جشن گلریزان «همای رحمت» برگزار شد
کد خبر: 3721614
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰
با همت هلال‌احمر ایلام؛

جشن گلریزان «همای رحمت» برگزار شد

گروه اجتماعی - معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: فرهنگ ایرانی اسلامی ما توسعه دهنده و ترویج دهنده فرهنگ خیراندیشی و کمک به همنوع است.

به گزارش ایکنا از ایلام، محمد نوذری، معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام در جشن گلریزان همای رحمت که با همت هلال احمر استان برگزار شد، اظهار کرد: پهلوی شکسته فاطمه زهرا (س) تاوان عدالت علی است خانه نشینی و سکوت 25 ساله ایشان، آتش سرخ بر دست برادر، سر در چاه کردن علی همه تاوان عدالت علی است و ایجاد نخلستان های
وی با بیان اینکه کسی که بعد از پیامبر عدالت راستین را در جامعه پیاده کرد در طول خلافت خود حضرت علی (ع) بود، با اشاره به گروه و دسته هایی که در مقابل مولا علی (ع) قرار گرفتند، گفت: سه دسته در مقابل حضرت علی (ع) قرار گرفتند که سیاسیون، سهم خواهان و افراطیون بودند .
معاون استاندار با بیان این که امروز این همایش به نام همای رحمت و جشن گلریزان است خاطر نشان کرد: در فرهنگ ایرانی و ادبیات پارسی و چند هزار ساله ما دو واژه بسیار زیاد دیده می شود که یکی عشق است که در جای جای تاریخ ادبیات و شعرهای ما آمده است و یکی نیکویی و خیر اندیشی که صفت ایرانیان بوده است و جزئی از تاریخ ما  است.
وی با اشاره به وجود فرهنگ خیر اندیشی در گذشته و در محلات ما تصریح کرد : در گذشته انسان ها و بزرگانی بودند که جشن گلریزان برگزار می کردند حتی زن های ایرانی هم جشن های گلریزان برای کمک به هم نوع برگزار می کردند و محلات ما پهلوان ها و قهرمانان به مولا علی (ع)  اقتدا می کردند  و به نیازمندان کمک می کردند .
نوذری با اشاره به آموزه ها و فرهنگ دینی و اسلامی در خصوص خیراندیشی و کمک به همنوع بیان داشت:  آیین اسلام بر انفاق بهترین چیزها تأکید می کند و ارزش در انفاق بهترین و دوستداشتنی ترین هاست و بهترین توفیق این است که انسان توفیق انفاق و کمک به همنوع را پیدا کند و خود به دیگران کمک کند .
وی از کمک 10 میلیون تومانی استاندار ایلام به جشن گلریزان همای رحمت کمک کرد ادامه داد: ان شاء الله فرهنگ کمک به همنوع و برگزاری جشن گلریزان در جامعه ما گسترش یابد و ان شاء الله توفیق یابیم در این شب‌ها با اقتدای به مولا علی (ع)  به همنوعان خود کمک کنیم.
انتهای پیام
captcha