ویژه‌نامه تاریخ‌شفاهی «پیوند مستحکم» منتشر شد
کد خبر: 3720145
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶
از سوی پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی؛

ویژه‌نامه تاریخ‌شفاهی «پیوند مستحکم» منتشر شد

گروه سیاسی ــ همزمان با فرارسیدن سالروز قیام 15 خرداد 1342، پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی ویژه‌نامه تاریخ شفاهی «پیوند مستحکم» را منتشر کرد.

ویژه‌نامه تاریخ‌شفاهی «پیوند مستحکم» منتشر شد

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز اسناد انقلاب اسلامی، هم‌زمان با فرارسیدن سالروز قیام 15 خرداد 1342، پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی ویژه‌نامه تاریخ شفاهی «پیوند مستحکم» را منتشر کرد.

پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی در توضیح این ویژه‌نامه نوشت: قیام 15 خرداد 1342 نشانگر «پیوند مستحکم» مردم با روحانیت و مرجعت بود، پیوندی که 15 سال بعد، پیروزی نهضت اسلامی را ممکن ساخت. مقام معظم رهبری در 14 خرداد 1392 در این رابطه فرمودند: «در پانزده خرداد یک قیام مردمی به وجود آمد. این نشان دهنده این بود که آحاد ملت ایران، با روحانیت، با مرجعیت که مظهر آن، امام بزرگوار بود، یک چنین «پیوند مستحکمی» دارند. و نکته این‌جاست که همین پیوند است که ضامن پیشرفت نهضت، اوج نهضت و پیروزی نهضت می‌شود. هر جا یک حرکتی، یک نهضتی به مردم متکی بود و مردم با آن همراه شدند، این نهضت قابل ادامه است؛ اما اگر مردم با یک حرکت اعتراضی پیوند نخوردند، ناکام خواهد ماند...»

در ویژه‌نامه تاریخ شفاهی «پیوند مستحکم» خاطراتی از آیت‌الله مهدوی کنی، حجت‌الاسلام فلسفی، آیت‌الله واعظ طبسی، حجت‌الاسلام حسن روحانی، حجت‌الاسلام مهدوی خراسانی، آیت‌الله ابراهیم امینی، حجت‌الاسم ابوترابی‌فرد، آیت‌الله گرامی و ... از 15 خرداد منتشر شده است.

این پرونده همچنین شامل خاطرات برخی از مبارزان و فعالان نهضت اسلامی مثل شهید مهدی عراقی، حبیب‌الله عسگر اولادی، محسن رفیقدوست، علی دانش‌منفرد و ... است که همگی در ماجرای 15 خرداد در صحنه حضور داشته و از نزدیک شاهد همه اتفاقات بوده‌اند.

علاقمندان می‌توانند برای مشاهده ویژه‌نامه «پیوند مستحکم» اینجا کلیک کنند.
captcha