه اجرا می‌شود.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سربیشه اظهار کرد: در ایام نوروز یک بازارچه نوروزی شامل دو غرفه فروش محصولات صنایع دستی، دو استراحتگاه عشایری و برپایی سیاه چادر را داریم.
اتفاقی ادامه داد: همچنین برگزاری جشن نوروزگاه را در دو محل شهر درح و پارک فجر شهرستان سربیشه داریم که جشن پارک شهر سربیشه با عنوان جشنواره مهمانی عروسک ها برگزار می‌شود.
وی افزود:از آنجایی که قصد داریم عروسک‌های ساخت شده توسط زنان توانمند روستاهای سربیشه با عنوان عروسک‌های تاجمیر را به گردشگران نوروزی معرفی کنیم نام «مهمانی عروسک‌ها» را برگزیدیم.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سربیشه بیان کرد: در این جشنواره که از دوم فروردین آغاز می‌شود؛ اجرای موسیقی سنتی، بازی‌های بومی و محلی و سایر آیین‌های محلی شهرستان را داریم.
اتفاقی اظهار کرد: شهرستان سربیشه با توجه به دو روستای هدف گردشگری ماخونیک و چنشت که از جمله روستاهای شگفت انگیز کشور محسوب می شوند همه ساله گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است.
وی بیان کرد: از لحاظ مکان‌های زیارتی نیز شهرستان سربیشه از زیارتگاه بی بی زینب خاتون(س) خواهر امام رضا(ع) و آرامگاه سید حامد علوی برخوردار است که این مکان‌ها نیز جذابیت معنوی خاصی برای جذب مسافر و گردشگر دارد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی سربیشه افزود: همچنین سربیشه از نظر بناهای تاریخی نیز بسیار ممتاز است که از آن جمله می‌توان به قلعه کهنه سربیشه، خانه یاوری، مسجد چهارده معصوم(ع)، خانه دکتر معتمد نژاد اشاره کرد.
اتفاقی یادآور شد: به مسافران نوروزی خراسان‌جنوبی پیشنهاد می‌کنیم به سربیشه سفر کنند و در روستای چنشت سرزمین رنگ‌ها با فرهنگ اصیل این منطقه آشنا شده و از دیدن بناهای تاریخی لذت ببرند و در جوار امامزاده بی بی زینب خاتون(س) به آرامش معنوی برسند.
انتهای پیام

captcha