1800 موکب اربعین در کشور شناسنامه‌دار شده‌اند
کد خبر: 3705654
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵

1800 موکب اربعین در کشور شناسنامه‌دار شده‌اند

گروه جامعه ــ قائم‌ مقام ستاد بازسازی عتبات عالیات در امور اربعین حسینی با بیان اینکه هزار و 800 موکب در کشور تاکنون شناسنامه‌دار شده‌اند، گفت: روزانه بیش از یک‌میلیون نفر در موکب‌های کشورمان اسکان یافتند.

1800 موکب اربعین در کشور، شناسنامه‌دار شده‌اند

به گزارش خبرگزاری ایکنا به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، جمشید گودرزی در نخستین همایش تخصصی موکب‌داران استان سمنان گفت: طی حدود 15 روز مراسم اربعین حسینی در قالب فعالیت یک‌هزار و 800 موکب دارای پروانه، حدود 43 میلیون وعده غذایی برای زائران تأمین شد.

وی افزود: ستاد بازسازی عتبات عالیات از بدو تأسیس تاکنون پروژه‌های بسیار زیاد و قابل‌ توجهی را در قالب تعمیر و بازسازی، نوسازی و تجدید بنا، درمانی و خدماتی در عتبات مقدسه برای زائران ائمه اطهار (ع) اجرا کرده، ساخت صحن مطهر حضرت زهرا (س) در مرقد امام علی (ع) با زیربنای 220 هزار مترمربع یکی از کارهای بزرگ ستاد عتبات عالیات است که جز با همت مردم شریف ایران اسلامی قابل انجام نبود.

گودرزی یادآور شد: همچنین بازسازی حرم امامین عسکریین(ع)، ساخت صحن حضرت زینب (س) در کربلا و ... از دیگر اقدامات انجام‌ شده در عتبات عالیات است، با توجه به تجربه‌ای‌ که ستاد عتبات عالیات در کشور عراق کسب کرده، مدت دو سال است که علاوه بر مسئولیت بازسازی عتبات مقدسه، مسئولیت کمیته اسکان و تغذیه و مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین را نیز عهده دار است

قائم‌ مقام ستاد بازسازی عتبات عالیات در امور اربعین حسینی، مردم و دولت عراق را میزبان اصلی راهپیمایی اربعین حسینی دانست و گفت: بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب ما به نمایندگی از مردم و تنها با هدف مشارکت در فیض میزبانی در کنار برادران عراقی در این کنگره عظیم حضور خواهیم داشت و صورت مجزا عمل نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه مردمی بودن موکب‌ها به‌عنوان اصل باید مدنظر قرار بگیرد، یادآور شد: راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی حرکتی مردمی و متکی به مشارکت و کمک‌های تمامی محبان اهل‌بیت (ع) است و ستاد بازسازی عتبات به‌عنوان مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه، وظیفه ساماندهی امور و ایجاد هماهنگی‌ها را بر عهده خواهد داشت.

قائم‌ مقام ستاد بازسازی عتبات عالیات در امور اربعین حسینی در پایان گفت: مراسم اربعین یک مراسم بزرگ جهانی است که اهل سنت و پیروان دیگر ادیان الهی نیز در این مراسم بزرگ به زائران امام حسین (ع) خدمت می‌کنند که هیچ کجای دنیا این وحدت را پیدا نخواهیم کرد.

انتهای پیام

captcha