تخریبچی در مظلومانه‌ترین وضعیت ممکن به شهادت رسید/شهید تقوی، شفیع ما در فردای قیامت است
کد خبر: 3719937
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۴
در اولین سالگرد شهادت شهید مجلس تقوی مطرح شد؛

تخریبچی در مظلومانه‌ترین وضعیت ممکن به شهادت رسید/شهید تقوی، شفیع ما در فردای قیامت است

گروه جهاد و حماسه ــ اولین سالگرد شهید مجلس حجت‌الاسلام سیدمهدی تقوی با حضور اهالی قرآن، همرزمان و همسنگران شهید، شامگاه 12 خردادماه به همت خبرگزاری ایکنا در بیست و ششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن ــ مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد.

تخریبچی در مظلومانه‌ترین وضعیت ممکن به شهادت رسید/شهید تقوی، شفیع ما در فردای قیامت است

به گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم اولین سالگرد شهادت شهید مجلس حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی تقوی، مدیرعامل سابق خبرگزاری ایکنا، شب گذشته با حضور خانواده شهید تقوی، دوستان، همرزمان و همسنگران در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط مجتبی اصغری قاری جوان برگزار شد.
در ابتدای این مراسم، حبیب الله ترکاشوند، معاون سابق خبرگزاری ایکنا با اشاره به دوران همکاری با شهید تقوی در خبرگزاری ایکنا گفت: در تمام دوازده سالی که کنار او بودم، به معنای کامل می‌گویم که از جان و دل عاشق قرآن و اهل بیت(ع) بود و همین اخلاص او را به شهادت رساند.
وی ادامه داد: همه کسانی که با شهید تقوی همکار بودند، به یک ویژگی او اشاره دارند و آن هم اخلاص و بی‌پیرایگی او بود.
معاون سابق خبرگزاری ایکنا تصریح کرد: همیشه از شهادت برایم می‌گفت و همیشه حرفش را به شوخی می‌گرفتم و هیچگاه باورم نشد که او به شهادت رسید. شش روز پیش از شهادتش، می‌گفت دعا کنید شهید شوم و من به او می‌گفتم که شما شهید نمی‌شوی و تا روزی که دست تقدیر او را به مجلس برد و در طبقه چهارم مجلس به شهادت رسید. دشمن حتی به تیرزدن هم آرام نشد و تیر خلاص را به دهان ایشان زد. یقین دارم انسان هرآنچه که بخواهد، نصیبش می‌شود و چه کسی باورش می‌شد که شهید تقوی اینچنین شهید شود.

تخریبچی در مظلومانه‌ترین وضعیت ممکن به شهادت رسید/شهید تقوی، شفیع ما در فردای قیامت است
وی با اشاره به خاطره‌ای در سفر به لبنان با شهید تقوی گفت: سال 91 به لبنان رفتیم و او همیشه دوست داشت در جنوب لبنان سکونت داشته باشد چراکه معتقد بود اینجا محل مقاومت است البته در آن دوره هنوز داعش وجود خارجی نداشت. در خانه‌ای که مستقر بودیم، خانه مشرف به مرز اسرائیل بود و جلوی خانه از گلوله باران، همچون آبکش سوراخ بود. شهید تقوی زمانی که خانه را دید، گفت: اینجا جای من است، اینجا بوی بهشت می‌دهد.
ترکاشوند اظهار کرد: شهید تقوی در سن 47 سالگی به شهادت رسید و هیچکس باورش نمی‌شد که او به شهادت برسد. هر سه پسرشان علاوه بر طلبه؛ مداح اهل بیت(ع) هستند و روزی که شهید تقوی مسئولیت خبرگزاری ایکنا را برعهده گرفتند، در هیئت اهل بیت(ع) مشغول بودند و به او گفتم که همزمان می‌توانید دوکار را پیش ببرید، او گفت که بله هر دو را می‌توانم چراکه یک وجه قرآن است و وجه دیگر اهل بیت(ع). شهید تقوی تا شب در خبرگزاری بود و تا دیروقت در هیئت اهل بیت(ع) فعالیت می‌کرد.
در ادامه این مراسم، حسن بیادی، فعال قرآنی اظهار کرد: خبرگزاری قرآنی، اصلی‌ترین حرکت قرآنی جهاددانشگاهی بود که با یک اتاق آغاز به کار کرد و چند روز گذشته پانزده سالگی را با اهالی ایکنا جشن گرفتیم. ایکنا، آثار و برکارت بسیاری به همراه داشت که یکی از آن آثار؛ تولید شهید بود. شهید تقوی، پیش‌نماز، هدایتگر، نصیحت‌گر بود و فردای قیامت می‌توانیم بگوییم که یک شهید تقدیم کرده‌ایم. شهید تقوی سرلوحه خبرگزاری بود.
این فعال قرآنی تصریح کرد: خبرگزاری ایکنا مزین بر سوابق و مجاهدت‌های شهید تقوی است. عقد پسرم را شهید تقوی خواند.
در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالفتح دعوتی، مشاور قرآنی خبرگزاری ایکنا اظهار کرد: طایفه قرآنی یک هزار و پانصد شهید و خانواده‌های قرآنی تهرانی سیصد شهید تقدیم نظام کرده‌اند که نسبت شهدای تهران به کشور بسیار است.
وی افزود: شهید تقوی، در هشت سال دفاع مقدس تخریبچی بود. تخریب‌چیان آدم‌های بی دفاع و بی سلاحی هستند که با کمترین امکانات منطقه را پاکسازی می‌کنند تا منطقه خطری نداشته باشد و به خنثی‌سازی مین‌ها می‌پردازند.
این مترجم قرآن تصریح کرد: شهید تقوی همیشه در زمان جنگ، هر رزمنده‌ای که به شهادت می‌رسید، می‌گفت وای برما و کارمان سنگین‌تر شد. پس از سال‌ها قصد داشت به سوریه برود و موفق نشد، غافل از اینکه در مجلس توسط داعش و در کمال ناباوری به شهادت رسید.

این مراسم با ذکر مداحی اهل بیت(ع) و خاطره گویی همکاران شهید تقوی ادامه یافت.

همچنین، در این مراسم حجت الاسلام احمد مازنی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، زهرا سعیدی عضو فراکسیون قرآن و عترت در مجلس شورای اسلامی، حسن بیادی، عیسی علیزاده معاون فرهنگی جهاددانشگاهی، احمد ابوالقاسمی رئیس رادیو قرآن، سیدجواد شوشتری و جمعی از همکاران قرآنی شهید تقوی حضور داشتند.

گزارش تصویری این مراسم را اینجا ببینید.

انتهای پیام

captcha