مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ تبیین منظومه فکری رهبر انقلاب در مسابقات بین‌المللی قرآن
کد خبر: 3705823
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ تبیین منظومه فکری رهبر انقلاب در مسابقات بین‌المللی قرآن

گروه اندیشه ــ تبیین منظومه فکری مقام معظم رهبری برای شرکت‌کنندگان مسابقات بین‌المللی قرآن در بین اخبار مختلف امروز صفحات معارفی رسانه‌ها از اهمیت و بازتاب بیشتری برخوردار بود.

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/تبیین منظورمه فکری رهبر انقلاب در مسابقات بین‌المللی قرآن

به گزارش ایکنا؛ بخش معارفی رسانه‌ها امروز 26 فرودین روز پر خبری را پشت سر نگذاشتند و در این بین خبر مربوط به تبیین منظومه فکری مقام معظم رهبری برای شرکت‌کنندگان مسابقات بین‌المللی از دیگر اخبار اهمیت بیشتری داشت.
در ادامه اخبار معارفی رسانه‌ها را می‌خوانید؛
تسنیم
صفحه قرآن و عترت خبرگزاری تسنیم تا ساعت ۱۴ امروز تعداد دو خبر را روی خروجی خود برده است که تیتر آنها عبارت از «ویژه نامه حمایت از کالای ایرانی منتشر شد» و «دومین جشنواره عکس «هشت» با موضوع فرهنگ زیارت برگزار می‌شود» هستند.
در بخش‌هایی از خبر اخیر آمده است: این جشنواره با موضوع «فرهنگ زیارت» در دوره قبل برگزار شد و کیارنگ علائی، محسن زین‌العابدینی و ساعد نیک‌ذات داوری آثار را بر عهده داشتند که در نهایت به برگزیدگان جشنواره به ترتیب تندیس، لوح افتخار و مبلغ 20 میلیون، 15 میلیون و 10 میلیون ریال وجه نقد اهدا شد. همچنین به 8 نفر هم کمک‌هزینه 5 میلیون ریالی سفر به مشهد مقدس تعلق گرفت.
نخستین جشنواره هشت از مجموعه برنامه‌های پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) بود که به دبیری وجیه‌اله شیرمحمدی از سال 1395 کار خود را آغاز کرد و در مرداد سال گذشته با معرفی آثار برگزیده به کار خود پایان داد. در این دوره بیش از 1000 عکاس از سراسر ایران با ارسال 10 هزار و 800 قطعه عکس آثار خود را برای دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.
فارس
صفحه قرآن و عترت خبرگزاری فارس تا ساعت ۱۴ امروز پنج خبر را روی خروجی خود برده است و طبق روال هر روزه خود انتشار اخبار را با منتشر کردن تلاوت ترتیل یک صفحه از قرآن توسط شهریار پرهیزکار آغاز کرده است، علاوه بر این تیتر اخبار دیگر این صفحه از خبرگزاری فارس عبارت از «تعداد خادمان قرآن 97 هنوز مشخص نیست/ برگزاری مراسم در نمایشگاه قرآن»، «تلاوتی از محمود نوروزی/ آیاتی از سوره مبارکه فاطر»، «تبیین منظومه فکری مقام معظم رهبری برای شرکت‌کنندگان مسابقات بین‌المللی قرآن» و «مهلت نام‌نویسی آزمون «ترنم وحی» تمدید شد/ برگزاری مرحله استانی در اردیبهشت» هستند.
«تعداد خادمان قرآن 97 هنوز مشخص نیست/ برگزاری مراسم در نمایشگاه قرآن» مصاحبه‌ای است که با عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته و در بخش‌هایی از آن آمده است: بر اساس آیین‌نامه تجلیل از خادمان قرآن هر سال حداکثر 14 نفر به عنوان خادم قرآن انتخاب می‌شوند که امسال هنوز تعداد خادمان قرآن قطعی نشده است.
سال گذشته کمیته خادمان قرآن جلساتی برای بررسی کاندیدای خادمان قرآنی سال 97 برگزار کردند که به زودی تعداد نهایی خادمان قرآن انتخاب می‌شوند. امیدواریم خادمان قرآن سال 97 با حضور رئیس جمهور در نیمه ماه مبارک رمضان معرفی شده و مورد تجلیل قرار گیرند.
خبر «تبیین منظومه فکری مقام معظم رهبری برای شرکت‌کنندگان مسابقات بین‌المللی قرآن» نیز مصاحبه‌ای با حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی متقی مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه است که در بخش‌هایی از آن آمده است: نمایشگاه سبک زندگی در 7 غرفه است که در این بخش مبلغان و روحانیون آموزش‌ دیده حضور دارند و در آن وقف قرآنی را تبلیغ و ترویج می‌کنند و اگر کسی بخواهد قرآن وقف کند این امکان برایش وجود دارد، همچنین به دلیل محدودیت فضا غرفه‌های فروش محدودتر شده زیرا سازمان بیشتر رویکرد عرضه محصولات و معرفی فعالیت‌های مؤسسات فعالِ قرآنی را مدنظر دارد.
در غرفه رهبر قرآنی منظومه فکری مقام معظم رهبری را تبیین و بحث مبانی قرآنیِ انقلاب اسلامی به صورت روایت‌گری و در دو قالب تابلوهای نمایشی و مسابقه کتابخوانی در بخش انقلاب قرآنی ارائه می‌شود. در بحث شهدای قرآنی 15 شهید مدافع حرم و انقلاب اسلامی که حافظ، قاری، مفسر و استاد قرآن بوده‌اند معرفی خواهند شد.
ایسنا
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا تا ساعت ۱۴ به انتشار چهار خبر پرداخته است که تیتر آنها عبارت از «لزوم جذب حداکثری کانون‌های مساجد با استفاده از ابزار هنر»، «نکوداشت عیار فقاهت، صاحب جواهر الکلام در قم برگزار می‌شود»، «مسابقات قرآنی انس را به شرکت‌کنندگان می‌آموزند» و «سرمایه‌گذاری مناسب در زمینه قرآن انجام نشده است» هستند.
«سرمایه‌گذاری مناسب در زمینه قرآن انجام نشده است»، مربوط به سخنانی است که مهدی قره شیخ‌لو در جمع خبرنگاران و در استان زنجان ایراد کرده و در بخش‌هایی از آن آمده است: وضعیت استان زنجان در اجرای برنامه‌های ابلاغی قابل قبول است.
در مجموع سرمایه‌گذاری در زمینه قرآن در کشور سرمایه‌گذاری مناسبی نیست در کل لایحه بودجه در کشور مجموع همه اعتبارات قرآنی شاید با یک قرارداد در برخی از وزارتخانه‌ها مساوی باشد. البته سرمایه‌گذاری فقط پول نیست هر چند دولت، نظام و مسئولان وظیفه دارند به عنوان اینکه حکومت و نظام ما اسلامی است باید حمایتی کنند که قابل پذیرش باشد ولی چیزی که الان اتفاق می‌افتد با نقطه مطلوب فاصله دارد. البته کار قرآن فقط کار دولت نیست و مردم هم باید کمک کنند خیرین هم یکی از ظرفیت‌ها در این حوزه هستند که برای حضور بیشتر نیاز به زمان، فرهنگ‌سازی و تبلیغ دارد.
ایرنا
صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز تا ساعت ۱۴ امروز تنها یک خبر با عنوان «ایران و اندونزی می‌توانند زمینه تمدن نوین اسلامی را ایجاد کنند» را روی خروجی خود برده است و مربوط به سمینار بین‌المللی شاخص‌های تمدن نوین اسلامی در دانشگاه مذاهب اسلامی می‌شود.
در این سمینار آیت الله محمدحسن اختری دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) به ایراد سخن پرداخته و در بخش‌هایی از سخنان خود گفته است: رهبر معظم انقلاب، پرچم تمدن نوین اسلامی را برافراشته و مسلمانان را فرخوانده تا در این مسیر حرکت کنند و ملت اندونزی و ایران بیش از دیگران می توانند نقش خود را ایفا کنند. خداوند فرموده اند که ای مومنان هنگامی که می خواهند شما را زنده کنند، پاسخ دهید و پذیرا باشید به آن چیزی که باعث حیات شما می شود و آفرینش انسان عبارت از رسیدن به کمال که در قالب تمدن نوین اسلامی ممکن است.
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت این خبرگزاری نیز مطابق روال روزانه خود انتشار اخبار را با یک روایت آغاز کرده است که این روایت از امام سجاد(ع) در مورد نشانه کمال است، علاوه بر این، این صفحه از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان به انتشار چهار خبر دیگر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «اعمال آخر ماه رجب»، «زندگی نامه شهيد شيرزاد اصلانی»، «مدیریت مساجد از دست مردم خارج نشود» و «جشن اعیاد شعبانیه در بین الحرمین برگزار می شود/ پخش زنده دعای کمیل و ندبه از کربلای معلی» هستند.
مهر
صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر تا این ساعت به انتشار دو خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «لزوم حضور پررنگ موسسه جامعه القرآن در مسابقات بین‌المللی» و «قرعه کشی برترین‌های آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن» هستند.
در بخش‌هایی از خبر «قرعه کشی برترین‌های آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن» آمده است: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم، امسال برای نخستین‌بار به صورت ادغام با همت و مشارکت سازمان اوقاف و امور خیریه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ۴۱۰ حوزه امتحانی در سراسر کشور برگزار شد. همچنین آزمون الکترونیکی حفظ و مفاهیم قرآن کریم به صورت آنلاین برای بیش از پنج هزار متقاضی شرکت در این بخش از آزمون انجام شد.
آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در سه بخش کتبی، شفاهی و الکترونیکی در چهار رشته «حفظ قرآن کریم»، «ترجمه و مفاهیم»، «معارف اهل‌بیت(ع)» و «انس با قرآن» به همت معاونت قرآن و عترت ارشاد و مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف برگزار شد.
ایبنا
صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران نیز تا این ساعت به انتشار یک خبر با تیتر «سومین جشنواره خاتم 27 فروردین به ایستگاه پایانی می‌رسد» پرداخته است که در بخش‌هایی از آن آمده است: سومین دوره جشنواره ادبی خاتم در حالی 27 فروردین‌ماه به ایستگاه پایانی می‌رسد که در بخش بزرگسال از بین 362 اثر ارسالی به دبیرخانه، 32 اثر به مرحله دوم داوری راه یافت و در نهایت 14 اثر به‌عنوان نامزدهای دریافت جایزه از سوی هیات داوران معرفی شدند. در بخش کودک و نوجوان نیز از مجموع 210 اثر ارسالی، 36 اثر راهی مرحله دوم داوری شدند که در این مرحله اسامی 14 اثر به‌عنوان نامزدهای دریافت جایزه اعلام شد.
میزان
«چگونه اعتراف به خطا کنیم»؟ نیز عنوان تنها خبری است که تا ساعت ۱۴ امروز در صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان منتشر شده است.

انتهای پیام

captcha