راه رسیدن به طاعت خداوند، شناخت ولی است/ برپایی راهپیمایی «حماسه حضور برای ظهور» از شلمچه تا شاهچراغ(ع)
کد خبر: 3707115
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲
حدائق:

راه رسیدن به طاعت خداوند، شناخت ولی است/ برپایی راهپیمایی «حماسه حضور برای ظهور» از شلمچه تا شاهچراغ(ع)

گروه اجتماعی ـ مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس تأكید كرد كه راه رسیدن به طاعت خداوند شناخت ولی و امام زمان(عج) است.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس امروز، 30 فروردین‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با یادآوری اهداف نظام خلقت بر این نكته تأكید كرد كه هدف از نظام خلقت و خلقت انسان‌ها رسیدن به شناخت و معرفتی است که انسان را به سمت بندگی ربوبیت سوق دهد.

ریشه تعلل در عبادت پروردگار، بی‌معرفتی است
وی، ریشه تعلل و کوتاهی در امر عبادت پروردگار را بی معرفتی دانست و بر لزوم افزایش سطح معرفت و آگاهی مردم نسبت به عبادت و بندگی خداوند تأكید كرد و گفت: افرادی که الفبای بندگی را به درستی بلد نیستند، ضعف معرفت دارند.
حدائق به حدیثی از امام حسین(ع) مبنی بر اینكه اگر خوب بندگی خداوند كردید، خداوند نیز شما را تأمین می‌كند، اشاره كرد و گفت: راه رسیدن به طاعت خداوند شناخت ولی و امام زمان(عج) است.

اشاره به فعالیت‌های بنیاد مهدی موعود(عج)
مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس بر لزوم شناخت آحاد بشریت به خصوص جامعه اسلامی با امام زمان(عج) تأكید كرد و گفت: بنیاد مهدی موعود(عج) هر ساله در دو مناسبت اقدام به برپایی جشن‌های عمومی مردمی می‌كند كه یكی از آن ها 9 ربیع‌الاول، آغاز امامت امام زمان(عج) و دیگری نیمه شعبان، سالروز میلاد مهدی موعود(عج) است.
وی با بیان اینكه یكی از برنامه‌های مهم ما در این دو اعیاد، گردهمایی مهدی یاوران و مهدی باوران است كه بعضاً از آن‌ها تجلیل هم به عمل می‌آید، گفت: به یاری خدا در روز نیمه شعبان امسال جشن بزرگ مهدوی در دانشگاه بزرگ مهدویت شیراز برگزار خواهد شد.

برگزاری دهه بزرگداشت مهدویت
حدائق همچنین با یادآوری اینكه از پنجم تا 15 شعبان به عنوان دهه مهدویت نامگذاری شده است، گفت: هر روز از این دهه به یك نام و عنوان نامگذاری شده است و برنامه‌های متنوعی در طی این دهه برگزار خواهد شد.
مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس با بیان اینكه كار این بنیاد ستادی است نه اجرایی و عملیاتی، گفت:‌ این بنیاد برنامه‌ریزی برنامه‌های ستاد نكوداشت دهه مهدویت در استان فارس را به عهده داشته و اجرای آن‌ها را به سازمان‌ها و نهادهای مختلف پیشنهاد داده است و مدیران نیز در اجرای این برنامه‌ها اختیار دارند.

اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته شده در ایام دهه مهدویت
وی با اشاره به برخی از برنامه‌های در نظر گرفته شده در این ایام، برگزاری دوره‌های مهدویت، آذین‌بندی، نشست‌های تبیین سیره مهدویت، برگزاری راهپیمایی «حماسه حضور برای ظهور» از ساعت 10 صبح روز نیمه شعبان از مجتمع فرهنگی ـ مذهبی شلمچه به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) را از جمله این برنامه‌ها برشمرد.
حدائق با بیان اینكه ما آمادگی اعزام سخنران و مبلغ مهدوی در طی این ایام به ادارات و دستگاه‌های مختلف داریم، بر لزوم همكاری مدیران دستگاه‌های مختلف در این زمینه تأكید كرد و گفت: میز ریاست افراد بسیاری دیده‌اند اما مدیران باید تا زمانی كه دستشان می‌رسد و می‌توانند برای توسعه فرهنگ مهدویت تلاش كنند.

هیچ اعتبار دولتی برای بنیاد مهدی موعود(عج) در نظر گرفته نشده است
وی همچنین ضمن اعلام آمادگی برای برگزاری دوره‌های تخصصی مهدویت برای كاركنان ادارات با حضور اساتید مجرب گفت: هیچ اعتبار دولتی برای بنیاد مهدی موعود(عج) در نظر گرفته نشده است و تمام امورات آن از محل نذورات مردمی است.

تلاش دشمنان برای گرفتن مهدویت و شهادت از شیعه است
مدیر حوزه علمیه منصوریه شیراز با یادآوری این نكته كه امروز دشمنان زیادی بر علیه مهدویت تلاش می‌كنند، گفت: دشمن 75 درصد مسئله دشمنی خود را به سمت امام عصر(عج) نشانه رفته است و آنان می‌خواهند مسئله مهدویت و شهادت را از شیعه بگیرند.

فعالیت 50 شعبه بنیاد مهدی موعود(عج) در فارس
حدائق در ادامه از فعالیت 50 شعبه بنیاد مهدی موعود(عج) در شهرستان‌های استان فارس خبر داد و گفت: 35 شعبه فعال و 48 كانون مهدوی در شیراز مشغول به فعالیت هستند ضمن اینكه 125 رابط مهدوی هم در سطح استان فارس وجود دارند.
وی در بخش پایانی سخنان خود به فعالیت مرکز مشاوره امام هادی(ع) در بلوار چمران اشاره كرد و گفت: در این مركز برنامه‌های مختلف مشاوره عقیدتی، مذهبی، اجتماعی، خانوادگی و غیره توسط مبلغین توانمند ارائه می‌شود كه علاقه‌مندان جهت كسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به شماره‌های 36260005 و 36270005 تماس حاصل کنند.
انتهای پیام

captcha