استقبال از نمازگزاران عید فطر با گل و گلاب/ ارسال ۶۰ میلیون پیامک مذهبی باهدف برپایی نماز عید
کد خبر: 3722359
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴

استقبال از نمازگزاران عید فطر با گل و گلاب/ ارسال ۶۰ میلیون پیامک مذهبی باهدف برپایی نماز عید

گروه جامعه ــ رئیس کمیته فرهنگی و تبلیغات ستاد برگزاری نماز عید فطر با اشاره به برگزاری ۱۵ ویژه‌برنامه به مناسبت عید فطر و استقبال از نمازگزاران با گل و گلاب از ارسال ۶۰ میلیون پیامک مذهبی جهت دعوت مردم به حضور در پرپایی این نماز با هماهنگی مخابرات خبر داد.

Image result for ‫سعید اوحدی ایکنا‬‎
 
به گزارش خبرنگار ایکنا؛ نشست خبری سعید اوحدی، رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و رئیس کمیته فرهنگی و تبلیغات ستاد برگزاری نماز عید فطر ظهر امروز سه‌شنبه، ۲۲ مردادماه حضور برزین ضرغامی، رئیس سازمان زیبا‌سازی شهرداری تهران و جمع اهالی رسانه برگزار شد.

رئیس کمیته فرهنگی و تبلیغات ستاد برگزاری نماز عید فطر در ابتدای این نشست ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن عید سعید فطر به رئوس برنامه‌های این روز اشاره کرد و گفت: امام علی (ع) درباره اهمیت برگزاری نماز عید فطر می‌فرماید: «پس با خروج از منازل و رهسپارى به سوی جایگاه نماز عید، خروج‌تان را از قبر و رفتن‌تان را به سوی پروردگار به یاد آورید و با ایستادن در جایگاه نماز، ایستادن در برابر پروردگارتان را یاد کنید و با بازگشت‏ به سوى منازل خود، بازگشتتان به سوى منازلتان در بهشت‏ برین را متذکر شوید»، این بیانات نشان‌دهنده اهمیت حضور جمعی مردم است.

وی افزود: امام سجاد (ع) هم عید فطر را روز عید و شادی مسلمین توصیف کرده‌اند «فى یوم فطرنا الذى جعلته للمؤمنین عیدا و سرورا» بنابراین طبق روایات تأکید شده که مسلمانان در روز عید فطر اجتماعی باشکوه تشکیل دهند و نشاط داشته باشند. بر همین اساس ستاد برگزاری نماز عید فطر هشت کمیته مشخص را تعریف کرد‌ه است که یکی از این کمیته‌ها، فرهنگی و تبلیغات است که مسئولیتش را بنده برعهده گرفته‌ام.

وی گفت: جلسات منظمی برای این کمیته برگزار شد و جلسات هماهنگی با هفت کمیته برای هماهنگی لازم با تعریف رویکرد‌های مختلف انجام شد که امسال با وجود چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی یک تفاوت را در برنامه‌های فرهنگی نماز عید فطر خواهیم داشت.

اوحدی افزود: امسال با توجه به جنایات استکبار با موضوع فلسطین و جنایت ترامپ در منتقل کردن سفارت آمریکا به قدس، رویکردمان چنین شد تا به گونه‌ای افشاگری و اطلاع‌رسانی داشته باشیم. بر همین اساس رویکرد امسال ما بسیار مهمی نیز نسبت به نماز عید فطر داشتیم، چرا که این نماز تداعی‌کننده روز محشر است. یکی از ویژگی‌های این نماز اجماع مسلمین است که امیرالمومنین(ع) می‌فرمایید: «ایستادن مؤمنین در این نماز مانند ایستادن در روز محشر است». به همین علت برنامه‌های فرهنگی‌مان را با دو کمیته محتوایی و تبلیغات سامان دادیم.

رئیس کمیته فرهنگی و تبلیغات ستاد برگزاری نماز عید فطر بیان کرد: ۱۵ برنامه حاصل ۱۰ جلسه کمیته فرهنگی و تبلیغات برگزار شد. بر همین اساس پنج برنامه ویژه ما قبل از نماز عید فطر داریم که اولین آن با هماهنگی مخابرات ۶۰ میلیون پیامک درباره اهمیت نماز عید فطر و دعوت از مردم به مشترکین سه اپراتور ارسال خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از امشب به لحاظ زیباسازی در سطح ساز‌های فرهنگی بیش از ده هزار متر مربع فضا‌های بیلبورد‌ها و سرپل‌ها با تغییر جدی با رویکرد نگاهی به نماز‌های چهل سال گذشته انقلاب اسلامی با رویکرد‌های نشاط، سرور و اهمیت نماز عید فطر خواهد بود. همچنین مراسم نورافشانی در ۱۲ میدان اصلی و پارک‌های شهر تهران و تولید ۲ تیزر فرهنگی که با هماهنگی رسانه ملی از شبکه ۲ پخش خواهد شد. برنامه‌های پیرامونی مصلی تهران نیز جز برنامه‌های قبل از عید فطر است.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: روز عید فطر با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش ان‌شاءلله شاهد حضور سازمان دانش‌آموزی در مراسم عید فطر خواهیم بود. مسئولیت استقبال از زائرین نیز با این عزیزان است. همچنین ۲ جشنواره دل نوشته‌های روزه‌اولی‌ها که به چهل دل نوشته زیبا جوایزی را اهدا خواهیم کرد و همزمان جشنواره فیلم و عکس برای جوانان و عموم مردم برگزار خواهد شد؛ که در هر دو رده سنی به چهل نفر جایزه خواهیم داد.

اوحدی گفت: استقبال از زائرین با گلاب برای اولین بار، گلباران نمازگزاران توسط یک فروند بالگرد در درب‌های خروجی نیز با اهدا چهل هزار شاخه گل اهدا خواهد شد. هشت نگارگذر با رویکرد‌های تجلیل از خانواده‌های شهدا دفاع مقدس، بیانات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب، نمایشگاه روز قدس، پنج سایه‌بان فرهنگی شامل نقاشی، تواشیح و برنامه‌های فرهنگی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایکنا؛ رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران افزود: دعوت ما از شهروندان تهرانی برای حضور و استفاده از برنامه‌های فرهنگی ساعت ۶ صبح روز عید سعید فطر خواهد بود. ۱۲ ایستگاه صلواتی که توسط خیرین ایجاد شده صبحانه ساده عرضه می‌کنند، ۱۰ حجله زیبا از شهدای مدافع حرم در چهار درب مصلی با حضور فرزندان مدافعان حرم در دری‌های مصلی ایجاد شده است همچنین چاپ دعای نماز عید فطر برای جلوگیری از اسراف به صورت بنر چاپ شده است.

وی ادامه داد: شبکه ۲ نیز برنامه زیبایی را با حضور هزار سحرخیز اولی در فرهنگسرای خاوران ضبط کرده است که امشب پخش خواهد شد. امیدواریم امسال در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شاهد حضور عظیم و روزه دار باشیم. فرهنگسراها، میادین اصلی شهر و مساجد ظرفیت حمل و نقل اتوبوسی را برای حضور به موقع مردم فراهم کرده‌اند.

اوحدی با اشاره به برگزاری ۸ نگار گذر با موضوع شهدای مدافع حرم، شهدای هسته‌ای و همچنین نمایشگاه عید نیایش (مجموعه تصاویری از برگزاری نماز عید سعید فطر در سراسر کشور) گفت: محل هشت نگارگذر و چهار سایه‌بان فرهنگی (استیج) نیز تعیین شده است. مسئولیت این چهار سایه‌بان فرهنگی به عهده فرهنگسرا‌های تهران است و در آن برنامه‌هایی مانند سرود، تواشیح و برنامه‌های هنری متنوع برگزار می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از توزیع بسته صبحانه نمازگزاران در حاشیه برگزاری نماز عید فطر خبر داد و اظهار کرد: هزینه آن تماماً توسط خیران تقبل شده است، متولی چاپ دعای قنوت نماز عید فطر هم سازمان فرهنگی و هنری شهرداری منطقه ۷ است و در صحن مصلا نیز دعای قنوت با ابعاد بزرگ در بنر‌هایی در جلوی چشم نمازگزاران قرار داده می‌شود.

انتهای پیام
captcha