مرحوم حجت‌الاسلام «احمدی» همراه همیشگی همایش بانوان قرآن‌پژوه
کد خبر: 3721282
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵
حجت‌الاسلام عبدالهیان بیان کرد:

مرحوم حجت‌الاسلام «احمدی» همراه همیشگی همایش بانوان قرآن‌پژوه

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ یکی از فعالان قرآنی کشورمان حضور پررنگ در عرصه فعالیت‌های قرآنی را یکی از وجود شخصیتی حجت‌الاسلام احمدی بیان و اظهار کرد: ایشان در 14 دوره مسئولیت دبیری همایش بانوان قرآن‌پژوه را برعهده داشتند.

وجه دیگری از شخصیت «حجت‌الاسلام احمدی»

حجت‌‌الاسلام والمسلمین محمد عبدالهیان، دبیر علمی همایش‌های بانوان قرآن‌پژوه(از سال 82 تا 94) در گفت‌وگو با ایکنا، در مورد مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین احمد احمدی و فعالیت‌ها و همکاری‌هایی که با ایشان داشته است، گفت: حجت‌الاسلام احمدی، در ادوار مختلف دبیر همایش تجلیل از بانوان قرآن‌پژوه بود و به مدت 14 دوره این سمت را در اختیار داشت. ایشان با عظمت و بزرگواری که داشتند این همایش را برگزار می‌کردند.
وی با اشاره به اینکه همایش بانوان قرآن‌پژوه که با حضور سران قوا برگزار می‌شد، محصول همت و اخلاق و اخلاص این مرد بزرگ بود، بر این موضوع که ویژگی‌های این مرد در قالب کلمات بیان شدنی نیست، افزود: ایشان زبانزد همه فعالان قرآنی به ویژه بانوان قرآنی در سراسر کشور بودند. درگذشت ایشان را به پیشگاه حضرت ولیعصر(عج) تسلیت می‌گویم.
عبدالهیان با اشاره به اینکه حجت‌الاسلام احمدی از بزرگ‌ترین شاگردان علامه طباطبایی بودند، بیان کرد: زمانی که صحبت از قرآن کریم می‌شد با تمام وجود برای آن وقت می‌گذاشت و از هیچ تلاشی در راه قرآن دریغ نداشتند. چنین مرد با اخلاصی که تا این حد وقت خود را به قرآن اختصاص دهد، ندیده‌ام.

وجه دیگری از شخصیت «حجت‌الاسلام احمدی»

دبیر علمی همایش بانوان قرآن‌پژوه در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: ایشان تفسیر را نزد علامه طباطبایی گذرانده بودند و مطالب قرآنی را با ظرافت‌هایی بسیار شنیدنی بیان می‌کردند. یکی از فعالیت‌های دیگر ایشان عضویت در خانواده بزرگ سوره مبارکه «یاسین» بود که در حال حاضر 10 هزار عضو دارد و تاکنون دو همایش بین‌المللی برای این سوره مبارکه برگزار شده است.
وی عنوان کرد: ایشان با اخلاص و قلب سلیم و پاکی که داشتند در عرصه فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی حضور پررنگ و با برکتی داشتند.
عبدالهیان همچنین در مورد ویژگی‌های شخصیتی حجت‌الاسلام احمدی گفت: از جمله ویژگی‌های شخصیتی ایشان که بیشتر از هر ویژگی دیگری باید بیان کرد، باید به تواضع بسیار بالا و اخلاص اشاره کنم.

دکتر احمد احمدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس سازمان «سمت» در ساعات پایانی روز گذشته ۱۸ خردادماه در بیمارستان امام خمینی(ره) تهران و به دلیل عارضه قلبی دعوت حق را لبیک گفت.

انتهای پیام

captcha