شرکت 5 هزار و 640 نفر در دوره های آموزشی ترویجی کشاورزی در ماکو
کد خبر: 3703357
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹

شرکت 5 هزار و 640 نفر در دوره های آموزشی ترویجی کشاورزی در ماکو

گروه اجتماعی - مدیرجهاد کشاورزی ماکو از شرکت 5 هزار و 640 نفر در دوره های آموزشی ترویجی کشاورزی در ماکو خبر داد.

قاسم تاروردی زاده در گفت و گو با ایکنا از آذربایجان غربی گفت: در سال 96 بیش از 5 هزار و 640 نفر روز در دوره های آموزشی ترویجی کشاورزی در شهرستان ماکو شرکت کردند.
وی اظهار کرد: طی سال گذشته در سطح ۷۰ روستای شهرستان ماکو با برنامه ریزی و نظارت اداره ترویج، توسط مروجین نظام نوین ترویج کشاورزی، دوره ها و کلاسهای ترویجی با حضور پنج هزار و 640 نفر روز با عناوین مختلف اعم از تنظیم ردیف کارها، خاکورزی حفاظتی، زراعت اصولی گندم دیم، کشت اصولی نخود دیم، زراعت زعفران، ردیابی و مبارزه با آفت سن گندم، مبارزه با علفهای هرز، بهداشت و اصول احداث جایگاه دام، بیماریهای شایع دام و بیمارهای مشترک دام و انسان، چالکود و تغذیه باغات سیب، آبیاری تحت فشار و کم فشار، بیمه محصولات کشاورزی و غیره برگزار شد.
وی خاطرنشان کرد : در طول سال علاوه بر فعاليتهاي ترويجي دراجراي ساير پروژه هاي ادارات تابعه و مراكز جهاد كشاورزي هم همكاري لازم بعمل مي آيد.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان ماکو تصریح کرد : با فعالیت مروجین نظام نوین ترویج کشاورزی در این شهرستان امیدواریم ارائه خدمات آموزشی و ترویجی بیش از پیش موثر واقع شود.
تاروردی زاده ادامه داد: برگزاری دوره های مختلف در زمینه های برداشت گندم آبی و دیم، اصول بهینه کشت ذرت، اصول توسعه پایدار، آشنایی با دستگاههای جدید مکانیزاسیون، اصلاح نژاد دام، کشت دانه های روغنی و غیره از دیگر دوره هایی بوده است که توسط اداره آموزش و ترویج جهاد کشاورزی برگزار شده است.
وی افزود: این دوره ها درزمینه های مختلف زراعت، حفظ نباتات، امور دام، آب و خاک، اشتغال زنان روستایی و دامپزشکی برگزار گردیده است.
مدیر جهاد کشاورزی ماکو هدف از برگزاری این دوره های آموزشی را افزایش سطح اطلاعات بهره برداران و آشنایی آنان با اصول و فن آوری های روز جهت افزایش راندمان تولید و بهره وری عنوان کرد.
تاروردی زاده گفت: بخش ترویج کشاورزی با استفاده از طرح ها و تکنیک های مختلف دانش و فن آوری های نوین را به کشاورزان منتقل می کند، این طرح ها و تکنیک ها شامل برگزاری کلاس آموزشی، کارگاههای آموزشی، مزارع نمایشی، سایتهای الگویی و کانونهای یادگیری است.
تاروردی زاده بیان کرد : از تعداد 97 دوره آموزشی ترویجی و برنامه های آموزشی که درسال 96 در سطح شهرستان برگزار شده است میتوان به 12 مورد دوره های فني و حرفه اي، 50 مورد جلسه ترويجي، 2 مورد گرد همايي، آموزش انفرادي به تعداد 13286 نفرروز، 4 مورد دوره فنی حرفه ای زنان روستایی، 2 مورد بازدید آموزشی، برگزاری جشن خرمن و زکات، جشنواره غذا و طبخ آبزیان و نمایشگاه توانمندیهای روستایی اشاره کرد.
انتهای پیام

captcha