مناقشه بر سر آزادی‌های مذهبی مدارس دینی استرالیا
کد خبر: 3717021
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹

مناقشه بر سر آزادی‌های مذهبی مدارس دینی استرالیا

کانون خبرنگاران نبأ ــ وزیر امور داخلی استرالیا مرزبندی مشخص «آزادی‌های مذهبی» در زمینه آزادی مدارس مذهبی در اخراج معلمان هم‌جنس‌گرا، حق والدین برای بیرون‌آوردن فرزندان خود از برنامه‌های آموزشی ضد هم‌جنسگرایی، یا حق ثبت نام در مدارسی که به نظرشان از این جهات امن هستند، خواستار شد.

مناقشه بر سر آزادی‌های مذهبی مدارس دینی استرالیا

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ به نقل از کانال تلگرامی مؤسسه گفت‌و‌گوی ادیان «یتر داتن»، وزیر امور داخلی استرالیا خواهان مرزبندی مشخص «آزادی‌های مذهبی» شد، از جمله آزادی مدارس مذهبی در اخراج معلمان هم‌جنس‌گرا، حق والدین برای بیرون‌آوردن فرزندان خود از برنامه‌های آموزشی ضد

هم‌جنسگرایی، یا حق ثبت نام در مدارسی که به نظرشان از این جهات امن هستند.
رادنی کروم، سخنگوی جامعه دگرباشان استرالیا از این نظر استقبال کرده است؛ اما در ضمن نسبت به هر گونه تبعیض نظام‌مند به‌نام مذهب نیز هشدار داده است.

این مناقشات در جامعه استرالیا بعد از آن بالا گرفت که مدارس مذهبی طی بخشنامه‌ای اعلام کردند که حاضر به پذیرش دگرباشان جنسی در این مدارس نیستند.
فعالان مدنی استرالیا نیز از مرزبندی دقیق و تصویب قوانین شفاف و غیر تبعیض‌آمیز در این زمینه دفاع کرده‌اند و خواستار حق برابر هم برای مدارس مذهبی و هم برای دگرباشان شده‌اند؛ اما هنوز کسی نمی‌داند که چگونه چنین تناقضی قابل اجراست.
سارا کریمی
انتهای پیام

captcha