افتتاح شعبه «تدبر در قرآن» تحت نظارت مؤسسه طاها
کد خبر: 3718812
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰

افتتاح شعبه «تدبر در قرآن» تحت نظارت مؤسسه طاها

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهادــ مدیرعامل مؤسسه طاهای استان بوشهر از افتتاح شعبه تدبر در قرآن تحت نظر این مؤسسه تا پایان ماه مبارک رمضان خبر داد.

زهرا کشاورزیان، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآنی طاها در گفت‌وگو با ایکنا؛ بیان کرد: این مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی که اولین مؤسسه تخصصی قرآنی است از سال 81 فعالیتش را آغاز کرد و از سال 87 ثبت رسمی شد.

کشاورزیان با اشاره به اینکه کلاس‌های مؤسسه طاها در رشته‌های روخوانی، روانخوانی و تجوید آموزش برگزار می‌شود، اظهار کرد: کارگاه تربیت مربی با موضوع تعذیه سالم بر اساس آیه‌های قرآن با همکاری اداره اوقاف با 65 شرکت‌کننده و دوره آموزش تدبر در قرآن با 105 شرکت‌کننده برای اولین بار در استان بوشهر از سوی مؤسسه طاها برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در نظر داریم در سال 97 فعالیت‌هایمان موضوع‌محور باشد و اولین موضوع مسجد‌محوری است، افزود: در این زمینه فعالیت‌های زیادی را انجام داده‌ایم و همچنین توانستیم در زمینه روخوانی قرآن عنوان مؤسسه برتر را از آن خود کنیم.

افتتاح شعبه «تدبر قرآن» مؤسسه طاها

مدیرعامل مؤسسه طاها بیان کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های این مؤسسه ایجاد شعبه‌ در مناطقی است که نیازمند به کلاس‌های قرآن است و در همین راستا قصد داریم تا شعبه‌ای تحت عنوان تدبر در قرآن را تا پایان ماه مبارک رمضان افتتاح کنیم.

کشاورزیان با اشاره به اینکه تأمین اعتبارات مؤسسه بزرگ‌ترین مشکل ما است و مسئولان در این زمینه قول‌هایی داده و به سرانجام نرسانده‌اند، ادامه داد: در ابتدای تأسیس مؤسسه حمایت‌هایی از ما شد که توانستیم با همین حمایت‌های کلاس‌های آموزشی خود را برگزار کنیم ولی در میانه راه حمایت‌ها قطع و حتی از بودجه‌هایی که دولت تأمین می‌کرد چیزی به مؤسسات آن هم مؤسسات محروم چیزی نرسید که همین موجب شد برخی مؤسسات به دلیل مشکلات مالی تعطیل شوند.

مدیرعامل مؤسسه طاها بیان کرد: ما برای برگزاری کلاس‌هایمان مبلغ کمی از قرآن‌آموزان دریافت می‌کنیم و این مبلغ نیز فقط صرف هزینه مربیان می‌شود و حتی برای قبوض هم باقی نمی‌ماند. درواقع از طریق هزینه کلاس‌ها و طرح‌های مشارکتی که با استانداری برگزار می‌کنیم تنها بخشی از هزینه‌ها تأمین می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: چه خوب است که همان مقدار که به کلاس‌های زبان و ورزشی اهمیت می‌دهیم و برای آنها شهریه در نظر می‌گیریم برای کلاس‌های قرآن نیز شهریه در نظر بگیریم و برای بالا بردن ارزش این کلاس‌ها رایگان برگزار نکنیم.

انتهای پیام

captcha