کاهش وسعت نمایشگاه جانبی مسابقات نسبت به سال گذشته/ خروج از فضای نمایشگاهی صرف
کد خبر: 3708289
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹
حجت‌الاسلام موسوی‌متقی خبر داد:

کاهش وسعت نمایشگاه جانبی مسابقات نسبت به سال گذشته/ خروج از فضای نمایشگاهی صرف

گروه مسابقات ــ جانشین و معاون مسئول کمیته فرهنگی سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن گفت: نمایشگاه جانبی این دوره از مسابقات نسبت به مکان از لحاظ وسعت محدودتر است و رویکرد دوم این بود که نمایشگاه را از حالت بازار و فضای فروشگاهی صرف خارج کردیم و تنها دو غرفه فروشگاهی عفاف و حجاب برپا شد.

کاهش وسعت نمایشگاه جانبی مسابقات نسبت به سال گذشته/ خروج از فضای نمایشگاهی صرف

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد کاظم موسوی‌متقی، جانشین و معاون مسئول کمیته فرهنگی سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، در خصوص نمایشگاه جانبی این مسابقات، اظهار کرد: وظیفه کمیته فرهنگی مسابقات در دو بخش است یکی محافل و مراسم که در سطح تهران و استان‌ها برگزار می‌شود و طی این دوره از مسابقات حدود 30 محفل قرآنی با حضور قاریان بین‌المللی در تهران داریم و بخش دیگر نمایشگاه است.
وی ادامه داد: این نمایشگاه نیز در دو بخش ترویجی و تبلیغی و ارائه برنامه‌ها برای کودکان و نوجوانان و عامه مردم است و بخش دیگر آن نیز بخش ارائه محصولات و فروش محصولات عفاف و حجاب برای علاقه‌مندان است.
موسوی‌متقی بیان کرد: در بخش تبلیغی و ترویج به ارائه گزارشی از فعالیت‌های مؤسسات قرآنی مطرح و همچنین غرفه انقلاب قرآنی و رهبر قرآنی داریم که به منظومه مقام معظم رهبری از دوران کودکی تا به حال که نشان می‌دهد مبنای فکری ایشان با آیات قرآن ممزوج است و در هیچ کشوری رهبر آن اینگونه قرآنی نیست و با قرآن کلام و رفتارش با قرآن ممزوج نیست و رفتار و برخوردهای او با قرآن همراه نیست.
وی ادامه داد: در غرفه انقلاب قرآنی نیز مبانی دینی و قرآنی نظام و انقلاب اسلامی و هر سیاستی که جمهوری اسلامی در مقابل ظلم ستیزی و دیگر سیاست‌های توحیدی که مبنای آن قرآنی است از سوی مشاوران و اساتیدی به مخاطبان توضیح داده می‌شود.
جانشین و معاون مسئول کمیته فرهنگی سی و پنجمین دوره مسابقات عنوان کرد: همچنین در این بخش غرفه‌هایی چون کودک و نوجوان قرآنی، مادر و کودک، سبک زندگی قرآن و کودکان و چندرسانه‌ای را داریم که محلی برای عرضه آثار چندرسانه‌ای و این فضا و جنگ نرم و هم ظرفیت‌ها و آسیب‌های این عرصه است.
وی گفت: غرفه دیگر بخش مشاوره و تربیت خانواده که به بخش‌هایی چون مشاوره ازدواج، تربیت فرزند و خانواده و پاسخگویی به سؤالات شرعی و دینی در دو بخش بانوان و آقایان خدمت رسانی می‌کند.
موسوی‌متقی عنوان کرد: دیگر غرفه شامل شهدای قرآنی است که طی آن مخاطبان با زندگینامه 15 شهید قرآنی آشنا می‌شوند و تاکنون 15 ختم قرآن به یاد این شهدا از سوی مردم پذیرش شده است و این شهدا متشکل از شهدای منا، اساتید و پیشکسوتان قرآنی و شهدای مدافع حرم و ... است البته تعداد آنها خیلی بیشتر است که زندگینامه برترین آنها در این غرفه به نمایش گذاشته شده است.
وی اضافه کرد: دیگر بخش‌ها نیز شامل مشاوره حفظ و قرائت و مشاوره وقف مصحف است که به مخاطبان خدمات ارائه می‌دهد.
جانشین و معاون مسئول کمیته فرهنگی سی و پنجمین دوره مسابقات بیان کرد: در بخش دیگر این نمایشگاه به عرضه محصولات عفاف و حجاب و همچنین محصولات فرهنگی و معرفی فعالیت‌های سازمان‌ها و مؤسسات قرآنی چون طبع و نشر، دارالکتابه، شورای عالی قرآن، مؤسسه بیت‌الاحزان، مکتب‌القرآن و درس‌هایی از قرآن و مؤسسات تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور، جهان رایانه کوثر و پرتال فرهنگی راسخون، انتشارات اسوه و مجمع ناشران انقلاب اسلامی پرداخته می‌شود.
وی در خصوص استقبال مخاطبان مسابقات از نمایشگاه ادامه داد: استقبال بیش از انتظار است، البته نباید در این زمینه زحمات کمیته مدعوین را نادیده گرفت. هنگامی که کمیته مدعوین اینگونه وسایل ایاب و ذهاب و آمد و شد مردم را مهیا می‌کنند شاهد، حضور پررنگ مردم در مسابقات و همچنین در نمایشگاه جانبی آن نیز هستیم.
موسوی‌متقی با اشاره به رویکرد امسال نمایشگاه جانبی مسابقات، اظهار کرد: رویکرد و سیاست امسال در بخش مسابقات تغییر کرد و طی سال‌های گذشته این نمایشگاه در رواق شرقی و با 46 غرفه برپا شد و اما امسال این تعداد به حدود 15 غرفه کاهش افتاد و رویکرد دوم این بود که نمایشگاه را از حالت بازار و فضای فروشگاهی صرف خارج کردیم و تنها دو غرفه عفاف و حجاب آن هم برای رفع نیاز بانوان برپا شده است.
جانشین و معاون مسئول کمیته فرهنگی سی و پنجمین دوره مسابقات بیان کرد: بیشتر به مؤسسات فاخر در حوزه نشر و کتابت چون مرکز طبع و نشر و انتشارات اسوه، قرائت، نرم‌افزار مؤسساتی چون نرم‌افزار کوثر و مؤسسات تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور و حفظ قرآن چون مکتب‌القرآن، جامعةالقرآن، بیت‌الاحزان، در بخش کتابت با حضور مؤسسه دارالکتابه و... پرداخته‌ایم.
یادآور می‌شود، سی وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران با حضور شرکت‌کنندگانی از ۸۴ کشور جهان از ۳۱ فروردین‌ماه با حضور ۳۷۰ نفر در بخش‌های طلاب(به میزبانی قم)، بانوان (محل برگزاری هتل ارم)، روشندلان و آقایان(مصلای امام خمینی(ره)) برگزار می‌شود. در ادامه نیز از ۷ تا ۹ اردیبهشت ماه، ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان به همت سازمان قرآنی دانشگاهیان جهاد دانشگاهی برپا می‌شود.
انتهای پیام

captcha