حضور ایران در سوریه كاملاً قانونی است/ سوريه عمق استراتژيك ماست
کد خبر: 3713701
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱
علی‌نژاد:

حضور ایران در سوریه كاملاً قانونی است/ سوريه عمق استراتژيك ماست

گروه سیاست و اقتصاد ـ وابسته نظامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در سوریه بر این نكته تأكید كرد كه حضور مستشاری ایران در سوریه بر خلاف برخی كشورهای دیگر مثل تركیه، آمریكا و غیره كاملاً قانونی است.

به گزارش ایكنا از فارس، سردار سرتیپ پاسدار ابوالقاسم علی‌نژاد، وابسته نظامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در سوریه امروز، 22 اردیبهشت‌ماه در حاشیه بازدید معاون آماد وزارت دفاع ارتش عربی سوریه از مركز فرهنگی دفاع مقدس استان فارس گفت: این باعث افتخار است كه در محلی حضور داریم كه بناست تقویم تاریخ دفاع مقدس ما از كربلای امام حسین(ع) تا كربلاهای ایران را به تصویر بكشد.

حماسه جبهه مقاومت، موجب ایجاد امنیت در منطقه شد
وی با اشاره به همكاری‌ مستشاری ایران در سوریه اظهار كرد: ما خدا را شاكریم كه در كنار ارتش قهرمان سوریه قرار مستشاری انجام می‌دهیم و در این راستا حماسه‌ای خلق كردیم كه نه تنها باعث ایجاد امنیت در منطقه شد بلكه نقشه‌های شوم و پلید استكبار جهانی به سركردگی آمریكا و با كمك دولت‌های مستكبر اروپایی و همچنین دولت‌های مرتجع عربی و تركیه كه بنا داشتند به زور نظام مستقر در سوریه و عراق را ساقط كنند، نقش بر آب كنیم.

تبیین دلایل حضور مستشاری ایران در سوریه و عراق
علی‌نژاد با بیان اینكه ما به چند دلیل با سوریه در عراق حضور پیدا كردیم، گفت: یكی اینكه دولت‌های مستقر از ما درخواست كمك كردند و دیگر اینكه این مسئله جزو آرمان‌های انقلاب اسلامی ماست كه به مظلومان عالم در هر كجای دنیا كمك كنیم، آن هم از هر قوم و طایفه و دسته و مذهبی كه می‌خواهند باشند و این رسالتی است كه خداوند به ما محول كرده است و بنیان آن را امام راحل نهاد.
وابسته نظامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در سوریه با یادآوری اینكه در كشور ما 17 هزار شهید توسط تروریست‌ها به شهادت رسیده‌اند، گفت:‌ این تروریست‌هایی كه توسط استكبار جهانی ایجاد و توسط دولت‌های مرتجع منطقه كمك‌های مالی شد، روزی در قالب طالبان، روز دیگر در لباس القاعده و بعد از آن در لباس جبهه النصره و بعد هم در لباس داعش به وجود آمدند.

ما برخورد دوگانه‌ای با تروریست‌ها نداریم
وی با تأكید بر اینكه ما برخورد دو گانه‌ای بر خلاف دشمنان قسم خورده‌مان با تروریسم نداشتیم، گفت: ما شاهد جنایت‌های بیشماری توسط داعش و جبهه النصره از مردم مظلوم سوریه بودیم و هزاران نفر مظلوم اعم از كودك و زن و پیر و جوان از مردم مظلوم سوریه توسط این تروریست‌ها قتل و عام شدند.

مگر می‌شود صدای فریاد مظلومان را بشنویم و بی‌تفاوت باشیم
علی‌نژاد ادامه داد: مگر می‌شود ما صدای استغاثه و مظلومیت این عزیزان را بشنویم و بی تفاوت باشیم؛ به چه حقی آمریكایی‌ها و دولت‌های مرتجع می‌خواهند حكومت‌های مستقر كه مردم دوستشان دارند را ساقط كنند.
وی با تأكید بر اینكه ما به امر رهبرمان در آنجا حضور پیدا كردیم و به همه عالم هم محكم این را می‌گوییم، گفت: معظم‌له در ابتدای بحران سوریه در مشهد مقدس فرمودند ما به هر دولتی كه در صف مقدم مبارزه با رژیم صهیونیستی باشد كمك می‌كنیم و هیچ ابایی هم نداریم و از سوریه اعلام حمایت می‌كنیم و این حرف نظام اسلامی از ابتدای بحران سوریه بود.

وظیفه خود می‌دانیم كه تجربیات خود را در اختیار ارتش سوریه قرار دهیم
وابسته نظامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در سوریه اظهار كرد: سربازان و افسرانی ایرانی بنا به درخواست رژیم حاكم بر سوریه در آنجا حضور پیدا كردند، برای اینكه از تلفات بیشتر مردم سوریه و سقوط شهرهای این كشور جلوگیری كنند و افسران ما در كنار افسران ارتش سوریه یكی پس از دیگری حضور یافتند تا تجربیات خود را به آنان منتقل كنند چرا كه ما تجربیات گرانبهایی در مبارزه با تروریسم داشتیم و داریم و این را وظیفه خود می‌دانیم كه این تجربیات را در اختیار این عزیزان قرار دهیم و اكنون هم افتخار می‌كنیم كه كلام رهبر عزیزمان محقق شد.

اكنون بحمد الهی كل دمشق امن است
وی با یادآوری اینكه در ابتدای بحران سوریه توفیق داشته است در آنجا حضور داشته و كارهای مستشاری انجام دهد، گفت: آن موقع جغرافیای كمی در سیطره دولت بود و فاصله بین فرودگاه و شهر ناامن و سخت بود اما اكنون بحمد الهی كل دمشق امن است از خیلی جاها بیشتر و این توفیقاتی است كه نصیب جبهه مقاومت شده است.

همكاری‌های ایران و سوریه همچنان ادامه خواهد داشت
علی‌نژاد با تأكید بر اینكه این همكاری‌های همچنان ادامه دارد و خواهد داشت، گفت: بنده به عنوان وابسته نظامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و وزارت دفاع اعلام می‌كنم حضور ما در سوریه كاملاً قانونی است، برخلاف حضور غیرقانونی كشورهایی مثل تركیه و آمریكایی‌ها و هرگونه نیروهایی كه احتمالاً فرانسوی و انگلیسی‌ها هستند.

ایران عمق استراتژیك سوریه و سوریه عمق استراتژیك ایران است
وابسته نظامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در سوریه با یادآوری این نكته كه ما شهدای گرانقدری را در آنجا تقدیم كردیم، گفت: خون شهدای سوری و ایرانی و حزب‌الله و دیگران با هم مخلوط شدند چرا كه امنیت سوریه،‌ امنیت ایران است؛ ایران عمق استراتژیك سوریه و سوریه عمق استراتژیك ایران است و به همین شكل هم عراق و حضور ما به همین دلایل بوده است.

بازسازی سوریه به صورت نظام‌مند صورت می‌گیرد
وی در ادامه در پاسخ به اینكه روند بازسازی سوریه از چه زمانی آغاز می‌شود، گفت: این كار فرایندی دارد كه در حال پیگیری هستند و به صورت نظام‌مند صورت می‌گیرد و همین روزها نیز اخبار بسیار خوبی از اقداماتی كه بناست صورت گیرد، به آگاهی مردم خواهد رسید.

اشاره به حملات موشكی دشمنان به سوریه
علی‌نژاد در ادامه به حملات موشكی آمریكا و اسرائیل و سایر كشورها به سوریه اشاره كرد و گفت: در گام نخست سه كشور دشمن انگلیس، فرانسه و آمریكا به سوریه هجمه موشكی كرده و بیش از 100 موشك شلیك كردند كه به حول و قوه الهی با صرف فعل خواست و با وجودی كه سوری‌ها هم مانند ما تحریم هستند و هیچ دولتی حاضر نیست به این‌ها كمك تسلیحاتی كند، اما ارتش سوریه با همان تسلیحات دهه 70 توانست 70 درصد این موشك‌ها را ساقط كند و تنها 30 درصد را نتوانستند ساقط كنند كه از این 30 درصد نیز 20 درصد موشك‌ها به یك نقطه در دمشق اصابت كرد كه از قبل مطلع بودند و خالی از سكنه بود لذا این حملات موشكی هیچ تلفات انسانی نداشت و به شكلی معجزه رخ داد كه با موشك‌های دهه 70 توانستند موشك‌های فوق مدرن هوشمند و فوق‌العاده گرانقیمت این سه كشور جنایتكار را ساقط كنند.
وابسته نظامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در سوریه در پایان تأكید كرد كه ما در اوج آمادگی كامل قرار داریم و در شلیك موشك‌ها ارتش سوریه با وجود محاصره كامل خیلی خوب به موقع عمل كردند و بیش از 70 درصد موشك‌ها را ساقط كردند البته دو شب پیش هم بیش از 200 موشك اسرائیل را ساقط كردند.
انتهای پیام

captcha