تجلیل از خادمان قرآنی معرفی الگوهایی برای نسل جوان است
کد خبر: 3718590
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲

تجلیل از خادمان قرآنی معرفی الگوهایی برای نسل جوان است

قاری پیشکسوت و عضو کمیته خادمان قرآن گفت: نسل جوان نیاز دارد که الگوهایی برای آنان معرفی کنیم و تجلیل از خادمان قرآنی در واقع معرفی الگو برای این نسل است.

به گزارش ایکنا؛ ایرنا نوشت: عباس سلیمی افزود: خادمان قرآنی کسانی هستند که عمر خود را با اخلاص در خدمت قرآن گذراندند و امروز به عنوان عناصر آبرومند و عزتمند در جامعه زندگی می کنند و با توجه به وجود الگوهای خوب قرآنی وظیفه داریم آنان را به جامعه معرفی کنیم.
وی بیان داشت: تمام کسانی که به عنوان خادم قرآن نامزد می شوند و ما برای حضور در مراسم از آنان دعوت می کنیم، نیازمند تجلیل و جایزه نیستند ولی اگر این کار نکنیم، نباید بر جوانان خرده بگیریم که الگوهای غربی و بحران زده یا الگوهای اساطیری و افسانه ای آمریکا را انتخاب کنند.
معاون امور فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم اظهار امیدواری کرد که جلسه تکریم خادمان قرآنی در این راستا برگزار شود و مسئولان ذیربط با نگاهی حاکی از احترام، عزت، تکریم و تجلیل از این افراد، مراسم امسال را برگزار کنند.
سلیمی ابراز امیدواری کرد رئیس جمهوری نیز در مراسم تجلیل از خادمان قرآنی حضور داشته باشد و مراسمی با شکوه و در خور شان این افراد برگزار شود.
به گزارش ایرنا، بیست و سومین مراسم تجلیل از 14 خادم قرآنی، فردا نهم خرداد همزمان با شب ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام در نمایشگاه بین المللی قرآنکریم برگزار می شود.
انتخاب خادمان برجسته قرآنی هر سال توسط کمیته خادمان قرآن صورت می گیرد و طی برگزاری 22 دوره، 220 خادم قرآن کریم در هشت گروه اعم از تحقیق و پژوهش، هنرمندان تجسمی، قاریان، حافظان، تولید کنندگان نرم افزارهای قرآنی، ناشران، مدیران و فعالان قرآنی انتخاب شده و مورد تجلیل قرار گرفته اند.
طبق آیین نامه و دستورالعمل انجمن خادمان قرآنی، در طول سال با نهادها و سازمان های قرآنی، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری ها و دارالقرآن های کشور مکاتبه و از طریق رسانه ها اطلاع رسانی شده و در نهایت اسامی و سابقه فعالیت خادمان برای انتخاب آنها ارسال می شود.
کمیته خادمان قرآن بر مبنای سیاست های راهبردی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور حمایت از انجمن های تخصصی قرآن کریم تشکیل شده است.
سال گذشته در بیست و دومین آئین تجلیل از خادمان قرآن که با حضور حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری برگزار شد، 12 خادم قرآن کریم تجلیل شدند.

انتهای پیام

captcha