ارائه محتوای فرهنگی و هنری دینی در سامانه «صدای معنویت»/ بارگذاری 4 هزار گیگابایتی اطلاعات
کد خبر: 3721150
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸

ارائه محتوای فرهنگی و هنری دینی در سامانه «صدای معنویت»/ بارگذاری 4 هزار گیگابایتی اطلاعات

گروه فناوری اطلاعات ــ سامانه تلفنی«صدای معنویت» چند ماهی است که مجموعه‌ای از اطلاعات دینی و قرآنی را در قالب‌های متنوع فرهنگی و هنری با استفاده از خط ثابت تلفن در اختیار کاربران علاقه‌مند قرار می‌دهد.

ارائه محتوای فرهنگی و هنری دینی در سامانه«صدای معنویت»/بارگذاری 4 هزار گیگابایتی اطلاعات

محمد صادقی؛ مدیر مؤسسه فرهنگی رهنما‌پویا و مبدع سامانه تلفنی«صدای معنویت» در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا گفت: این سامانه تلفنی یک پروژه چندمنظوره قرآنی، فرهنگی، آموزشی و تفریحی است تا بتواند بسته به سلیقه و مواردی که مورد دلخواه هر یک از مخاطبان است، خدماتی را به شکلی ساده و سهل‌الوصول  از طریق شماره‌گیری در اختیار آنها قرار دهد.

وی ادامه داد: در واقع هر یک از مخاطبان علاقه‌مند به استفاده از خدمات این سامانه که شامل ارائه انواع و اقسام اطلاعات دینی و مذهبی است می‌توانند با شماره 77515280 وصل به آن شده و با استفاده از راهنمایی اپراتور و ثبت کُد مشخص وارد فایل اطلاعاتی مورد نظر خود شده و دقایقی مفید را صرف دریافت اطلاعات و یا حتی تبادل اطلاعات قرآنی و دینی خود در قالب‌های متنوع کنند.

صادقی با اشاره به اینکه به غیر از تعرفه هزینه مکالمه تلفنی اداره مخابرات که تصور می‌کنم دقیقه‌ای 45 ریال است، هیچ هزینه‌ای دیگری متوجه مخاطبان این سامانه تلفنی نیست گفت: این میزان کم هزینه‌ای نیز بر روی آبونمان قبوض صادره تلفن آنها محاسبه می‌شود.

وی تصریح کرد: اطلاعات ارائه شده از طریق این سامانه به شکل تفکیک شده و در قالب پوشه‌هایی مجزا که مدخل هر یک از آنها همانگونه که اشاره شد، وارد کردن کُد مورد نظر است در اختیار کاربران مخابراتی قرار می‌گیرد و اگر قرار باشد به برخی از مهم‌ترین آنها اشاره کنم انواع تلاوت‌های قرآنی همراه با      متنوع‌ترین ترجمه‌ها و تفاسیر از جمله آنهاست و ما برای اینکه این بخش برای استفاده کودکان و نوجوانان جذابیت کافی داشته باشد از تلاوت‌های کودکان و رهبری نیز در آن استفاده کرده‌ایم.

مدیر مؤسسه رهنماپویا ادامه داد: بخش معصومین(ع) شامل ارائه احادیث ایشان، شرح نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه و... یکی دیگر از امکانات این سامانه است ضمن آنکه کاربران می‌توانند در پوشه‌های مجزایی از نوحه، مراثی گوناگون ذاکران اهل بیت(ع) استفاده کنند و بخشی نیز از این سامانه به ادعیه، مناجات و زیارات اختصاص دارد.

صادقی در مورد بخش اختصاصی و ویژه این سامانه به ایکنا گفت: بخشی که به شکل ویژه به مباحث فرهنگی و هنری می‌پردازد، اختصاص به کلام بزرگان، اشعار شاعران نامی، روایت انواع داستان‌های مذهبی و صدها دیالوگ ماندگار از مجموعه فیلم‌های مذهبی دارد که به طور شاخص می‌توان به فیلم «الرساله» مصطفی عقاد اشاره کرد ضمن آنکه ما توانسته‌ایم با کمک رادیو نمایش بسیاری از فیلم‌های مطرح دنیا را به ویژه در ژانر دینی تبدیل به روایتی صوتی با شرح کامل و با استفاده از افکت‌های صوتی کنیم که قابل استفاده برای عموم کاربران وبه ویژه کاربران نابینا دارد.

وی تأکید کرد: به هر حال این سامانه که آغاز به کار رسمی آن با سالروز میلاد حضرت محمد(ص) همراه بود توانست در فاصله چندماهه از زمان افتتاح مخاطبان خوبی را علیرغم کمبودهایی که در حوزه تبلیغات و اطلاع‌رسانی داریم مجذوب خود سازد به ویژه افراد مُسن که شاید به دلایلی از جمله ناتوانی جسمی قادر به این نباشند در محافل مذهبی حضور یابند.

مدیر مؤسسه رهنماپویا در ادامه گفت: آواها و نواهای دفاع مقدس، روایت صوتی فتح خون شهید آوینی از دیگر بخش‌های موجود در این سامانه است ضمن آنکه مخاطبان در این بخش قادر به تولید محتوا با استفاده از صدای خودشان در مورد خاطرات دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و همچنین مواردی همچون مقوله عفاف  و حجاب هستند.

وی اظهار داشت: درصدد هستیم تا تولیدمحتوا و بارگذاری اطلاعات مفید در حوزه مفاهیم دینی، قرآنی و ارزشی را در این سامانه تا عدد 72 بخش ادامه دهیم ضمن آنکه همچنان نیازمند اطلاع‌رسانی جامع و تبلیغات مفید و مؤثر در زمینه معرفی این سامانه هستیم و لذا از شرکت‌ها، مؤسسات فرهنگی و سازمان‌هایی که فعالیتی مشابه در راستای کارهای به انجام رسیده ما در قالب این سامانه داشته و دارند دعوت می‌کنیم تا به منظور تبادل اطلاعات و حمایت با مجموعه ما مشارکت و همکاری داشته باشند.

صادقی در پایان گفت: مجموع اطلاعات قرار داده شده تا به امروز در این سامانه بالغ بر 4 هزار گیگابایت است که چیزی معادل با 6 هزار لوح فشرده(CD) خواهد شد و انصافاً با توجه به این نکته باید اذعان کرد که «صدای معنویت» توانسته است بسیار سهل‌الوصول و با شماره‌گیری ساده این اطلاعات را در اختیار کاربران قرار دهد.

انتهای پیام     

      

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۰
مطهره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۳ - ۲۳:۳۸
0
2
مطالب سامانه صدای معنویت بسیار جالب و آموزنده هست خودم و دوستانم از این سامانه خیلی استفاده کردیم خدا خیرتان دهد
captcha