چه کسی عنوان چهره سال هنر انقلاب را از آن خود می کند؟
کد خبر: 3705767
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰

چه کسی عنوان چهره سال هنر انقلاب را از آن خود می کند؟

گروه هنر ــ مراسم اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی و معرفی چهره سال هنر انقلاب در حالی عصر امروز در حوزه هنری برگزار خواهد شد که افرادی از حوزه ادبیات، تجسمی و سینما کاندیدای احراز این منصب هستند.

چه کسی عنوان چهره سال هنر انقلاب را از آن خود می کند؟

به گزارش ایکنا؛ مراسم اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی که هر سال به مناسبت سالروز شهادت سیدشهیدان اهل قلم؛ سیدمرتضی آوینی از سوی حوزه هنری برگزار می‌شود، عصر امروز یکشنبه 26 فروردین در سالن سوزه حوزه هنری برگزار خواهد شد.

معرفی چهره سال هنر انقلاب در مراسم اختتامیه امروز در حالیست که طبق اعلام قبلی معاونت هنری حوزه هنری، عرصه هنرهای تجسمی و فیلم  هر کدام با دو کاندیدا، بیشترین شانس را برای احراز این منصب به خود اختصاص داده‌اند.

محمدرضا دوست‌محمدی؛ هنرمند گرافیست، حسن روح‌الامین؛ هنرمند نقاش کاندیدای چهره سال هنر انقلاب در حوزه هنرهای تجسمی هستند که این میان حسن روح‌الامین به واسطه خلق اثری با محوریت شهیدمحسن حججی در سال گذشته بیشترین توجهات را در عرصه هنر متعهد انقلابی به خود جلب کرده بود.

اما در عرصه فیلمسازی، محمدحسین مهدویان به جهت ساخت فیلم تحسین برانگیز «ماجرای نیمروز» و البته در جریان سی و ششمین جشنواره «فیلم فجر» کارگردانی فیلم «لاتاری» شانس زیادی برای تصاحب این عنوان دارد.

مهدی نقویان نیز که از او مستند تأثیرگذار و جریان‌سازی همچون «قائم مقام» را همگان به خاطر دارند، به خاطر ساخت مستند «ارثیه پدری» به عنوان چهره شاخص کاندیدای احراز این عنوان معرفی شده است.

حمید حسام؛ فعال ادبی و نویسنده کتاب«وقتی مهتاب گم شد»(حاوی خاطرات شهیدخوش‌لفظ) و کتاب‌هایی همچون«آب هرگز نمی‌میرد» و «خداحافظ سالار» دیگر کاندیدای معرفی شده برای احراز منصب چهره سال هنر انقلاب است.

یادآور می‌شود، مراسم اختتامیه هفته هنر انقلاب و معرفی چهره سال هنر انقلاب عصر امروز ساعت 17:30 برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

 

captcha