اعتکاف بستری برای اندیشه و خردورزی است
کد خبر: 3702147
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰

اعتکاف بستری برای اندیشه و خردورزی است

کانون خبرنگاران نبأ ــ امام جمعه شهرستان نیک‌شهر گفت: اعتکاف بستر مناسب اندیشه، تفکر و خردورزی است و مانع از سقوط جامعه از پایگاه بلند خردورزی، عشق عرفانی و عامل پیوستن به زندگی حیوانی می‌شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، سنت حسنه اعتکاف در جوار حرم شهدای گمنام شهرستان نیک‌شهر با حضور جمعی از جوانان یاور نماز و خانواده‌هایشان سه‌شنبه، ٧فروردین‌ماه با همکاری کانون فرهنگی تبلیغی شهید مبارزه با نفوذ شهید ملامحمدعلی لطفیان سرگزی و مؤسسه صحیفه سجادیه و رساله حقوقيه برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین احمد لطفیان سرگزی، امام جمعه شهرستان نیک‌شهر با اشاره به اینکه اشتغال انسان به کار، زندگی و مسئولیت‌های اجتماعی گاهی موجب غفلت می‌شود و توجه به کار ‌گاهی سبب می‌شود انسان وظیفه بزرگ یاد خدا و توجه به خودسازی را فراموش کند، گفت: اسلام، اعتکاف و حضور در نمازهای جمعه و جماعت را پیشنهاد داده است زیرا مانع از سقوط جامعه از پایگاه بلند خردورزی، عشق عرفانی و عامل پیوستن به زندگی حیوانی می‌شود.
وی افزود: اعتکاف بستر مناسب اندیشه، تفکر و خردورزی است و اعتکاف به تعبیر حضرت آیت‌الله یحیی انصاری شیرازی تلاش برای این است که انسان‌های فرو رفته در روزمرگی‌ها از فضای پر التهاب روزانه به سوی خدا باز گردند. همچنین شهید آیت‌الله سیدمحمدتقی حسینی طباطبایی، نماینده مردم سیستان از شهدای حادثه هفت تیر اعتکاف را زمینه توبه، بازگشت به قرآن و معنویت، بازگشت به دعا، استمداد از عالم غیب، بازگشت از خود مداری به خدا گرایی می‌داند.
لطفیان عنوان کرد: انسان‌هایی که مسئولیت‌های بزرگتری دارند بیش از دیگران به اعتکاف و خودسازی نیاز دارند. درواقع اعتکاف توفقی ناآگاهانه و بدون عشق به عبادت و قصد قربت نیست، بلکه اعتکاف به همه ما به ویژه متولیان امور فرهنگی و اجتماعی درس معنویت گرایی، نیایش و تلاوت قرآن می‌دهد. همچنین اعتکاف گریز از لذت‌گرایی و مهار حس خود محوری، برتری جویی و باز گشت از قبله دنیا گرایان به سمت وسوی قبله هستی است.

محمود لطفیان

انتهای پیام

captcha