قرآن بهترین مرجع راهنمای سعادت بشری است
کد خبر: 3722229
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵

قرآن بهترین مرجع راهنمای سعادت بشری است

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیر مؤسسه قرآنی طوبای رحمت تبریز، قرآن کریم را سنگ بنای شخصیت آدمی دانست و گفت: قرآن کریم بهترین مرجع راهنمای سعادت بشری است و انس با آن چراغ روشنی در همه دوره‌ها است.

اکرم زائرکعبه، مدیر مؤسسه قرآنی طوبای رحمت تبریز در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، قرآن کریم را سنگ بنای شخصیت آدمی دانست و گفت: قرآن کریم بهترین مرجع راهنمای سعادت بشری است و انس با آن چراغ روشنی در همه دوره‌ها است و چه بهتر که این انس و آشنایی از دوران کودکی که سنگ بنای شخصیت آدمی شکل می‌گیرد، زمینه‌سازی شود.

قرآن بهترین مرجع راهنمای سعادت بشری است
وی ادامه داد: اگر كودکانمان به قرآن علاقه دارند و شما می خواهيد بدون اصرار و اجبار اين دوستی را گسترش دهيد، به فكر ساده كردن راه باشيد، برای مثال با يک جست‌وجوی كوتاه، تعداد زيادی از آيات كاربردی و كوتاه قرآن را می‌توانيد پيدا كنيد.
زائرکعبه، افزود: از جمله مهم ترین نكاتی كه درخصوص آموزش دینی كودكان در روایات آمده است، مسئله فطری بودن توجه به دین و خداست.
مدیر مؤسسه قرآنی طوبای رحمت تبریز ضمن بازگو نمودن یکی از روش‌های تربیت فرزندان یادآور شد: یکی از روش‏‌های تربیت فرزندان، تشویق به قرائت قرآن است.
وی با اشاره به فرموده امام جعفرصادق(ع) افزود: امام جعفرصادق(ع) می فرمایند: اگر كسى از قرآن يك حرف بياموزد، خداوند براى او ده حسنه مى نويسد و ده گناه از او مى بخشد و ده درجه او را بالا مى برد.
زائرکعبه، از نکات مهم در آموزش قرآن به کودکان گفت و تاکید کرد: از نکاتی که در آموزش قرآن در دوران کودکی باید مورد تامل قرار گیرد توجه به ویژگی‌های کودک و استفاده از قالب‌های مورد علاقه کودک نظیر بازی، کاردستی، شعر و قصه و .... در آموزش است.

انتهای پیام

captcha