تنها نقد «محمدجواد دلفانی» قبل از اعزام به مسابقات کویت
کد خبر: 3703792
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳

تنها نقد «محمدجواد دلفانی» قبل از اعزام به مسابقات کویت

گروه مسابقات ــ نماینده کشورمان در نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور کویت در رشته حفظ کل قرآن با اشاره به اینکه موفقیت در این مسابقات بستگی به شرایط مسابقات در ایام برگزاری دارد به ارائه یک نکته پرداخت.

موفقیت در کویت بستگی به شرایط مسابقات دارد / آماده حضور قوی

محمدجواد دلفانی، نماینده کشورمان در نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور کویت در رشته حفظ کل قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا، در مورد این مسابقات و میزان آمادگی‌ای که برای حضور در آن به دست آوده است، گفت: براساس برنامه در نظر گرفته شده باید بعد از ظهر روز سه‌شنبه 21 فروردین‌ماه به همراه آقای مهدی غلام‌نژاد دیگر نماینده کشورمان در این مسابقات عازم کشور کویت شویم.
وی با اشاره به اینکه از مسابقات کویت اطلاعات چندانی ندارد، افزود: پیگیری‌های زیادی برای دریافت آیین‌نامه یا حتی یک فایل از اجرای شرکت کنندگان در این مسابقات انجام دادم، اما به نتیجه‌ای نرسیدم و باید بگویم بدون اطلاع از این مسابقات راهی کویت می‌شوم.
نماینده کشورمان در نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور کویت در ادامه در پاسخ به این سوال که تا چه میزان از نمایندگان کشورمان در ادوار گذشته این مسابقات، راهنمایی و مشاوره دریافت کرده‌اید، گفت: از «پیمان ایازی» که در ادوار گذشته این مسابقات حضور یافته است، کمک گرفتم و نکات خوب و ارزنده‌ای دریافت کردم.
دلفانی در مورد میزان آمادگی برای حضور در این مسابقات، تصریح کرد: خوشبختانه از نظر خودم در آمادگی کامل قرار دارم و از این نظر مطمئن هستم. تمریناتی که در این ایام انجام می‌دهم مانند تمریناتی است که در طول سال انجام می‌دهم، اما در این روزها مقداری فشار تمرینات را بیشتر کرده‌ و حجم را افزایش داده‌ام.
وی با تأکید بر اینکه از اول اسفندماه تمرینات فشرده خود را شروع کرده و روزی سه تا چهار ساعت به تمرین برای حضور پر قدرت در مسابقات کویت می‌پردازد، در مورد وضعیت اعزام و مشکلات احتمالی در این زمینه، گفت: تاکنون هیچگونه مشکلی برای اعزام به مسابقات وجود نداشته است.
نماینده کشورمان در نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور کویت در بخش دیگری از این گفت‌وگو در مورد فعالیت‌هایی که بعد از مسابقات کویت برای خود تعریف کرده است، افزود: بعد از این مسابقات خودم را برای حضور در مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف آماده می‌کنم تا بتوانم رتبه‌ای که مدنظرم هست به دست بیاورم. مسابقات کشوری برای من بسیار مهم‌تر از مسابقات کویت است و خودم را برای آن مسابقات آماده خواهم کرد.
دلفانی همچنین در مورد رتبه‌ای که احتمال می‌دهد در مسابقات کویت به دست بیاورد، بیان کرد: با توجه به بازخوردی که از نمایندگان کشورمان در ادوار گذشته این مسابقات به دست آمده، کسب رتبه در مسابقات کویت، مقداری سخت است و شاید گفتن این موضوع درست نباشد، اما برخی از ناداوری در این مسابقات و یا مسائل دیگر صحبت می‌کنند.
وی اذعان کرد: بر همین اساس تا در شرایط مسابقات قرار نگیرم امکان اینکه بگویم چه رتبه‌ای را به دست می‌آورم، وجود ندارد. از نظر خودم در اوج آمادگی قرار دارم و از خودم مطمئن هستم، اما اینکه آنجا چه شرایطی به وجود می‌آید، نامشخص است. اگر بحث ناداوری باشد، هر چقدر هم من آماده باشم باز هم فایده‌ای نخواهد داشت.
نماینده کشورمان در نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور کویت با تأکید بر اینکه میزان موفقیتش در آن مسابقات بستگی به شرایط مسابقات دارد، گفت: تنها انتقادی که من از مسئولان دارم این است که چرا هیچ اطلاعاتی از مسابقات کویت به ما نداده‌اند؟ من از کجا باید مسئولان مسابقات کویت را پیدا کنم و از آنها اطلاعات دریافت کنم. من حتی نتوانسته‌ام یک عکس از سالن مسابقات کویت ببینم.
دلفانی اظهار کرد: من با چند نفر صحبت کردم تا به یک فایل از اجرای شرکت‌کنندگان در این مسابقات برسم تا با مدل سوال پرسیدن و امتیاز دادن‌ها آشنا شوم، اما موفق نشدم. در واقع من هیچ اطلاعاتی از این مسابقات ندارم و بدون پیش زمینه از این مسابقات راهی کویت می‌شوم. برای ما که گذشت، اما برای سال‌های آینده واقعاً باید اطلاعات بیشتری از مسابقات در اختیار شرکت کنندگان قرار بگیرد، بالاخره افتخار کسب رتبه در این مسابقات برای کشورمان خواهد بود و مسئولان در این زمینه دارای مسئولیت هستند.

انتهای پیام

captcha