منافذ ورود حرام به چرخه اقتصادی کشور شناسایی شود
کد خبر: 3721831
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰
آیت‌الله عاملی:

منافذ ورود حرام به چرخه اقتصادی کشور شناسایی شود

گروه اجتماعی- امام جمعه اردبیل گفت: باید در جامعه ما راهها و منفذهای ورود حرام به چرخه اقتصادی کشور به دقت شناسایی و با موشکافی کامل برطرف گردد.

منفذهای ورود حرام به چرخه اقتصادی کشور شناسایی شودبه گزارش ایکنا از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، شب گذشته، 20 خرداد ماه در جمع روزه‌داران در مسجد میرزاعلی‌اکبر اردبیل، با اشاره به اینکه پایمال کردن حقوق بشر و ایجاد اضطرار در بین مردم به شدت در اسلام مذمت شده است گفت: غارت مال مردم به ناحق بزرگ‌ترین ظلم به بشریت است.
وی ادامه داد: نشانه بزرگ یک جامعه سالم وارد نشدن مال حرام در چرخه اقتصادی آن مملکت است، و باید توجه داشت تا با بستن منفذهایی که در واقع روزنه ورود مال حرام به چرخه اقتصادی هستند، جامعه و در نهایت کشور را به سمت توسعه اقتصادی و بشری پیش برد.
امام جمعه اردبیل با تاکید بر اینکه اگر به یک جامعه، اقتصاد یک مملکت و یا یک خانه دیناری پول حرام وارد شود، ذات انسانهای آن مجموعه را به بدترین شکل ممکن تغییر می‌دهد، افزود: ذات عالم به گونه‌ای است که ایجاد اضطرار در بین ملتهای بی‌گناه، چپاول مال دیگری، دست درازی به بیت‌المال و بسیاری دیگر از امثال اینها را نمی‌پذیرد چرا که این عالم سنت داشته و در آن قواعدی حکومت می‌کند که این قواعد به نفع بشر و در راستای حفظ حقوق آنها از سوی خداوند معین گردیده است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل ادامه داد: آری گفتن به مال حرام و چشم‌پوشی از آثار مخرب آن در نهایت سبب تغییر ذائقه و نوع لذت انسان می‌شود، حال آنکه حرام انواع مختلفی دارد اما بحث ما در این است که هم‌اکنون باید در جامعه ما راهها و منفذهای ورود حرام به چرخه اقتصادی کشور به دقت شناسایی و با موشکافی کامل برطرف گردد.
عاملی همچنین جایگاه حرام در کانون خانواده را نیز بسیار حساس و موثر در آتیه کودکان و فرزندان این سرزمین دانست و گفت: بزرگترین حق فرزند بر گردن پدر و مادر این است که والدین همواره بکوشند تا لقمه‌ای نان حرام بر سر سفره فرزندان خود نباشد چرا که تمامی این موضوعات شخصیت و انسانیت فرزند در آینده‌ای نه چندان دور را تحت الشعاع قرار می‌دهد و فردای امروز اگر فرزند با مال حرام تربیت شود، با فردی در جامعه روبه‌رو خواهیم بود که سرمنشا بسیاری از ناهنجاری‌های به بار آمده در جامعه خواهد بود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: معامله و تهاتری که در آن همه چیز بر اصول و قواعد پایبند باشد اما در یک مورد در یکی از طرفین زمینه ایجاد اضطرار فراهم شود، آن معامله حرام است و در واقع تهاتر صورت گرفته بین طرفین بزرگترین سیئه و بدترین معامله محسوب خواهد شد.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنرانی خود بر ضرورت بهره گرفتن و فراگیری سیره ناب حضرات معصومین تاکید کرد و اظهار داشت: شخصیت پیامبر اسلام (ص) و یا حضرت علی علیه السلام به گونه‌ای بود که هیچگاه به وارد آمدن خسارت و یا ضرری حتی به دشمنان خود رضایت نمی‌دادند و ما باید با فراگیری این چنین رفتارها و سجایای نیک بر روی خدمت به مردم تمرکز کنیم تا بتوانیم جامعه‌ای آرمانی و سالم داشته باشیم.
انتهای پیام

captcha