افزایش قدرت بازدارندگی و تغییر نظم منطقه‌ای؛ اهداف صهیونیست‌ها از طرح معامله بزرگ قرن
کد خبر: 3720934
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷
لاریجانی در سخنرانی روز قدس عنوان کرد:

افزایش قدرت بازدارندگی و تغییر نظم منطقه‌ای؛ اهداف صهیونیست‌ها از طرح معامله بزرگ قرن

گروه سیاسی ــ رئیس مجلس شورای اسلامی در سخنرانی روز قدس در رابطه با طرح معامله بزرگ قرن گفت: این طرح صهیونیستی، آمریکایی و سعودی به دنبال افزایش قدرت بازدارندگی صهیونیست‌ها و تقویت استیلای آن بر منطقه است.

افزایش قدرت بازدارندگی و تغییر نظم منطقه‌ای؛ اهداف صهیونیست‌ها از طرح معامله بزرگ قرن

به گزارش ایکنا؛ علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، امروز، جمعه، 18 خردادماه، در سخنرانی پیش از خطبه‎های نماز جمعه این هفته تهران که به مناسبت روز جهانی قدس ایراد شد، با بیان این مطلب که ایرانیان با حضور چشم‌گیر در روز قدس غیرت اسلامی و ایرانی خود را نشان دادند، گفت: امام(ره) در سال 1342 بارها خطر اسرائیل را به ملت ما گوشزد کردند و حتی در عاشورای آن سال به صورت جدی آن‌را مطرح ساختند، اما رژیم پهلوی با فروش نفت به عزت ملت ایران لطمه وارد کرد و با گسترش همکاری‌ها میان ایران و اسرائیل این تحقیرها را بیشتر کرد.

وی ادامه داد: امروز وقتی در رادیو و تلویزیون کشور صحبت‌های علمای ما مثل شهید مطهری در خصوص اسرائیل مطرح می‌شود به این نتیجه می‌رسیم که تمامی علمای کشورمان در آن سال به این غده سرطانی واکنش نشان می‌دادند.

لاریجانی با اشاره به این مطلب که پس از پیروزی انقلاب اسلامی بلافاصله سفارت اسرائیل تعطیل شد و از این روز به عنوان روز قدس نام بردیم، تصریح کرد: ملت ایران جزء ملت‌های پیشگام در حمایت‌های همه جانبه از فلسطین بوده و در این روز که نیروی مقاومت قدرت بیشتری پیدا کرده، طرح‌های سازش دیگر رنگ و بویی ندارند و مقاومت تنها راه پیروزی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه به طرح‌های اسرائیل برای تضعیف مقاومت اشاره کرد و گفت: هر ساله رژیم صهیونیستی کنفرانس‌هایی را برای امنیت خود برپا می‌کند؛ مثل کنفرانس هرتسل و سایر کنفرانس‌ها از این قبیل که با شعار اسرائیل در بزنگاه تاریخی برگزار می‌شوند و این بزنگاه تاریخی به دلیل پیروزی جبهه مقاومت و از بین رفتن گروه‌های تروریستی همچون داعش است، لذا آن‌ها در چنین کنفرانس‌هایی می‌گویند که ما باید همیشه در حالت آماده باش به سر ببریم.

وی در این رابطه افزود: صهیونیست‌ها برای غلبه بر تهدیدات پیش رو دو راهبرد را مد نظر خود قرار داده‌اند و اولین راهبرد مدنظرشان این است که می‌خواهند قدرت بازدارندگی خود را با کمک آمریکا و عربستان سعودی افزایش دهند تا از حالت لرزان خارج شوند. همچنین در این زمینه تلاش می‌کنند تا ذهن‌ها را از مسئله فلسطین به سایر مسائل مثل موضوع هسته‌ای ایران منحرف سازند تا از اذهان عمومی از فجایعی که در فلسطین در جریان است دور بماند. همچنین مثلث شوم آمریکا، اسرائیل و سعودی می‌خواهد ایران را در کنج قرار دهد اما باید خوب بدانند که کاری نکنند تا خودشان به کنج کشانده شوند.

لاریجانی در رابطه با طرح صهیونیست‌ها برای سلطه بر بلندی‌های جولان گفت: درخواست وقیحانه این رژیم برای سیطره بر بلندی‌های جولان، بخشی از اقدامات این رژیم برای ارتقای قدرت بازدارندگی خود است و البته گروه‌های تروریستی مثل جبهةالنصره برای تحقق همین هدف اسرائیل به وجود آمدند که با مقاومت حزب‌الله روبرو شدند.

وی به موضوع معامله بزرگ قرن اشاره کرد و در این باره افزود: رژیم صهیونیستی در رابطه با طرح معامله بزرگ قرن می‌خواهد، فلسطینیان را مجبور سازد تا از خواسته‌های خود عقب بنشینند اما همانطور که گاندی گفت از آن‌جا که هندی‌ها می‌خواهند از یوق استعمار خارج و به سرزمین مادری خود بازگردند، این حق فلسطینیان است که به سرزمین خود بازگردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: صهیونیست‌ها با پول‌ می‌خواهند مردم فلسطین را از حق مشروع خود منصرف سازند و به همین دلیل تلاش می‌کنند تا با پرداخت این پول در قالب کمک‌های بشر دوستانه اهداف خود را محقق سازند اما این کمک‌های فضاحت‌گونه از معضلات قرن حاضر است و همین طرح شریرانه معامله قرن می‌خواهد به مردم فلسطین بگوید که از خواست ملی خود را با پول معامله کنید.

وی راهبرد دوم رژیم صهیونیستی را تغییر تدریجی در نظم منطقه‌ای توصیف کرد و در این رابطه گفت: هرتسلی‌ها در کنفرانس‌های مختلف بر این موضوع تأکید داشتند که به دلیل نبود قدرت فائقه در منطقه باید اسرائیل قدرت مسلط باشد.

لاریجانی تأکید کرد: طرح قلابی‌ را آمریکایی‌ها به عنوان معامله بزرگ قرن درنظر گرفتند که البته دچار خواب‌آلودگی هستند که این معامله بزرگ را سوق دهند به سمت این‌که آن تعهداتی که در سازمان ملل برای رژیم صهیونیستی ایجاد شده بود که آوارگان حق بازگشت دارند و همچنین در کرانه باختری نباید ساختمان‌ها و مجتمع‌های یهودی ساخته شود و حقوق فلسطینی‌ها هر چند ناقص، ولی باید برآورده شود، را از بین ببرند می‌گویند طرح بزرگ قرن داریم و برای جایگزین آن به فلسطینی‌ها پول دهند و بگویند ما یک سرزمین‌هایی را از این صحراها به غزه متصل می‌‌کنیم و مقداری هم پول و پارچه و امکانات به فلسطینی‌ها می‌دهیم تا فلسطینی‌ها بحث بازگشت به سرزمین آبا و اجدادی خودشان را فراموش کنند.

لاریجانی ادامه داد: لذا تصور می‌کنند مردم فلسطین ساده‌اندیش هستند، این تصور باطلی است، هفتاد سال است مردم فلسطین مبارزه می‌کنند و مسئله آنان پول نیست، مسئله آنان شرافت و غیرت‌شان است که می‌خواهند به سرزمین اصلی خودشان بازگردند؛ شما نمی‌توانید این دو مورد را با هم معامله کنید. با پول، شرافت و غیرت یک سرزمین را نمی‌شود معامله کرد.

وی اضافه کرد: سلاح‌هایی که روی سر مردم یمن ریخته می‌شود متعلق به کجاست؟ آیا این سلاح‌ها برای آمریکا و اروپا نیست؟ همین کشورهای غربی بیشترین سلاح‌ها را به سعودی‌ها می‌دهند و عروسی یمنی‌ها را به عزا تبدیل می‌کنند و زیرساخت‌های این کشور را از بین می‌برند و سپس جلسه و اجلاس می‌گذارند برای کمک‌های انسان‌دوستانه برای مردم یمن و می‌گویند مذاکره می‌کنیم برای کمک‌های انسان‌دوستانه، این از فضاحت‌هایی است که ما در دوران جدید با آن مواجهیم. راهبرد دوم رژیم صهیونیستی در شرایط فعلی ایجاد تغییرات تدریجی در کشورهای منطقه است برای ایجاد یک نظم جدید در منطقه با محوریت رژیم صهیونیستی.

لاریجانی ادامه داد: طرح معامله بزرگ قرن اهداف بزرگی را در منطقه دنبال می‌کند، اما در این مسیر باز با مشکلاتی مواجه هستند، به دلیل قدرت مقاومت در منطقه و تأثیرگذاری ایران دچار معضلاتی هستند، لذا می‌خواهند از مسیرهایی این مشکل را حل کنند، یکی این‌که اشتباهی در حوزه مقاومت رخ دهد، این محتمل است و چندی پیش طرحی به نام کلاه قرمز را با کمک یک کشور ثالث دنبال کردند که مقاومت فلسطین را دچار رخوت کنند و تا حدودی هم موفق بودند.

وی تصریح کرد: در فاصله 20 الی 30 سالی که سرپرستی انگلیس بر فلسطین محقق بود جمعیت یهودی‌ها در فلسطین از 6 درصد به یک سوم جمعیت این سرزمین یعنی 33 درصد رسید و یهودی‌های را از شهرهای کشورهای مختلف به این منطقه وارد کردند.

رئیس مجلس افزود: در فاصله‌ای که می‌خواستند سرپرستی را به سازمان ملل بدهند ابتدا شهرهایی که ساکنان یهودی در آن‌جا زیاد بودند را واگذار کردند و هر چه سلاح و امکانات داشتند به آن‌ها دادند و لذا یهودیان صاحب قدرت شدند و در شهرک‌هایی که مسلمانان و یهودیان در آن‌جا زندگی می‌کردند را در اولویت قرار ندادند.

لاریجانی اظهار کرد: این یهودی‌ها به مسلمانان فشار آوردند و کشتار کردند و همانند موضوع دیریاسین آن‌ها را قتل‌عامل کردند و بیش از 200 تا 300 نفر را قتل‌عام و چند هزار نفر را آواره کردند و این آوارگان به سمت مرزهای مختلف حرکت کردند.

وی در این رابطه افزود: رهبران کشورهای اسلامی که این وضع را دیدند نیروهای خود را بسیج کردند برای این‌که در آن شبی که قرار بود سرپرستی به سازمان ملل واگذار شود و چند هزار نفر آواره‌ای که به مرزها آمده بودن به کمک مردم فلسطین بیایند و این کار را کردند و جنگ‌هایی رخ داد اما به هر حال این‌ها پیش بردند. به طوری که کل جریان فلسطین که انگلیسی‌ها 30 سال برایش زحمت کشیده بودند تا این غده سرطانی را در آن‌جا به‌وجود بیاورند داشت از دستشان می‌رفت.

لاریجانی ادامه داد: انگلیسی‌ها دوباره یک فریب جدید را به‌وجود آوردند و این فریب جدید این بود که به رهبران کشورهای اسلامی که برای کمک به فلسطینی‌ها نیرو فرستاده بودند فشار آوردند گفتند که ما هیچ سلاحی به شما نمی‌دهیم و اما در مقابل اگر شما آتش‌بسی را قبول کنید ما مشکلات فلسطین را حل می‌کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: رؤسای کشورهای اسلامی و عربی همچون عراق، مصر، اردن و ... این موضوع را پذیرفتند و 4 هفته آتش‌بس دادند اما این آتش‌بس چه شد،‌ این آتش‌بس به‌عنوان یک زمان در اختیار اسرائیل قرار گرفت و در این مدت زمانی امکانات زیادی را از کشورهای غربی به اسرائیل سرازیر کردند و دیگر عده‌ای که در آنجا بودند با سلاح‌های اولیه با جریان اسرائیل مبارزه کنند.

لاریجانی با بیان این مطلب که اگر طرح‌های سازش دیگری که در سال‌های مختلف به‌وجود آمد مورد بررسی قرار گیرد در محاق آن‌ها یک طرح فریب نهفته است، گفت: به همین دلیل اسرائیلی‌ها فکر می‌کنند و امیدوار هستند که این استعداد در برخی رهبران کشورهای عربی هست که آن‌ها را بتوانند دچار یک فریب استراتژیک کنند لذا در این دوره می‌خواهند از این استفاده کنند اما یک مشکل دارند.

وی راهپیمایی روز قدس را نمونه‌ای از هوشیاری ملت مسلمان دانست و در این رابطه افزود: مشکل ما با 70 سال پیش خیلی فرق می‌کند، یک هوشیاری سیاسی در بین مسلمانان به‌وجود آمده این حرکت و راهپیمایی در فلسطین نمونه‌ای از این هوشیاری است، این زنده بودن ملت فلسطین را نشان می‌دهد؛‌ این هوشیاری سیاسی در همه کشورهای اسلامی است به‌ویژه در بین جوانان.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شرایط رسانه‌ای به‌گونه ای شده که این‌ها مطلع هستند و نمی‌توان مثل گذشته سر آن‌ها را کلاه گذاشت. هر کشوری از کشورهای اسلامی که بخواهد لغزشی داشته باشد و در این ماجرا در کنار اسرائیل قرار گیرد مورد خشم ملت‌های مسلمان قرار می‌گیرد و منزوی می‌شوند و لذا این طرح و راهبرد به سادگی قابل اجرا نیست.

لاریجانی افزود: در درون رژیم صهیونیستی هم شرایط مختلفی وجود دارد به طوری که الان یک پرسش مهم در داخل اسرائیل هست که آیا در حال نزدیک شدن به پایان رژیم صهیونیستی هستیم، چرا که یک جریان تندرو الان در اسرائیل بر سرکار است که هر رفتار نژادپرستانه‌ای را توصیه می‌کند و این باعث زدگی در داخل خود اسرائیل هم شده و حالت شکنندگی پیدا کرده‌اند.

وی ادامه داد: رهبران حزب لیکود از جمله همین نخست‌وزیر فعلی رژیم صهیونیستی اتهامات جدی درباره فساد دارد که ممکن است محاکمه‌اش کنند لذا قرائن نشان می‌دهد این ژست ایجاد نظم جدید منطقه‌ای با محوریت اسرائیل غلطی است که در حال خواب‌آلودگی به آ‌مریکا و صهیونیست‌ها القاء شده است و البته از یکسو روحیه شرارت‌آمیز آن‌ها را نیز نشان می‌دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با طرح این موضوع که گاهی بعضی‌ها می‌گویند مسئله فلسطین به ما چه ربطی دارد آن‌ها به شما کار دارند، تصریح کرد: اسرائیل به دنبال نظم جدید در منطقه است. آن‌ها به دنبال تسلط هستند،‌ صلاحیتش را ندارند اما به زور دنبال این موضوع هستند.

لاریجانی در این رابطه افزود: مسئله فلسطین فقط یک محدوده نیست گرچه همین حد هم وظیفه اسلامی همه مسلمانان اقتضاء می‌کند که از مردم فلسطین دفاع کنند اما بدانیم مسئله به امنیت کل کشورهای اسلامی مربوط است.

وی ادامه داد: امروز در منطقه دو جریان وجود دارد؛ یک جریان صلح‌طلبی بر محور آراء ملت‌ها که طراح آن ایران است و رهبر معظم انقلاب در حل مسئله فلسطین فرمودند آراء مردم فلسطین می‌تواند حلال مشکل مردم فلسطین باشد این نشان می‌دهد ایران علمدار صلح و ایجاد مردم سالاری در منطقه است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یک جریان شرارت‌آمیزی هم در منطقه است که با هر وسیله حتی استفاده از تروریست‌ها قصد جایگزینی شرارت به جای تمدن را دارد که این مثلث رژیم صهیونیستی و سعودی جریان را راهبری می‌کند.

لاریجانی افزود: این مصاف یک مصاف سرنوشت‌ساز است و نتیجه آن این است که آن‌طور که خداوند نوید آن را به صابران و مجاهدان داده است و با حق طلبان است و باطل همچون کف روی آب از بین خواهد رفت.

وی تصریح کرد: روز گذشته رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که ما با تحریم‌های خود علیه ایران نتایج آن را به‌دست آوردیم و رفتارهای ایران در منطقه عوض شد. اگر رئیس جمهور خودشیفته آمریکا با این حرف‌ها خود را راضی نگه داشته تا از تحقیر سایر کشورها در امان بماند در این خرسندی جاهلانه بماند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آیا پیروزی مقاومت در انتخابات اخیر لبنان مورد نظر این آقا است و این‌را عقب‌نشینی ایران می‌داند؟ آیا پیروزی نیروهای اسلامی در انتخابات عراق مدنظر ایشان است که می‌گوید ایران در منطقه رفتارش عوض شد؟ آیا پیروزی میدانی در سوریه باعث چنان حالت غفلت‌آمیزی برای رئیس جمهور آمریکا شده است؟

لاریجانی در خطاب به توطئه‌های ترامپ گفت: آقای ترامپ نفوذ ایران در منطقه در پناه سرنیزه نیست در سایه مواضع مردمی و اسلامی نظیر حمایت از مردم فلسطین است که شما آن‌را درک نمی‌کنید. تصور می‌کنید با چند ژست مسخره و مانور تبلیغاتی و تله کردن اموال برخی کشورهای عربی و تشکیل ائتلاف‌های قلابی می‌توانید در مقابل حرکت مردم‌سالارانه منطقه ایستادگی کنید و همچنان حاکمان مترجع و خودکامه دست‌نشانده خود را نگه دارید؟ این اشتباه بزرگ شما است.

وی در پایان با تأکید بر راهپیمایی روز بازگشت در فلسطین یادآور شد: اما بدانید حرکت عظیم بازگشت به خانه نشانه زنده بودن تفکر سیاسی و مجاهدانه در منطقه است و همین امر خاک بر چشم طراحان شرارت در منطقه می‌پاشد.

انتهای پیام

captcha