31 خرداد؛ زمان برپایی بیستمین مجمع خیرین مدرسه‌ساز فارس/ انتقال دبیرخانه خیرین خارج از کشور به شیراز
کد خبر: 3723307
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱
احمدی مطرح كرد:

31 خرداد؛ زمان برپایی بیستمین مجمع خیرین مدرسه‌ساز فارس/ انتقال دبیرخانه خیرین خارج از کشور به شیراز

گروه اجتماعی ـ سرپرست آموزش و پرورش فارس از برگزاری بیستمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز با رویکرد جدید در تاریخ 31 خردادماه جاری خبر داد.

31 خرداد؛ زمان برپایی بیستمین مجمع خیرین مدرسه‌ساز فارس/ انتقال دبیرخانه خیرین خارج از کشور به شیراز

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، عبدالرسول احمدی در دیدار با هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان فارس که با حضور مدیران صدا و سیما و کل نوسازی مدارس استان، رئیس و مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز در دفتر مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس برگزار شد، گفت: تحقق اهداف برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان، نیازمند تعامل مشترک صدا و سیما با مجموعه آموزش و پرورش و نوسازی مدارس است.
سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش فارس، اقدام رسانه ملی در پرداختن به موضوعی مختلفی همچون مفاخر استان و گلستان خوانی دانش‌آموزان را که می‌تواند رویکرد بین‌المللی نیز داشته باشد، مهم و اثر گذار دانست.
وی از برگزاری بیستمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان در 31 خردادماه سال جاری در شهر صدرا خبر داد و گفت: تلاش ما این است تا در این جشنواره، با نگرشی جدید، فعالیت‌های چشم‌گیری را برنامه‌ریزی کنیم.
سیدتقی سهرابی، مدیرکل صدا و سیما ی فارس نیز گفت: امروزه دانایی، توانایی است و کشوری که ناتوان باشد محکوم به مرگ هست و مصداق دانایی در همین حوزه ای که خیرین فعال هستند بوده و طبیعی است هر چقدر در این راستا در حوزه آموزش و پرورش تلاش شود، زحمات رسانه ملی در تفهیم مصادیق کمتر خواهد شد.
وی با اشاره به نقش اطلاع‌رسانی، آگاهی‌بخشی و بصیرت‌افزایی رسانه ملی گفت: علی‌رغم توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان برای کمرنگ نشان دادن فعالیت‌های رسانه ملی، همچنان بهترین محل راست آزمایی مردم و افکار عمومی همین رسانه محسوب می‌شود.
سهرابی افزود: هم‌افزایی دستگاه‌ها موجب برکت است و امروزه جوامع متمدن دریافتند که علی‌رغم تقسیم کار متعدد اما، هدف و مقصد یکی است و به آن چشم بستند و باید کمک کنند تا در حوزه فرهنگ که زیربنای تمامی ابعاد جامعه است به توفیق و نتیجه برسیم چرا که اگر فرهنگ ارتقا نیابد تکنولوژی امکان دارد بلای جان ما شود.
وی با اشاره به شروع حرکات خیرخواهانه از استان فارس و گسترش آن به سراسر کشور همچون خیرین مدرسه‌ساز و سلامت گفت: این مطلب بیانگر آن است که مردم این استان فقط اهل قال نیستند و در عمل نیز اهل نیکوکاری و انفاق بوده و محرک امر خیر به شمار می‌روند و از این حیث صدا و سیما که جایگاه و اعتبار بالایی نزد مردم دارد وظیفه خود می‌داند، در حوزه‌های متعدد اجتماعی، سیاسی، حقوق و حتی حقیقی همچون معرفی افراد خیرخواهی که تمام دارایی ابا اجدادی خود را صرف کار خیر كردند به جامعه معرفی كند.
موصلی، مدیرکل نوسازی مدارسفارس نیز در این دیدار با اشاره به حضور 50 درصد دانش‌آموزان شیرازی در مدارس خیری وغیر انتفاعی گفت: از 300 پروژه فعال در استان که در حال ساخت است حدود 120 پروژه (40 درصد) متعلق به خیرین مدرسه‌ساز بوده و یکسری هم پروژه‌های جدید از نیکوکاران شروع شده که حداقل 50 درصد اعتبار آن را خیرین تامین کردند، اما هنوز حدود 1800 باب مدرسه در استان باید ایمن‌سازی شوند.
وی با اشاره به نقش موثر صدا و سیما در جامعه، گفت: نقش صدا و سیما به‌عنوان عامل فرهنگ‌ساز در جامعه محرز بوده و از این حیث با توجه به فضای خاصی که در زندگی خیرین وجود دارد که فقط در صورت ورود به آن می‌توان به عمق آن پی برد باید اذعان كرد که سوژه‌ها و موضوعات وافری در بین نیکوکاران وجود دارد که انتخاب را برای نمایش مشکل می‌کند.
مدیرکل نوسازی مدارس فارس افزود: با توجه به منتقل شدن دبیرخانه خیرین خارج از کشور از تهران به شیراز و ساماندهی کار نیکوکاران مقیم خارج، انتظار همکار افزونتری از رسانه ملی داریم.
بنا بر این گزارش، در این دیدار میرباقری، رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز نیز با اشاره به کار خیرین و افرادی که براساس مصداق آیات الهی از اموال خود برای رفاه دیگران می‌گذراند، گفت: نیکوکارانی هستند که تمام دارایی خود را برای مدرسه‌سازی می‌بخشند، اما خودشان برای درمان از مساعدت مجمع خرین بهره می‌برند که جلوه‌های واقعی از مفاهیم ایثار است که قابلیت مطرح شدن و نمایش در رسانه ملی را دارد.
انتهای پیام

captcha