حذف 7 شرکت‌کننده در گزینش ابتدایی/ تمام جزئیات فنی مسابقات
کد خبر: 3707225
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳
حجت الاسلام علی مقنی بیان کرد:

حذف 7 شرکت‌کننده در گزینش ابتدایی/ تمام جزئیات فنی مسابقات

گروه مسابقات ــ مسئول کمیته فنی مسابقات بین‌المللی قرآن ضمن تشریح تمامی جزئیات فنی این دوره از مسابقات، گفت: شرکت کنندگان در بخش روشندلان در این دوره از مسابقات تنها در یک مرحله رقابت خود را برگزار می‌کنند.

حذف هفت شرکت کننده در گزینش ابتدایی / تمام جزئیات فنی مسابقات

حجت الاسلام والمسلمین علی مقنی، مسئول کمیته فنی سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران، در گفت وگو با ایکنا، در مورد جزئیات فنی این دوره از مسابقات و مراحل رقابت ها در دو بخش روشندلان و بزرگسالان، گفت: در این دوره از مسابقات، روشندلان در دو رشته تلاوت و حفظ کل قرآن کریم رقابت های خود را در یک مرحله برگزار می کنند.
وی با اشاره به اینکه روشندلان در این مرحله به سه سوال 12 سطری پاسخ می دهند، افزود: در این بخش در نهایت سه نفر از برگزیدگان تجلیل خواهند شد.
مسئول کمیته فنی مسابقات بین المللی قرآن بیان کرد: همچنین مسابقات بزرگسالان دارای دو مرحله مقدماتی و نهایی است، علاوه بر این یک مرحله گزینش نیز در هتل محل اسکان متسابقان برگزار می شود که از روز چهارشنبه 29 فروردین ماه آغاز شد و آخرین ساعات شب گذشته به پایان رسید.
مقنی با اشاره به اینکه در این مرحله هفت نفر از راه یابی به سالن اصلی مسابقات و مرحله مقدماتی بازماندند، بیان کرد: ما قبل از تلاوت از اساتید راهنما درخواست کردیم که هم آیین نامه را برای متسابقان تشریح کنند و هم اینکه تست اولیه از آنها نیز به عمل بیاورند. همانطور که گفتم در این مرحله هفت نفر که کیفیت کار آنها پایین بود حذف شدند.
مسئول کمیته فنی سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن اظهار کرد: مرحله مقدماتی مسابقات از امروز جمعه 31 فروردین ماه شروع شده و به مدت چهار روز یعنی تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت. این مرحله در هشت نوبت شامل نوبت های صبح و بعدازظهر برگزار می‌شود.
وی اذعان کرد: روز سه شنبه فینال مسابقات برگزار می شود. در این مرحله در هر رشته نهایتاً هفت نفر به فینال راه پیدا می کنند تا رقابت خود را انجام دهند و رقابت ها پایان یابد.
مقنی همچنین در مورد میزان سطوری که هر قاری و حافظ در مراحل مقدماتی و نهایی اجرا می کند نیز گفت: در مرحله مقدماتی حفاظ به سه سوال 12 سطری پاسخ می دهند. همچنین این افراد در مرحله نهایی به دو سوال 20 سطری پاسخ خواهند داد. در رشته تلاوت نیز شرکت کنندگان در مرحله مقدماتی هشت سطر و در مرحله نهایی نیز 12 سطر تلاوت خواهند کرد.
مسئول کمیته فنی مسابقات بین المللی قرآن اظهار کرد: در بخش بزرگسالان نفرات اول تا پنجم تجلیل خواهند شد و در مسابقات بانوان نیز حایزین رتبه های اول تا سوم تجلیل می شوند.
گزارش ایکنا حاکی است؛ در حالی هفت نفر از شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات در دو رشته تلاوت و حفظ کل قرآن کریم از راه یابی به مرحله مقدماتی و سالن اصلی مسابقات بازمانده اند که مسئولان برگزاری کننده مسابقات می توانستند با راهکارهایی مانع از حضور اجراهایی تا این حد سطح پایین در کشور باشند. مسئولان می توانست با استفاده از بسترهای فراهم شده و شبکه های اجتماعی که مرزها را از بین برده اند، گزینش متسابقان را از کشور مبدا شروع کنند تا شاهد حذف شرکت کنندگانی بدون حتی یک ثانیه اجرا در صحن اصلی مسابقات نباشیم.

انتهای پیام

captcha