برگزاری مراسم احیای شب‌های قدر در 33 بقعه متبرکه البرز
کد خبر: 3720225
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵

برگزاری مراسم احیای شب‌های قدر در 33 بقعه متبرکه البرز

گروه معارف- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز از آماده‌سازی بقعه‌های 33 امامزاده در این استان برای برگزاری مراسم پرفیض شب‌های قدر خبر داد.

برگزاری  مراسم احیای شب‌های قدر در 33 بقعه متبرکه البرز

مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز اظهار کرد: آئین معنوی شب‌های قدر امسال با شکوه خاصی در بقعه‌های متبرکه و دیگر مکان‌های فرهنگی مذهبی استان البرز با حضور مردم مومن و روزه‌دار البرز برگزار می‌شود.
وی در خصوص اهمیت معنوی لیالی قدر گفت: طبق آیات و روایات دینی در شب قدر سرنوشت بندگان خداوند تقدیر می‌شود.
صالحی افزود: درشب قدر وجود انسان این قابلیت را می‌یابد که ظرف نزول قرآن‌کریم شود و پیامبر اکرم(ص) به عنوان یک انسان والا و کامل توانست این قابلیت را بالفعل کند.
وی گفت: برای رسیدن به فضیلت و برکات لیالی قدر باید آمادگی قلبی داشت و آگاه بود که این شب‌ها، زمان خودسازی و قرب الهی است زیرا در این شب‌ها قرآن نازل شده است.
این مسئول همچنین شب‌های قدر را فرصت بهره‌مندی از رحمت الهی و کسب ارزش‌های معنوی دانست و ابراز کرد: مومنان باید با خلوص نیت در این شب‌ها از دنیای مادی فاصله گرفته و احسان و نیکی را در قلب های خود جایگزین کینه و حسدورزی کنند.
صالحی بیان کرد: شب زنده داری و برگزاری مراسم شب قدر مورد تأکید آموزه‌های دینی است بنابراین مردم نباید در این شب‌ها انس با قرآن، دعا و مناجات را از یاد ببرند و از این فرصت برای راز و نیاز وخلوت با معبود، شب زنده‌داری و شکرگزاری از خداوند، دادن صدقه، خواندن نماز استغفار، کمک به فقرا و خواندن قرآن، بهره ببرند.
وی برنامه‌های لیالی قدر درامامزادگان البرز را شامل قرائت قرآن، دعای مجیر، دعای جوشن کبیر، مناجات و سخنرانی برشمرد و گفت: زائران و شب زنده داران در این مراسم از حضور سخنرانان برجسته کشوری، استانی و همچنین مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بهره‌مند شده و به عزاداری و راز و نیاز با پروردگار خود می‌پردازند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز، افزود: مراسم احیای شب قدر در امامزاده محمد امشب از شبکه البرز پخش زنده می‌شود.
انتهای پیام./

captcha