برنامه‌ریزی برگزاری همایش بین‌المللی اربعین در ایلام
کد خبر: 3719997
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹
نوذری خبر داد:

برنامه‌ریزی برگزاری همایش بین‌المللی اربعین در ایلام

گروه اجتماعی - معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام از برنامه‌ریزی برای برگزاری همایش بین‌المللی اربعین در استان بعد از برگزاری پیاده‌روی اربعین امسال خبر داد.

به گزارش ایکنا از ایلام، محمد نوذری، معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام در جلسه ستاد اربعین استان با بیان اینکه نگاه به اربعین بین‌المللی است و همه‌ی ادارات و سازمان‌ها موظف به همکاری در این زمینه هستند، اظهار کرد: بیشترین دغدغه‌های بیان شده در این جلسه مربوط به کمیته زیرساخت بود و این کمیته باید 10 تا 15 روز یک جلسه برگزار و مسائل را به صورت ریز برگزار کند.
وی گفت: مستندات جلسات باید به دبیرخانه اربعین ارسال و فرماندار و شهردار مهران نیز بیشترین نقش را در تدوین سند جامع اربعین داشته باشند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام از برنامه‌ریزی برای برگزاری همایش بین‌المللی اربعین در استان بعد از برگزاری پیاده‌روی اربعین امسال خبر داد و از کمیته امنیتی خواست ملاحظات امنیتی را به همه دستگاه‌ها منعکس کنند.
نوذری با بیان اینکه بر اساس نظرسنجی‌ انجام شده  اربعین سال 1396 به خوبی برگزار شد، ابراز امیدواری کرد: پیاده‌روی اربعین امسال با تلاش اعضای کمیته‌ها و همه‌ی دستگاه‌ها بهتر از سال‌های گذشته برگزار شود.
ایوب درویشی، معاون اقتصادی استانداری ایلام نیز اظهار کرد: با وجود اینکه کمیته اقتصادی اربعین یک کمیته نوپا است اما تاکنون نشست های متعددی با فعالان حوزه گردشگری، صنایع دستی، فرش برای معرفی هرچه بهتر استان ایلام صورت گرفته و در نشست با اصناف نیز هفته آینده برگزار خواهد شد .
وی با بیان اینکه در این کمیته اقدامات مستمر، کوتاه و بلندمدت در حوزه بهره مندی اقتصادی استان از اربیعن در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: بعد از رایزنی با مسئولان عراقی مقرر شد کمیته مشترکی برای ارائه خدمات مطلوب به زائران در استان واسط عراق تشکیل شود .
احمد کرمی، معاون عمرانی استانداری ایلام نیز در این نشست اظهار کرد:  با توجه به حجم تردد زائران از مرز مهران در صدد ایجاد زیرساخت های موقت در مرزهای چیلات و چنگوله هستیم تا فشار به پایانه مرزی مهران کاسته و از مرز چنگوله به عنوان یک پایانه تجاری در مدت حضور زائران در مهران به منظور صدور کالا به عراق استفاده شود.
وی گفت:  تلاش ما این است که یک ماه قبل از اربعین زیرساخت‌های لازم در مرز از جمله جمله فیبرنوری، راه دسترسی، آب، سرویس‌های بهداشتی و توقفگاه در مرز چنگوله نیز ایجاد شود .
انتهای پیام
captcha