خدا فراموشی، سبب بحران هویت می گردد
کد خبر: 3721048
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶

خدا فراموشی، سبب بحران هویت می گردد

گروه معارف - نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: خدا فراموشی سبب خودفراموشی و بحران هویت گردیده و انسان وقتی خدا را از یاد ببرد حقیقت و واقعیت خود را نیز فراموش خواهد کرد.

خدا فراموشی، سبب بحران هویت می گردد

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری شب گذشته در مراسم سومین شب قدر که در حسینیه اعظم هیات جوانان بنی هاشم ارومیه برگزار شد، بیان کرد: عمده مشکلات جامعه بشری، ناشی از غفلت یاد و ذکر الهی است و انسان بر اثر فراموشی خداوند، دچار خسران و زیان می شود.

وی ادامه داد: هرچیزی حد و اندازه ای دارد اما وقتی به یاد الهی می رسیم همواره گفته اند خداوند را زیاد یاد کنید و فلسفه عبادات نیز یاد الهی بوده و بالاترین عبادات، نماز است.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری خاطرنشان کرد: نماز مقدمه ذکر الهی است و همانگونه که در آدان نیز می شنویم گفته می شود نماز را اقامه کن زیرا نماز ذکر من است.

وی در خصوص آثار فراموشی ذکر الهی تصریح کرد: خدا فراموشی سبب خودفراموشی و بحران هویت می شود و انسان وقتی خدا را از یاد ببرد، حقیقت و واقعیت خود را نیز فراموش خواهد کرد.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: اکنون در برخی کشورهای غربی با بحران هویت مواجه هستند و حقیقت و واقعیت بندگی خود را نمی دانند که ناشی از فراموشی یاد خداست.

وی اثر دوم فراموشی یاد خدا را سختی زندگی و معیشت دانست و افزود: هرکس از یاد و ذکر خدا اعراض نموده و بی توجه باشد، نتیجه اش سختی و مشقت زندگی و معیشتش خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری ادامه داد: شبهه ای وجود دارد که چرا برخی خدا را فراموش کرده اند ولی در رفاه زندگی می کنند که باید در پاسخ بگوییم این انسان ها در ظاهر زندگیشان بسیار خوب بوده ولی اگر به باطن آن نگریسه شود خواهیم دید زندگی بدون یاد و ذکر خدا حقیقتا سخت است.

وی در خصوص اثر سوم فراموشی یاد خدا گفت: هرکس یاد و ذکر خدا را کنار بگذارد در روز قیامت نابینا محشور خواهد شد و آنگاه فرد خواهد گفت خدایا من در دنیا بینا بودم و خداوند نیز می گوید واقعیت انسانی که به خداوند ایمان نیاورده و فراموشش کرده در قیامت آشکار می شود.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اثر چهارم اعراض از یاد خداوند، تسلط شیطان بر بنده فراموشکار خواهد بود و کسی که تحت عنایت و ولایت الهی نباشد، زیر پرچم شیطان خواهد رفت.

انتهای پیام

captcha