کتاب «معیشت پرهیزکارانه» به چاپ رسید
کد خبر: 3719996
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳

کتاب «معیشت پرهیزکارانه» به چاپ رسید

گروه ادب ــ کتاب «معیشت پرهیزکارانه» با مضوع تقوا در کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی از سوی موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی منتشر شد.

دوشنبه// کتاب «معیشت پرهیزکارانه» به چاپ رسید

به گزارش ایکنا؛ «معیشت پرهیزکارانه» شامل مباحث مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره تقوا از سوی انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به موسسه پژوهشی و فرهنگی انقلاب اسلامی به چاپ رسید.

در مقدمه این کتاب آمده است: «در معارف اسلامی و بر اساس آیه 97 سوره نحل، حیات طیبه پاداش اعمال صالحه مردان و زنان مومنی است که از سوی پروردگار به آنان اعطا می‌شود. بنابراین رسیدن به حیات طیبه غیر از عمل به احکام و مقررات دین مقدس اسلام حاصل نمی‌شود. از سوی دیگر یکی از مفاهیمی که در فرهنگ اسلامی از ارزش والایی برخوردار است تقواست. به گونه‌ای که تقوا به عنوان هدف و غایت بسیاری از عبادات و دستورات دینی برشمرده شده و شرط قبولی عبادات و همچنین شرط بهره‌مندی از هدایت‌های قرآن دانسته شده است.»

در بخش فهرست مطالب این کتاب، پنج فصل به چشم می‌خورد که عناوین هر یک از آنها عبارت است از: مفهوم‌شناسی تقوا، اهمیت و جایگاه ارزشی تقوا،‌ آثار تقوا و زیان‌های بی‌تقوایی،‌ اقسام تقوا و اهمیت تقوا برای خواص.

این کتاب در 152 صفحه، به بهای 100 هزار ريال و در دو هزار نسخه منتشر شده است.

انتهای پیام

captcha