تبیین اهداف بخش بین‌المللی نمایشگاه قرآن
کد خبر: 3707604
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸
در اولین جلسه مشورتی کمیته بین‌الملل صورت گرفت؛

تبیین اهداف بخش بین‌المللی نمایشگاه قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ نخستین نشست مشورتی کمیته بین‌الملل بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور نمایندگان نهادها و سازمان‌های فعال در حوزه بین‌الملل برگزار شد.

تبیین اهداف بخش بین‌المللی نمایشگاه قرآن

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نخستین نشست مشورتی کمیته بین‌الملل بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور محمود واعظی، مشاور معاون قرآن و عترت و مدیر کمیته بین‌الملل نمایشگاه قرآن، سیدفخرالدین اسماعیلی، مشاور معاون قرآن و عترت و مدیر کمیته روابط عمومی نمایشگاه بیست و ششم و جمعی از نمایندگان سازمان‌ها و نهادهای فعال در حوزه بین‌الملل امروز شنبه (١ اردیبهشت ) در سالن جلسات معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
در ابتدای این نشست محمود واعظی، مدیر کمیته بین‌الملل نمایشگاه قرآن با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این جلسات هم فکری نهادهای فعال قرآنی در راستای فعالیت‌های قرآنی است، گفت: الگوی بین‌الملل نمایشگاه توجه به خادمان قرآنی در داخل و خارج از کشور، در نظر گرفتن سالن جلسات برای برگزاری نشست‌های پژوهشی به صورت حضوری یا ...، واگذاری غرفه به عتبات مقدسه به نام عترت در راستای ترویج فعالیت‌های قرآنی، توجه به بخش بین‌الملل دانشگاه‌ها و اختصاص جایگاه به آنان، پژوهش‌های کاربردی و همچنین تهیه تابلو اطلاع‌رسانی برای معرفی قرآن پژوهان است.
در ادامه نیز سیدفخرالدین اسماعیلی، مشاور معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تأکید بر بهره‌برداری از تمام ظرفیت رسانه‌ها در داخل و خارج از کشور عنوان کرد: رایزنی‌ها با شبکه‌های قرآنی ماهواره‌ای و صدا و سیما در زمینه انعکاس این رویداد بزرگ قرآنی انجام شده و امسال نیز چهار ویژه‌نامه از دستاوردهای قرآنی تهیه و به چهار زبان فرانسوی، انگلیسی، اردو و ترکی آذری ترجمه شده است. همچنین در این ویژه نامه بخشی مختص به روند ٤٠ ساله فعالیت‌های قرآن کریم اشاره شده است.
در ادامه این جلسه هر یک از حاضران نسبت به بیان ظرفیت‌های سازمان خود در خصوص حضور فعال و مفید در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم نقطه نظراتی را بیان کردند.

انتهای پیام

captcha