نسل خدیجه(س) مایه هدایت و کمال انسانی در تاریخ بشریت شد
کد خبر: 3717797
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶
آیت‌الله صفایی بوشهری:

نسل خدیجه(س) مایه هدایت و کمال انسانی در تاریخ بشریت شد

کانون خبرنگاران نبأ ــ امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه حضرت ام‌المؤمنین، خدیجه کبری(س) وجود مبارکش در صدر اسلام چنان درخشید که باعث حراست و حفاظت از شخصیت رسول خدا(ص) شد، گفت: نسل حضرت ام‌المؤمنین(س) مایه هدایت و کمال انسانی در تاریخ بشریت شد.

نسل خدیجه(س) مایه هدایت و کمال انسانی در تاریخ بشریت شد

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر 5 خرداد بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر دهم رمضان، در جلسه «اخلاق و زندگی عبادی» که در مسجد امام حسن مجتبی(ع)، محله کوتی منطقه 1 این شهر برگزار شد، با اشاره به اینکه نبی مکرم اسلام(ص) فرمود «مسجدها بازاری از بازارهای آخرت هستند که بارشان مغفرت و هدیه‌شان بهشت است»، اظهار داشت: حضرت فاطمه(س) به جايگاه زن، كمال معنوی و انسانی بخشيد و تنها راه رسيدن به قله‌های کمال انسانی در خودشناسی و خداشناسی است.

مؤلف کتاب «انوارالهدی» گفت: حضرت ام‌المؤمنین، خدیجه کبری(س) وجود مبارکش در صدر اسلام چنان درخشید که باعث حراست و حفاظت از شخصیت رسول خدا، حضرت محمد مصطفی(ص) شد.

امام جمعه بوشهر در ادامه افزود: نسل حضرت ام‌المومنین‌(س) مایه هدایت و کمال انسانی در تاریخ بشریت شدند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با تاکید بر اینکه عدم مراقبت از فرهنگ، جامعه را با بحران هويت رفتاری و اخلاقی مواجه می‌كند، بیان داشت: انسان موجودی محدود به زمان نیست و بلکه وجود انسان مؤمن باید مثمر به ثمر و نقش سرنوشت‌ساز برای آیندگان خود داشته باشد و بدین جهت است که یک انسان گاهی تبار و نسل خود را و گذشته خود را از بین می‌برد.

آیت‌الله صفایی بوشهری  اضافه کرد: گاهی رفتار و اخلاق ناپسند یک فرد موجب بدنامی برای خاندان و نسل بعد از او دارد و بلعکس؛ افرادی هستند که با کار خوب، اخلاق نیکو و رفتار پسندیده موجب خوشنامی برای بستگان، خویشان و جامعه خود می‌شوند.

استاد درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی(ره) شهرستان بوشهر عنوان کرد: حضرت خدیجه کبری(س) نامش به خیر برده می‌شود و این به واسطه پیامبر اسلام(ص) است که به گذشته‌اش اعتبار می‌دهد و به آینده‌اش نورانیت می‌بخشد.

وی با اشاره به اینکه اثر وجودی یک وقف تا سالیان سال، ماندگار است، گفت: باید در بحث تربیتی بر مدار الهی اقدام به خودسازی کنید تا گذشتگان و آیندگان را رفتار و اخلاق فردی خود، را خوشنام کنید و زمانی که انسان زندگی الهی داشته باشد هم زندگی خودش دارای ارزش می‌شود و شخصیت او می‌تواند گذشتگان خود را اعتبار ببخشد و خوشنام کند و آیندگان را نیز نورانیت ببخشد.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر با بیان اینکه انسان‌های بزرگ وقتی در عمود خانوادگی ظهور می‌کنند به حفظ خوشنامی گذشتگان و آیندگان می‌پردازند و مایه خیر، تربیت، آبرو و عزتند، اظهار داشت: انسان باید شخصیتی را دارا باشد که به عزت خانواده خود بیفزاید و عزت در بنیان خانواده به معنای زندگی بر مدار ایمان، تقوا و اخلاق است.

آیت‌الله صفایی بوشهری با تأکید بر اینکه خانواده‌ها باید در پیوندهای ازدواج و پردازش شخصیتی و تربیتی فرزندان خود در بنیان خانواده دقت کنند، افزود: رفتار انسان تحت تأثير نيازهايش است و روابط اجتماعی رفتار و كردار افراد را تحت تأثير قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه زنان وظيفه خطير انسان‌ساز و فرزندپروری را برعهده دارند، گفت: انسان باید فردی باشد که تبار و خاندانش به وجود او افتخار کنند و لذا انسان‌ها نباید به دنبال لذت‌های دنیوی مانند شهرت، شهوت، ثروت و ربا باشند که نتیجه‌اش مایه ننگ و بی‌آبرویی است.

امام جمعه بوشهر در پایان با تاکید بر اینکه ربا باعث فاصله طبقاتی و ظلامت در جامعه می‌شود، عنوان کرد: بانکداری اسلامی، اقتصاد مقاومتی و ایجاد بنگاه‌های کارآفرینی، ربا را از سيستم بانکی و محور جامعه حذف می‌کند.

 

حامد فکوری

captcha