تعطیلات زیاد در حوزه اشکال شرعی دارد
کد خبر: 3702850
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴
آیت‌الله العظمی نوری همدانی:

تعطیلات زیاد در حوزه اشکال شرعی دارد

گروه حوزه‌های علمیه ــ آیت‌الله نوری همدانی با انتقاد از تعطیلات طولانی در حوزه تاکید کرد: این چند روز که تعطیل رسمی نیست نباید حوزه، تعطیل باشد و افرادی که در درس حاضر نمی‌شوند ممکن است دین شرعی برای آنان ایجاد شود.

تعطیلات زیاد در حوزه اشکال شرعی دارد

به گزارش ایکنا؛ آیت‌الله العظمی نوری همدانی امروز ۱۴ فروردین در آغاز درس خارج خود گفت: یکی از محکمات انقلاب، مبارزه با صهیونیست‌ها بود که امام خمینی هم بر آن تاکید داشتند و فرمودند: این غده سرطانی باید محو و نابود شود.

این مرجع تقلید با اشاره به جنایات چند روزه اسرائیل و حمایت عربستان از این رژیم بیان کرد: تشکیلات وسیع سازمان ملل نیز خاصیتی ندارد تا جلوی کشتار مردم فلسطین را بگیرد بلکه دکانی برای آمریکا و اسرائیل شده است.

نوری همدانی ضمن محکومیت این جنایات تاکید کرد: ما به‌شدت اعمال اسرائیل را در این چند روز محکوم می‌کنیم و مسئولان نیز باید با شدت از فلسطین حمایت و طرفداری کامل داشته باشند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به تعطیلات زیاد در حوزه با بیان اینکه درس خواندن برای ما واجب است بیان کرد: این مسئله، ساده نیست و شاید ترک درس خواندن حوزه دارای اشکال شرعی باشد، به همین مقدس اردبیلی از نجف به کربلا که می‌رفته نمازش را جمع می‌خوانده است؛ لذا ترک حوزه، ترک درس است و شاید سفر معصیت و حرام باشد.

وی تاکید کرد: تعطیلات در حوزه علمیه نباید این‌قدر طولانی شود و در حد تعطیلات نوروز کفایت می‌کند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه وظیفه ما این است که این دو روز در درس حاضر باشیم تا به لحاظ شرعی مدیون نشویم در ادامه به بحث موانع ارث و احکام ارث از منظر فقها پرداخت.

انتهای پیام

captcha