ظرفیت مساجد برای گفتمان سازی حمایت از کالای ایرانی استفاده شود
کد خبر: 3707442
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴
مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد خراسان‌جنوبی:

ظرفیت مساجد برای گفتمان سازی حمایت از کالای ایرانی استفاده شود

گروه معارف- مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان‌جنوبی گفت: باید از ظرفیت عظیم مساجد برای گفتمان سازی حمایت از کالای ایرانی استفاده شود.

حجت الاسلام ابراهیم سبزه کار، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: مساجد از صدر اسلام تاکنون یکی از مکان‌هایی بود که نقش اساسی را در اجتماع داشت.
وی با بیان اینکه تمام نیازهای روز جامعه در مساجد مرتفع می‌شود، افزود: لازمه این مهم این است که ما هم به مسجد به همین بعد نگاه کنیم و این نقش را تقلیل ندهیم.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان‌جنوبی با بیان اینکه زمانی که جایگاه مساجد را خوب شناختیم می‌توانیم از ظرفیت و کاربرد آن استفاده کنیم، تصریح کرد: ساماندهی جنگ، ساماندهی ازدواج جوانان و تربیت فرزندان در مساجد صورت می‌گیرد.
سبزه کار با اشاره به اهمیت مسجد در پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: باید به کارکردهای مساجد برگشت کرده و این کارکردها را احیا کنیم.
وی بیان کرد: در ابتدای هر سال مقام رهبری شعارهایی را مطرح می‌کنند که این شعارها هدف گذاری را در راستای مسائل کشور معین می‌کند.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان‌جنوبی با بیان اینکه همه باید به این نام سال توجه کرده و آن را به کار گیریم، تصریح کرد: باید آحاد مسئولین به مساجد توجه کنند.
سبزه کار با بیان اینکه بهترین مامنی که می‌شود از آن استفاده کرد، مسجد است، اظهار کرد: ائمه جماعات باید روی این موضوع کار کنند تا باورپذیری آن برای مردم بیشتر شود.
وی با بیان اینکه جایگاه اصلی گفتمان سازی و فرهنگ سازی در مساجد است، افزود: باید به نیازهای روز جامعه توجه کرده و از مسجد، فرهنگ‌ها و سبک زندگی اسلامی را اشاعه دهیم.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مسائل اقتصادی امروزه مهم ترین مسئله است، تصریح کرد: امروز جنگ تمام عیار دشمن در مسائل اقتصادی است.
سبزه کار با بیان اینکه ائمه جماعات و نمازگزاران باید از ظرفیت مساجد برای فرهنگ سازی استفاده کنند، افزود: باید آموزش‌های رفتاری اقتصاد مقاومتی و فقه تجارت و ترویج سنت قرض الحسنه به نمازگزاران در مساجد آموزش داده شود.
وی ادامه داد: روزی باید تفنگ برداشته می‌شد و به جنگ با دشمن می‌رفت اما امروز با خرید کالای ایرانی می‌توان در مقابل دشمن جنگید.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان‌جنوبی بیان کرد: همه باید در راستای گفتمان سازی در مساجد تلاش کنیم.
انتهای پیام

 

captcha