برند گردشگری ارس تقویت می شود
کد خبر: 3701740
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۶

برند گردشگری ارس تقویت می شود

گروه اجتماعی- قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد ارس، با اشاره به برنامه های نوروزی ارس، استفاده از طرح جامع گردشگری و تقویت برند گردشگری ارس را از جمله اهداف مهم سازمان منطقه آزاد ارس در نوروز 97 عنوان کرد.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، یوسف داداش زاده، قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد ارس، با اشاره به برنامه های نوروزی ارس، استفاده از طرح جامع گردشگری و تقویت برند گردشگری ارس را از جمله اهداف مهم سازمان منطقه آزاد ارس در نوروز 97 عنوان کرد.

برند گردشگری ارس تقویت می شود
وی، گفت: جلسات ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد ارس از دی ماه به طور جدی تر آغاز شده است و تلاش می کنیم تا یک نوروز به یادماندنی را به تمام گردشگران ارس هدیه کنیم.
داداش زاده، تاکید کرد: تلاش زیادی برای استقبال از گردشگران نوروزی توسط سازمان منطقه آزاد ارس و با همکاری تمام نهادها، سازمان ها و ادارات شهرستان صورت می گیرد و از این همکاری می توان به عنوان یک الگوی مناسب مدیریتی جهادی اشاره کرد.
معاون فرهنگی منطقه آزاد ارس، خاطرنشان کرد: فعالیت ستاد به طور رسمی با برگزاری مانور کمیته امداد و نجات از 22 اسفند 96 آغاز شده است و قصد داریم که به کمک تمام کمیته های مرتبط، بهترین و شایسته ترین خدمات و برنامه ها را به گردشگران ارس ارائه دهیم.
وی، با اشاره به اینکه در این روزها رونق هر چه بیشتر بازار ارس مورد توجه جدی سازمان قرار گرفته است، گفت: یکی از اهداف مهم طراحی برنامه های نوروزی منطقه آزاد ارس، رونق بازار این منطقه است و سعی شده است تا با اجرای این برنامه ها به رونق بازار ارس کمک بیشتری شود.
داداش زاده افزود: توجه به رفتار با گردشگر و ارائه خدمات به گردشگران نیز جزو اهداف گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس است و در این زمینه 12 دوره آموزش تخصصی در نیمه دوم سال 96 بین ارسوندان برگزار شده است.
وی تصریح کرد: در تعریف برنامه های نوروزی منطقه آزاد ارس، همکاری با بخش خصوصی جدی تر دنبال شده است و از ترکیب برنامه های خصوصی و دولتی استفاده می شود.
قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد ارس، استاندارسازی و افزایش زیرساخت ها را نیز جزو اهداف گردشگری ارس عنوان کرده و خاطرنشان کرد: منطقه آزاد ارس از سال 1388 به عنوان مقصد گردشگری معرفی شده است و از چند سال گذشته نیز تلاش شده است تا به استانداردهای لازم در حوزه گردشگری برسیم.
داداش زاده افزود: طرح جامع گردشگری ارس به عنوان نقشه راه برای توسعه گردشگری ارس توسط نخبه های این حوزه آماده شده است و این طرح در حال پیاده سازی است تا به صورت یک بسته گردشگری در اختیار گردشگران قرار گیرد.
وی تاکید کرد: در مسیرهای گردشگری شرق و غرب ارس، اقدامات بسیار مهمی در طول سال های گذشته صورت گرفته است و به جرات می توان عنوان کرد که مسیر گردشگری غرب ارس یکی از مسیرهای کاملا استاندارد گردشگری در کشور است.
داداش زاده افزود: ایمنی جاده، نمازخانه، پارک های مختلف، امکانات رفاهی، بهداشتی، جاذبه های طبیعی و آثار تاریخی ثبت جهانی شده این مسیر گردشگری باعث شده است که هر ساله استقبال هر چه بیشتری را در این مسیر شاهد باشیم.
وی در ادامه گفت: مسیر گردشگری شرق ارس نیز تا جنگل های ارسباران ادامه خواهد داشت و در این زمینه نیز اقدامات زیربنایی انجام شده و در ادامه نیز شاهد ادامه روند کنونی برای استانداردسازی کامل این مسیر باشیم.
داداش زاده در زمینه امکانات اقامتی ارس نیز اظهار کرد: در زمینه اقامتی نیز نوروز امسال مشکل اقامتی در ارس نخواهیم داشت و با مشوق هایی که برای سرمایه گذاران طراحی شده است و برای سال 97 نیز تمدید شده است، در شش ماهه اول این سال نیز تا 400 تخت به ظرفیت هتل های ارس اضافه خواهد شد.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس، در زمینه افزایش گردشگران خارجی ارس نیز گفت: ارس میزبان گردشگران خارجی نیز هست و بیشتر گردشگران خارجی علاوه بر جاذبه های طبیعی، علاقمند هستند از مکان هایی دیدن کنند که در سازمان های بین المللی نیز معرفی شده اند.
داداش زاده افزود: وجود کلسیای ثبت جهانی سنت استپانوس در این زمینه بسیار موثر بوده است و ثبت جهانی شدن ژئوپارک ارس و جنگل های ارسباران در آینده نزدیک، منطقه ارس را به یک منطقه بسیار دیدنی از منظر گردشگران خارجی تبدیل می شود.
وی تاکید کرد: در منطقه آزاد ارس به دنبال تقویت شاخه های خاص گردشگری نیستیم و تمام شاخه های صنعت گردشگری از جمله گردشگری طبیعی، تاریخی، غذایی، مذهبی، ورزشی و فرهنگی به صورت متقارن در ارس مورد توجه قرار می گیرد.
داداش زاده تصریح کرد: منطقه آزاد ارس جزو مناطقی است که در تمام حوزه های گردشگری حرف های زیادی برای گفتن دارد و هر شخص با هر سلیقه ای می تواند ارس را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کند.
قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد ارس، در زمینه افزایش زیرساخت های گردشگری ارس نیز گفت: امسال زیرساخت های بیشتری در ارس تکمیل شده است و بر همین اساس برنامه های نوروزی نیز از تنوع بسیار بالایی برخوردار می شود. به طوریکه با اضافه شدن هر زیرساخت برنامه های ویژه ای بر اساس آن زیرساخت تعریف می شود.
داداش زاده عنوان کرد: امسال یکی از سالن های جلفا نیز به طور کامل تجهیز شده است و شاهد اجرای صحنه ای موسیقی و سایر برنامه های هنری در این سالن خواهیم بود.

انتهای پیام/

captcha