برنامه سومین روز جشنواره بین‌المللی سیمرغ
کد خبر: 3711752
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱

برنامه سومین روز جشنواره بین‌المللی سیمرغ

گروه هنر ــ برنامه‌های سومین روز از نهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ با اجرای تئاترهای صحنه‌ای و خیابانی، نمایش فیلم، برگزاری مسابقات گروه نوازی، استندآپ و کارگاه های تخصصی و آموزشی پی گرفته می‌شود.

برنامه سومین روز جشنواره بین‌المللی سیمرغ

 به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سیمرغ، پردیس تئاتر تهران و فرهنگسرای خاوران روز یکشنبه (16 اردیبهشت) میزبان دانشجویان و هنرمندان دانشگاه های سراسر کشور هستند. جزئیات برنامه‌های سومین روز نهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ به شرح زیر است:

تئاتر آزاد «احساس خاکستری بودن» اثر مهلا رنجبران از همدان در سالن استاد رشیدی، تئاتر سلامت «خوابگردها» اثر امیرحسین خدادوست از شیراز، نمایشنامه‌خوانی «خشم شدید فیلیپ هوتس» اثر ملیحه لطفی از بابل در سالن استاد رشیدی اجرا می‌شوند. این نمایش‌ها به ترتیب در سانس های 10 و 11، 16 و 17:30 و 20:30 اجرا می‌شوند.

در سالن استاد نصیریان تئاتر آزاد «کیست» اثر سعید محمد سلیمانی از اهواز از ساعت 11:15 و 14، نمایشنامه‌خوانی «چشمان بسته از خواب» اثر سامان زمان از اهواز از ساعت 17:30 به روی صحنه می‌روند.

در سالن استاد کشاورز تئاتر سلامت «کندو» به کارگردانی شیما پورسهم الدین از شیراز در دو سانس 10 و 11:15 و نمایشنامه‌خوانی «چهارصندوق» اثر معین رضایی از اصفهان از ساعت 14 و نمایشنامه خوانی «وای بر مغلوب» اثر آرمین محمدپور از اصفهان از ساعت 19 اجرا می‌شوند.

همچنین در ادامه برنامه های این روز در سالن استاد مشایخی تئاتر سلامت «رشکین» به کارگردانی رضا مسعودی از بندرعباس از ساعت‌های 10 و 11:15، تئاتر آزاد «خانه فراموشان» اثر منیژه منصوری پور از تبریز از ساعت های 16 و 17:30 اجرا می‌شوند.

در سالن استاد استاد محمد تئاتر سلامت «عشق حتی وقت مردن بوی ایمان می‌دهد» به کارگردانی ملینا پورکاظمی در دو سانس 14 و 16 به روی صحنه می‌رود.

در بخش سینما از ساعت 14 الی 20 نمایش فیلم‌های منتخب دانشجویی در سالن سینمای پردیس تئاتر تهران صورت می‌گیرد.

همچنین مسابقات خوانندگی پاپ از ساعت 17:30 در سالن اصلی پردیس تئاتر تهران از دیگر برنامه های سومین روز جشنواره بین‌المللی سیمرغ است. اجرای استندآپ کمدی در بخش سلامت در فضای باز پردیس تئاتر تهران نیز روز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

مسابقات گروه نوازی نیز در سالن 1 فرهنگسرای خاوران بین گروه های موسیقی شرکت کرده از کردستان، چهارمحال و بختیاری، گلستان، آذربایجان شرقی، اصفهان، تهران، یزد و بوشهر برگزار می‌شود.

از دیگر برنامه‌های فضای باز می‌توان به نمایش‌های خیابانی «عتیقه» اثر پریسان طلایی از گناباد از ساعت 10:30، نمایش خیابانی «یزله» اثر عاطفه پورات از بوشهر ساعت 11، «مهمان ناخوانده» اثر مهدی ثابت پی از کرمانشاه ساعت 11:30، «نگرانم» به کارگردانی احمد صمیمی از تهران از ساعت 14، و «دو سیخ کباب» اثر محسن کولیوندی از تهران از ساعت 14:30 اشاره کرد.

جشنواره بین‌المللی سیمرغ که نامش برگرفته از سیمرغ افسانه‌ای در ادبیات ایران به عنوان مرغ درمانگر و نماد جدید جامعه پزشکی است در پنج بخش تئاتر،‌ فیلم، ادبی، ‌هنرهای تجسمی و موسیقی به دبیری امیر لـله‌گانی تا 19 اردیبهشت‌ماه در پردیس تئاتر تهران در حال برگزاری است.

انتهای پیام

captcha