«حمید حسام» چهره سال هنر انقلاب شد/ تجلیل از 5 کاندیدای برتر
کد خبر: 3705874
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۸
اختتامیه هفته هنر انقلاب/2

«حمید حسام» چهره سال هنر انقلاب شد/ تجلیل از 5 کاندیدای برتر

گروه هنر ــ محسن مؤمنی شریف با اشاره به ارزیابی سوابق هنری هنرمندان در عرصه هنر انقلاب توسط یک هیئت 55 نفره از بزرگان، کارشناسان و منتقدان فرهنگی و هنری گفت: در مرحله اولیه از میان 14 هنرمند مورد نظر، 5 نفر بیشترین امتیازات را کسب کردند و در این مراسم یکی از این میان به عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی برگزیده می‌شود.

«حمید حسام» چهره سال هنر انقلاب شد/ تجلیل از 5 کاندیدای برتر

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ محسن مؤمنی شریف؛ رئیس حوزه هنری در آئین اختتامیه هفته هنر انقلاب که عصر امروز یکشنبه 26فروردین در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد گفت: باید اذعان کنیم که سال 96 در عرصه فرهنگ و هنر انقلاب این هنرمندان نسل جوان بودند که خوش درخشیدند و سال موفقی را در عرصه های گوناگون فرهنگی و هنری پشت سر گذاشتند.

وی ادامه داد: البته اگر شهادت را بزرگترین هنرها قلمداد کنیم باز هم نسل جوان در قامت مدافعان حرم برگ زرینی را در حفظ و حراست از حرم آل الله ورق زدند که در رأس آنها شهید محسن حججی است و باید گفت که بسیاری از هنرمندان در سال گذشته با الهام از مجاهدت و سلحشوری این شهید بزرگوار به خلق آثار هنری و انقلابی دست زدند.

مؤمنی شریف تصریح کرد: هیئتی 55 نفره متشکل از کارشناسان، منتقدان و مدیران فرهنگی رصد جامعی را در میان جامعه پویا و فعال هنر انقلاب به عمل آوردند که در مرحله نخست به 14 نام ختم شد که از این میان نیز 5 هنرمند که اسامی آنها به شما اعلام شد حائز بیشترین امتیازات برای معرفی به عنوان چهره سال هنر انقلاب شدند.

رئیس حوزه هنری در ادامه گفت: شاخص های زیادی برای انتخاب این دوستان هنرمند مورد نظر بود که من به سه شاخص مهم از این میان بسنده می کنم که آنها عبارت بودند از تولید آثار در راستای گفتمان انقلاب، جلب مخاطب حداکثری و جریان‌ساز بودن در راستای هنر انقلاب به این معنی که بسیاری از هنرمندان به ویژه نسل جوان قادر باشند تا از این آثار الگوبرداری کنند.

وی با تشکر از حضور پرشور هنرمندان متعهد در عرصه نشر و ترویج فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی در پایان سخنان خود گفت: با وجود آنکه ما در میان 14 هنرمند در انتخاب اولیه از تمام طیف‌ها و رشته های هنری افراد شاخصی را برای انتخاب داشتیم اما در نهایت به این 5 نفر رسیدیم و از این میان یک نفر نیز به عنوان چهره سال هنر انقلاب در سال 96 معرفی خواهد شد.

این گزارش حاکی است در ادامه با حضور رئیس و معاونان و مدیران حوزه هنری، از حمید حسام؛ نویسنده کتاب «وقتی مهتاب گم شد»، محمدرضا دوست محمدی؛ هنرمند گرافیست، حسن روح الامین؛ هنرمند نقاش، محمدحسین مهدویان؛ کارگردان فیلم «ماجرای نیمروز» و مهدی نقویان؛ کارگردان مستند «خارج از دید» به عنوان کاندیدای منتخب چهره سال هنر انقلاب تقدیر به عمل آمد و در نهایت نیز حمید حسام به عنوان چهره سال هنر انقلاب در سال 96 معرفی شد.

همچنین مقرر شد به هر یک از کاندیداها، جایزه‌ای معادل 5 سکه تمام بهار آزادی و به چهره سال هنر انقلاب یعنی حمید حسام معادل 22 سکه تمام بهار آزادی جایزه نقدی تعلق گیرد.

برای دیدن گزارش تصویری این مراسم اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام  

 

 

captcha