هفته جوان، بهترین فرصت برای شنیدن دغدغه جوانان است
کد خبر: 3707859
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰

هفته جوان، بهترین فرصت برای شنیدن دغدغه جوانان است

گروه اجتماعی – فرماندار ارومیه گفت : هفته جوان فرصتی برای شندن دغدغه ها و مشکلات جوانان است نه اینکه مسئولین جایی گردهم آیند و جلسه ای تشکیل دهند، این مساله هیچ تاثیری برای جوانان ندارد.

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی عباس حسن خانی فرماندار ارومیه صبح امروز در جلسه ساماندهی امور جوانان که در محل سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان ارومیه برگزار شد بیان کرد : امروزه مسائل جوانان از جمله مهم ترین مسائل در کشور به شمار می رود و دغدغه های بسیاری در این حوزه وجود دارد.
وی افزود : بحث هویت ملی و وضعیت آگاهی جوانان از فرهنگ و تاریخ سرزمین ایران از جمله موضوعات وسیعی است که باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد که جوانان تا چه حد به صورت آگاهانه و درست با هویت ملی خود آشنا هستند.
وی با اشاره به اینکه در سال 77 مرکز ملی جوانان در کشور وجود داشت و بعد به سازمان امور جوانان تغییر نام داد، خاطرنشان کرد : در سال 77 و در هفته جوان طرح ملی گفت و گو با جوانان برگزار شد که بحث جوان و محدودیت ها و مصونیت ها در آن زمان مطرح بود.
حسن خانی تصریح کرد : امروزه مهمترین دغدغه جوانان را فقط مساله اشتغال می دانیم ولی اگر این موضوع به صورت کمی مورد ارزیابی قرار گیرد می بینیم که دغدغه های جوانان امروزی بسیار گسترده تر از آن چیزی است که تصور می کنیم.
فرماندار ارومیه اظهار کرد : امروزه باید ببینیم خانواده و جوانان همدیگر را تحمل و پذیرش می کنند یا نه، آیا اصلا گفت و گویی بین خانواده و جوانان وجود دارد، امروزه تفاوت بسیاری میان نسل جوان و خانواده ها به چشم می خورد و این مسائل باید مورد بررسی قرار گیرد.
وی ادامه داد : امروزه جوانان و خانواده ها نمی توانند با هم ارتباط دوسویه داشته باشند چرا که ارزش های فرهنگی، دینی و مسایل اجتماعی تغییر کرده است.
وی با بیان اینکه یکی از مسایل مهم نیز میزان باور جوانان شیعه به اصل تقلید از مراجع است، تاکید کرد : امروزه باید از جوانان جویا شویم که آیا اصلا دغدغه مرجع تقلید دارند یا نه و هفته جوان بهترین فرصت برای شنیدن دغدغه های جوانان است.
حسن خانی گفت : اینکه هر سال در هفته جوان ستادی با عنوان ساماندهی امور جوانان تشکیل داده و مسئولین در یک سالن گرد هم آییم و عناوین و اهداف برنامه های هفته جوان را بیان کنیم هیچ تاثیری برای جوانان نداشته و بازخوردی در جامعه ندارد، ما باید گوش شنوای جوانان بوده و حتی خود ما نیازمند نصیحت از طرف جوانان امروزی هستیم.
فرماندار ارومیه تصریح کرد : نسل گذشته و خانواده ها باید به این باور برسند که درک و شعور جوانان امروزی بسیار متفاوت و حتی بالاست، ما باید شکاف بین نسل جوان و خانواده ها را پر کنیم چرا که اگر به این مهم توجه نکنیم دغدغه ها و تفاوت ها جای خود را به از میان رفتن وحدت قومی و ملی خواهند داد و آن موقع دچار بحران خواهیم شد.
انتهای پیام

captcha