مباحث آیت‌الله تهرانی درباره «حب مال» منتشر شد
کد خبر: 3719776
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴

مباحث آیت‌الله تهرانی درباره «حب مال» منتشر شد

گروه ادب ــ کتاب «حب مال» در راستای چاپ سلسله کتاب‌های اخلاق ربانی و مباحث آیت‌الله العظمی تهرانی منتشر شد.

مباحث آیت‌الله تهرانی درباره «حب مال» منتشر شد

به گزارش ایکنا؛ در ادامه چاپ سلسله کتاب‌های اخلاق ربانی،‌ کتاب تادیب شهوت در موضوع حب مال به کوشش موسسه پژوهشی و فرهنگی مصابیح الهدی منتشر شد. این موسسه در راستای نشر آثار آیت‌الله العظمی مجتبی تهرانی فعالیت می‌کند.

این کتاب در دو فصل نوشته شده است؛ فصل اول این کتاب به حب مال، از شاخه‌های حب به دنیا و جلسه دوم از این فصل به نکوهش و ستایش مال در آیات و روایات اختصاص پیدا کرده است. سومین جلسه از فصل اول به بلاها و غوائل مال و فواید مال اختصاص یافته و جلسه چهارم درباره راه‌های علمی علاج حب به مال نوشته شده است.

فصل دوم این کتاب شامل هفت جلسه است که سرآمد تعلقات دنیوی انسان،‌ وجوه اختلاف حب به مال و حب به جاه، جایگاه مال در معارف اسلامی،‌ ملاک تعیین مال مذموم و ممدوح،‌ جایگاه حب مال در معارف اسلامی،‌ ذکر توسل،‌ تکمیل مفاسد حب اصیل نسبت به مال،‌ آیات و روایات مربوط به احساس توانمندی، غنای حقیقی در برابر غنای ظاهری، رابطه بین طلب مال و مصرف و ... از مباحث این فصل به شمار می‌آیند.

این مجموعه شامل مباحث آیت‌الله العظمی مجتبی تهرانی درباره حب به مال است که یکی از زیرمجموعه‌های حب دنیاست. حب مال مانند حب به جاه همگانی بوده و در عمده انسان‌ها وجود دارد. با دقت در آیات و روایات مشاهده می‌کنیم که خود مال هم مورد ستایش قرار گرفته است و هم از آن نکوهش شده است. در ادامه مباحث این کتاب با بلاها و فواید مال آشنا می‌شویم.

این کتاب به بهای 8 هزار تومان، در 1500 نسخه و در 176 صفحه به چاپ رسیده است.

انتهای پیام

captcha