توسعه فرهنگ اسلامی؛ مهم‌ترین هدف برگزاری مسابقات قرآنی
کد خبر: 3713751
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۱

توسعه فرهنگ اسلامی؛ مهم‌ترین هدف برگزاری مسابقات قرآنی

فعالیت‌های قرآنی- قاری البرزی قرآن‌کریم گفت: برگزاری مسابقات قرآن‌كريم مسیر توسعه فرهنگ اسلامی را در جامعه هموارتر می‌کند.

توسعه فرهنگ اسلامی؛ مهم‌ترین هدف برگزاری مسابقات قرآنی

حبيب الله كبيران در حاشیه برگزاری مرحله شهرستانی چهل و یکمین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم در گفت وگو با ایکنا از البرز اظهارکرد: مسابقات قرآنی فضای رقابتی خوبی برای جوانان در جهت سنجش اطلاعات دینی و قرآنی به وجود می‌آورد.
وی كه در چند دوره از مسابقات قرآن شركت کرده و دارای رتبه‌های مختلف در رشته قرائت مرحله شهرستانی و منطقه‌ای است، افزود: انسان نیازمند ارتباط مستقیم با آفریننده و هستی بخش خود است، این ارتباط اگرچه از طریق مناجات و رازگویی درونی و قلبی انجام می‌گیرد؛ اما دسترسی به كلمات خود خداوند، بسیار لذت بخش و اطمینان آور است.
این قاری البرزی گفت: قرآن‌كريم در ابعاد مختلف فردی، اجتماعی و حتی بین‌المللی، قابل دقت و بررسی است، این ویژگی به طور كامل، تنها برای قرآن مجید باقی مانده است و هیچ كتاب آسمانی دیگر، چنین جایگاهی ندارد.
کبیران در پایان برگزاری مسابقات قرآن را بهترین فرصت برای توسعه و ترویج قرآن و آموزه‌های قرآنی دانست و ابرازکرد: روند حركت فعالیت‌های قرآنی نویدبخش پیشرفت است و باید با استفاده از تجارب و دانش فعالان قرآنی نسبت به تقویت علوم مختلف قرآن در سطح جامعه به ویژه نسل جوان تلاش بیشتری انجام شود.
انتهای پیام./

 

captcha