توصیه‌های آیت‌الله مظاهری برای رهایی از پوچی و تنهایی در زندگی
کد خبر: 3706599
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۶

توصیه‌های آیت‌الله مظاهری برای رهایی از پوچی و تنهایی در زندگی

گروه اجتماعی- آیت‌الله مظاهری راه رهایی از پوچی و تنهایی در زندگی را تلاش در راه تحصیل، ارتباط با خدا و حضور در اجتماع می‌دانند.

به گزارش ایکنا از اصفهان به نقل از دفتر آیت‌الله مظاهری، یکی از مقلدان این مرجع تقلید در سوالی آورده‌اند: «تازه، وارد نوزده ‌سالگی شده‌ام. در حالی که ابتدای جوانی‌ام و باید با شور و نشاط باشم، امّا بی‌حال، سرشکسته، ناامید و خلاصه پوچ. رشتۀ تحصیلی‌ام مهندسی است و علاقۀ زیادی به فلسفه و کلام دارم. دوست دارم قرآن بخوانم؛ ولی نمی‌خوانم. در خانواده‌ کسی را ندارم که با او درد دل کنم. در انزوای مطلق قرار گرفته‌ام و همیشه افکار پوچی در ذهنم می‌پرورانم. دوست خوبی ندارم. به من نگویید برو دوست خوب پیدا کن که نیست و اگر دوستی هست، در رفتار خود، خشک یا بی‌بندوبار است. تنهای تنها هستم. روزهایم همه تکراری شده و اراده‌ام کاملاً سرکوب شده است. لطفا راهنماییم کنید».
آیت‌الله مظاهری در جواب این سوال نوشته‌اند:
اوّلاً: توصيه می‌شود در هر رشته‌اي که مشغول هستيد، تحصيل کنيد تا موفق شويد؛ امّا مهم‌تر آن است که خوب درس بخوانيد و از وقت خود به‌خوبي استفاده کنيد.
ثانياً: شما با خدا رفاقت کنيد و بدانيد که اگر يک قدم به سوي او برداريد، او صد قدم به سوي شما خواهد آمد. رفاقت با خداوند هم، با ارتباط با او و انجام واجبات و مستحبات و با اجتناب از گناه حاصل می‌شود.
اگر چنين کنيد، نماز شما و عبادت شما به مکالمه و معاشقه با خداوند بدل می‌شود و خواهيد ديد که خداوند متعال بهترين دوست شما است.
ثالثاً: شما بايد در اجتماع باشيد و با مردم زندگي کنيد و از حالت انزوا که نتيجه‌اي جز افسردگي و خمودگي ندارد، دوري کنيد.
رابعاً: بدانيد وسوسۀ فکري داريد و خطرناک است و باید با بي‌تفاوتي نسبت به افکار خود و جدّي‌گرفتن رشته‌اي که مشغول آن هستيد و ارتباط جدّي با خداوند متعال، به واسطۀ ترک معصيت، خود را شفا بدهيد.
انتهای پیام

captcha