قرآن معجزه‌ای شفابخش برای سعادت زوجین
کد خبر: 3723070
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۶

قرآن معجزه‌ای شفابخش برای سعادت زوجین

گروه فعالیت‌های قرآنی - طبق آموزه‌های اسلام اصل اولیه در زندگی مشترک صداقت است، این صداقت به گفتار، رفتار، تعهد به زندگی واقعی و اصلی می‌انجامد و دیگر هیچ کدام از زوجین از همدیگر پنهان کاری نکرده و در نتیجه شک و سوء ظن نخواهند داشت.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، در زندگی دیجیتال امروز که خانواده‌ها روز به روز از هم فاصله می گیرند سبک زندگی اسلامی و قرآنی دستخوش تغییرات بسیاری شده است.

قرآن معجزه‌ای شفابخش برای سعادت زوجین

چشم هم چشمی بین خانواده‌ها به شدت گسترش یافته است، مصرف گرایی و تجمل گرایی به یک مسابقه بین خانواده‌ها تبدیل شده است در حالی که طبق آموزه‌های قرآن کریم ساده زیستی اساس یک زندگی آرامش بخش است. این نسخه ای است که در تمامی زمان‌ها و مکان‌ها می‌تواند برای زوجین راهگشا باشد.

بسیاری از زوجینی که در مرحله متارکه و فروپاشی خانواده خود هستند با تمسک به نسخه‌هایی که قرآن کریم برای آنها تجویز می‌کند می‌توانند راه سعادت و خوشبختی خود را پیدا کرده و در زندگی مشترک بسیاری از موانع را از پیش پای خود بردارند.

از آن جایی که ذات و اساس ازدواج کردن برای رسیدن به آرامش واقعی بین زوجین است ولی متاسفانه مشاهده می شود در جامعه اسلامی روز به روز فاصله طبقاتی و شکاف بین خانواده‌ها و همسران بیشتر می‌شود و در نتیجه تشکیل خانواده با افزایش اختلاف ها و تنش ها در زندگی خانوادگی مواجه هستند.

 در حالی که کارشناسان و پژوهشگران امور دینی توجه به آموزه‌های دینی و قرآنی را بهترین راهکار برای از بین بردن تنش‌ها و اختلافات در زندگی مشترک عنوان می کنند.

ریحانه مولایی، کارشناس علوم قرآن و حدیث در خصوص توجه و توصیه‌های قرآنی برای زندگی مشترک زوجین به ایکنا گفت: همه ما باید به یاد داشته باشیم یاد خداوند در همه کارها و امور زندگی  انسان آرامش می بخشد ولی اگر انسان کمی غفلت ورزی کند آموزه‌های شیطانی جای آموزه‌های قرآنی را بگیرد متوجه می شویم در زندگی خطاهاو اشتباهات زیادی صورت گرفته است.

وی افزود: طبق آموزه‌های دین مبین اسلام اصل اولیه در زندگی مشترک داشتن صداقت است وقتی انسان با شریک زندگی صداقت را رعایت کند این صداقت به گفتار، رفتار، تعهد به زندگی واقعی و اصلی می‌انجامد و دیگر هیچ کدام از زوجین از همدیگر پنهان کاری  نکرده و در نتیجه شک و سوء ظن نخواهند داشت و از آنجایی که طبق آیات قرآنی «برخی سوء ظن ها گناه است» در نتیجه افراد از خیلی جهات در زندگی مشترک زندگی آرامی را تجربه می کنند.

مولایی با اشاره به وظایف همسران نسبت به همدیگر اضافه کرد: در  قرآن کریم و آموزه‌های دینی همسرداری، مادری و تربیت فرزند ازجمله وظایفی است که بر عهده زنان گذاشته شده و تامین مایحتاج زندگی و فراهم کردن وسایل آسایش و رفاه خانواده بر عهده مردان است و هر کدام براساس وظایف و تقسیم کار در خانواده بای آن را انجام دهند.

وی رعایت صداقت در زندگی مشترک را اصل زیربنایی واصولی در پی ریزی یک زندگی مشترک موفق عنوان کرد و افزود: رعایت صداقت توسط زوجین باعث می‌شود آنها حتی در بدترین و سخت ترین شرایط زندگی و حتی بحران اقتصادی بتوانند در کنار هم باقی بمانند بدون آنکه نگران حرف و حدیث ها توسط دیگران باشند.

این کارشناس علوم قرآنی با اشاره توصیه‌های دینی در زندگی مشترک اظهارکرد: یکی از مهم ترین توصیه‌های دینی ساده زیستی است چنانچه زوجین خود را با دیگران مقایسه نکنند و داشته‌های خود را بیشتر از نداشته‌ها قدر بدانند و هر لحظه برای داشته‌های خود شکر خداوند را به جای آورند دیگر فرصتی برای فکر کردن به سایر مسائل ندارند.

مولایی اظهار کرد: در نظر گرفتن آموزه‌های دینی و عمل کردن به آن در زندگی باعث می‌شود سبک زندگی دینی و اسلامی در تمامی زوایای زندگی ما خودش را نشان می دهد ولی سبک زندگی اسلامی باعث می‌شود در این زندگی تهمت، غیبت، حسادت، چشم و هم چشمی، تجملات، افراط و تفریط وجود نداشته باشد و هر کدام از زوج ها در کنار هم بودن بیشترین بهره را برده و به خوبی زندگی می کنند.

وی برگزاری مراسم‌های ساده برای زوج‌ها را یکی از اصول مهم در ابتدای زندگی مشترک اعلام کرد و افزود: خانواده‌ها هر چقدر در برپایی مراسم ازدواج آسان که یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است تلاش کنند به همان نسبت شاهد تشکیل خانواده و ازدواج های آسان در سطح شهر و کشور خواهیم بود.

گزارش از معصومه درخشان

انتهای پیام

captcha