اقدام جهاد دانشگاهی اردبیل در راه‌اندازی شورای اقامه نماز شایسته تقدیر است
کد خبر: 3716423
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸

اقدام جهاد دانشگاهی اردبیل در راه‌اندازی شورای اقامه نماز شایسته تقدیر است

گروه معارف - مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل گفت: اقدام جهاددانشگاهی استان اردبیل در راه‌اندازی شواری توسعه و ترویج اقامه نماز شایسته تقدیر است.

اقدام جهاددانشگاهی در راه اندازی شورای اقامه نماز شایسته تقدیر استبه گزارش ایکنا از اردبیل، الله شکر عبدی، مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل، روزگذشته 30 اردیبهشت در دیدار با سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی اردبیل، افزود: ستاد اقامه نماز استان اردبیل، از راه اندزای این شورا در دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی دولتی و غیردولتی استقبال می ‌نماید و آماده انعقاد تفاهم نامه همکاری است.
وی با بیان اینکه ما در جامعه با اصل ادای نماز مشکلی نداریم ولی متاسفانه فرهنگ اقامه نماز در جامعه جایگاه خود را پیدا نکرده است تصریح کرد: ستاد اقامه نماز کشور از بدو تأسیس تا به حال توانسته است برنامه متنوعی در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ نماز با هماهنگی و همکاری دستگاه های اجرائی طبق تفاهم فی مابین اجرا کند.
عبدی با اعلام اینکه چندین اجلاس سراسری نماز در سطح کشور بر اساس پیام های مقام معظم رهبری با موضوعات گوناگون و به همت ستاد اقامه نماز برگزار شده است ادامه داد: تاکنون سه اجلاس در استان اردبیل اجرا شده است.
وی افزود: ستاد اقامه نماز کشور با سه کمیته برنامه ریزی، پیشگیری و نظارت و همچنین کمیته ارزیابی فعالیت می کند که عمده ترین فعالیت ستاد استان ها هم، پیگیری، نظارت و ارزیابی از عملکرد دستگاه های اجرائی استان است.
مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل با اعلام اینکه از سال آینده، جهاددانشگاهی هم مورد نظارت، پیگیری و ارزیابی قرار خواهد گرفت تصریح کرد: لازم است برنامه های این نهاد طبق دستورالعمل جامع ارزیابی در طول سال اجرا شود و مورد ارزیابی قرار گیرد.
اقدام جهاددانشگاهی در راه اندازی شورای اقامه نماز شایسته تقدیر استدر این دیدار مریم خروشی، سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل با ارائه گزارشی از فعالیت های فرهنگی این واحد، تصریح کرد: شورای توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز این واحد از اسفند سال گذشته آغاز بکار کرده و در طول دو ماه فعالیت خود توانسته است برنامه های متنوعی با موضوع نماز و فرهنگ اقامه آن برای کارکنان و خانواده های آنان برگزار نماید.
خروشی، با بیان اینکه اقامه نماز، سلامت جامعه و محیط کار را به دنبال خواهد داشت، افزود: باید در موضوع نماز همدیگر را نقد کرده و مورد تذکر قرار دهیم و بدانیم که برای توسعه فرهنگ نماز باید بیش از پیش تلاش کنیم.
وی با بیان اینکه نمازی که برای خدا و با اخلاص باشد در جهان فراگیر می شود یادآور شد: باید تمام تلاش خود را برای احیا و رونق اقامه نماز اول وقت و جماعت در ادارات به کار گیریم.
سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل تصریح کرد: برای اشاعه این فرهنگ دینی و مذهبی لازم است قبل از اذان، فعالیت کاری کارکنان ادارات تعطیل شود تا فرهنگ ترویج نماز به خوبی در ادارات نهادینه شود.
خروشی افزود: از آنجایی که به عنوان یک مسلمان همه وظیفه ادای این فریضه واجب را داریم می توان با دعوت ارباب رجوعی که در موقع ظهر به ادارات مراجعه می کنند، فرهنگ اقامه نماز در بین آنان نیز تقویت نماییم .
انتهای پیام

captcha