زبان هنرمند انقلاب، زبان قرب و شهود است
کد خبر: 3706131
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱

زبان هنرمند انقلاب، زبان قرب و شهود است

گروه فرهنگی- رئیس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: ویژگی هنر انقلاب این است که زبان هنرمند زبان قرب و شهود است و هنرمند تا خود را پیراسته نکند نمی‌تواند پیام توحید و فطرت را منعکس نماید.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام محمدتقی محمدیان، رئیس حوزه هنری استان، امروز در همایش گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در شهرستان مراغه، گفت: هنر بزرگی که معمار کبیر انقلاب، امام خمینی(ره) انجام داد این بود که روح خودباوری را در انسان مسلمان دمید.

زبان هنرمند انقلاب، زبان قرب و شهود است
وی، افزود: افزود: امام خمینی(ره) یک تصویر جدیدی از انسان اسلامی ارائه داد که ویژگی مهم آن داشتن کرامت انسانی بود.
وی ادامه داد: از دیگر دستاورد انقلابی امام بزرگوار این بود که به واسطه تکیه بر انسان اسلام، بر باور شکست ناپذیری شیطان بزرگ، آمریکا خط بطلان کشید.
حجت الاسلام محمدیان، در ادامه با بیان اینکه شهید سید مرتضی آوینی در این مکتب نشو و نما یافت، اظهارکرد: سید شهیدان اهل قلم در مقابل خورشید تابان شخصیت امام سر تمکین فرود آورد و مفهوم هنر انقلاب اسلامی را زنده کرد.
رئیس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی، در ادامه به ویژگی های هنر انقلاب اشاره کرد و گفت: هنر انقلاب هنری است که نیمی از آن اندیشیدنی و نیمی دیگرش شهودی می باشد.
وی ادامه داد: ویژگی دیگر هنر انقلاب این است که زبان هنرمند زبان قرب و شهود است و هنرمند تا خود را پیراسته نکند نمی تواند پیام توحید و فطرت را منعکس نماید.
حجت الاسلام محمدیان، در ادامه به تقابل تاریخی حق و باطل اشاره کرد و گفت: در طول تاریخ عرصه فرهنگ و هنر همیشه عرصه تقابل بین حق و باطل بوده است.
رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی، با بیان اینکه هنر انقلاب باطل السحر ترفند دشمن در فرهنگ و هنر است، افزود: مسائل هنر انقلاب مسائل خود انقلاب است و مسائلی چون کرامت انسان، خدا محوری، استکبار ستیزی، استقلال، آزادی و شرف از جمله مسائلی است که باید در هنر انقلاب به آنها پرداخته شود چرا که اینها مسائل انقلاب می باشند.
وی تصریح کرد: در نظام فکری ما کار هنرمند متعهد عاقلانه به جهان هستی نگریستن است و هنرمند متعهد باید اهل کشف و شهود باشد و این زمانی رخ می دهد که هنرمند از خودش بگذرد.
حجت‌الاسلام محمدیان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آنها که قائل به هنر برای هنر بودن هستند، انسان بودن انسان را نادیده می گیرند چرا که هنرمند قبل از اینکه هنرمند باشد، انسان است و آنها که قائل به آزادی هنر هستند معنی واقعی انسان به معنی انسان را نفهمیده اند.
وی اضافه نمود: آوینی وقتی مبانی توسعه غربی را می نویسد با چنین نگاهی عالم را می نگرد. او هالم را آیینه تمام نمای حق تعالی می بیند لذا تا خداوند خدایی می کند آوینی هم می ماند.

انتهای پیام

captcha