برپایی بیش از 20 محفل قرآنی در عراق + عکس
کد خبر: 3702235
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵
با حضور قاریان مشهدی؛

برپایی بیش از 20 محفل قرآنی در عراق + عکس

کانون خبرنگاران نبأ ــ مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت سروش جاودانه وحی گفت: در پی اعزام قاریان نوجوان ممتاز مشهد مقدس به کشور عراق، از اول ماه رجب تا کنون بیش از 20 محفل قرآنی در شهرهای این کشور برگزار شده است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، سروش عظیمی، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت سروش جاودانه وحی با بیان اینکه برپایی محافل نور در شهرهای عراق و مسیرهای نجف تا کربلا عاملی برای تعامل ایران و عراق و وحدت مسلمانان است، گفت: ایام ماه رجب سبب شد که در چند سال گذشته ظرفیت قابل توجه و بی‌نظیری به واسطه اشتیاق و علاقه زوار حضرت سیدالشهدا(ع) در جهان اسلام و دنیا شکل بگیرد که هر سال از شکوه بیشتری برخوردار است؛ بر همین اساس باید از این ظرفیت در قالب وحدت‌بخشی جهان اسلام، مسلمانان و آزادگان جهان استفاده کرد.

وی افزود: طی سال‌های گذشته به این نتیجه رسیدیم که قرآن برای همه اقشار و کشورهای اسلامی و غیر اسلامی که در این موسم حضور دارند، می‌تواند محور وحدت و فعالیت فرهنگی در کشور عراق باشد؛ به این دلیل که فلسفه حضور ایام ماه رجب، اهل بیت(ع) هستند، همه فعالیت‌های ماه رجب رنگ خود را از اهل بیت(ع) دارند و ما باید به دنبال آن باشیم که ثقل اکبر را در موسم رجب بگنجانیم.

عظیمی عنوان کرد: در پی اعزام قاریان نوجوان ممتاز مشهد مقدس به کشور عراق بیش از ۲۰ محفل انس با قرآن از اول ماه رجب تا شب ولادت امام جواد(ع) با حضور قاریان و حافظان و گروه تواشیح شمس‌الهدی از مشهد در کربلا، نجف و کاظمین و... برگزار شده است.

علی خداپور
انتهای پیام

captcha