منشور حقوق شهروندی مبنای ارزیابی دستگاه‌های اجرایی قرار می‌گیرد
کد خبر: 3708382
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶

منشور حقوق شهروندی مبنای ارزیابی دستگاه‌های اجرایی قرار می‌گیرد

گروه اجتماعی- دستیار ویژه رئیس جمهور در حقوق شهروندی، گفت: برای تحقق منشور حقوق شهروندی مبنای ارزیابی دستگاه‌های اجرایی انجام خواهد گرفت تا استان برتر شناسایی شود.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی،  شهین‌دخت مولاوردی، دستیار ویژه رئیس جمهور در حقوق شهروندی، امروز در همایش حقوق شهروندی در نظام اداری در تالار اجتماعات دانشگاه پیام نور تبریز، با اشاره به مکاتبات با استان‌ها و وزرا برای احصاء چالش‌ها جهت برون‌رفت از موانع جدی در تحقق حقوق شهروندی، گفت: سالانه توسط ریاست جمهوری گزارش برنامه‌ها برای تحقق شعار سال بیان می‌شود ولی با توجه به اینکه امسال سال اول دولت دوازدهم است و تغییراتی در وزرا و استاندارها انجام گرفته است ولی سعی می‌کنیم در دومین سالگرد منشور شهروندی گزارش آماده شود.

منشور حقوق شهروندی مبنای ارزیابی دستگاه‌های اجرایی قرار می‌گیرد

وی افزود: تدوین شاخص‌های کمی و کیفی حقوق شهروندی یک برنامه دیگری است که برای این منظور یک شاخص مهم برای نظارت و عملکرد دستگاه‌ها انجام گرفته و سعی می‌کنیم موازی کاری‌ها در دستگاه‌ها که باعث سردرگمی شده به حداقل برسد.

مولاوردی گفت: برای تحقق منشور حقوق شهروندی مبنای ارزیابی دستگاه‌های اجرایی انجام خواهد گرفت تا استان برتر شناسایی شود.

دستیار ویژه رئیس جمهور در حقوق شهروندی، با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی در راستای تحقق شعار سال، بیان کرد: مولفه‌های تحقق این شعار نیز در سخنان مقام معظم رهبری مورد تاکید واقع شده که باید مورد توجه قرار داده و ببینیم که چه مقدماتی باید فراهم شود تا یک کالای رقابت‌پذیر در جهان تولید کنیم.

وی با بیان این‌که مخاطب شعار سال (حمایت از کالایی) صرفا مسئولان نبوده و آحاد مردم است، گفت: باید تمامی آحاد مردم و تمامی مسئولان در راستای تحقق شعار سال تلاش کنند.

دستیار ویژه رئیس جمهور در حقوق شهروندی با تاکید بر این‌که نظام اداری صرفا بخش کوچکی از منشور حقوق شهروندی است، تشریح کرد: بعد از ابلاغ منشور حقوق شهروندی در ۲۹ آذر ۹۵، یک دولت برای اولین بار بعد از انقلاب مشروطه به صراحت اراده‌ی خود را جهت پیگیری مطالبات مشروع و قانونی مردم به نمایش گذاشت.

وی با تاکید بر این‌که شاخص امید اجتماعی در جامعه‌ ما در وضعیت مناسبی نبوده و همه پیمایش‌های ملی و... این موضوع را اثبات کرده است، افزود: باید از ظرفیت حقوق شهروندی در راستای امیدزایی استفاده کنیم.

وی با بیان این‌که گسل‌های اجتماعی از جمله بین نسلی، جنسیتی، قومیتی و... مهم‌تر از گسل‌های طبیعی است! گفت: در تلاشیم تا بتوانیم شرایط سیاسی ارتقای امید اجتماعی را ارتقا بخشیم و امکان مشارکت شهروندان را در حوزه‌های مختلف بسط دهیم.

مولاوردی با تاکید بر اهمیت ارتقای امید اجتماعی در جامعه و با بیان این‌که شهروندان امیدوار می‌توانند مطالبه‌گر حقوق خود باشند، خاطرنشان کرد: تمامی تلاش ما در جهت زنده نگاه داشتن امید در میان شهروندان است تا در هر جا با چالش مواجه می شوند مطمئن باشند که راهکاری وجود خواهد داشت؛ هرچند عده ای سعی در تزریق و پمپاژ یاس و ناامیدی در جامعه هستند و با روندی که این عده می‌روند امروز باد می‌کارند و فردا طوفان درو خواهند کرد.

captcha