سیاست دانشکده علوم قرآنی، تربیت نخبگان قرآنی است
کد خبر: 3723400
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶

سیاست دانشکده علوم قرآنی، تربیت نخبگان قرآنی است

گروه فعالیت‌های قرآنی - رئیس دانشکده علوم قرآنی اصفهان گفت: رویکرد و سیاست دانشکده علوم قرآنی تربیت نخبگان قرآنی برای ترویج فرهنگ قرآنی، مدیریت و اجرای برنامه‌های قرآنی است.

به گزارش ایکنا از اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد سجادی در اولین جلسه شورای فرهنگی و قرآنی استان اصفهان که با حضور مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان و جمعی از مسئولان قرآنی این اداره کل تشکیل شد، اظهار کرد: در حال حاضر دانشکده علوم قرآنی اصفهان با 5 عضو هیئت علمی و 500 دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به آموزش و تربیت نخبگان علوم قرآنی مشغول  و با اقداماتی که در دست اجرا است در سال آینده نیز این دانشکده به جذب دانشجو در مقطع دکتری اقدام می‌کند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: دانشکده علوم قرآنی اصفهان از برکات و ثمرات سازمان اوقاف و امور خیریه است و دانشکده علوم قرآنی اصفهان نیز در سال‌‎های اخیر با اقدامات انجام داده افتخار آن را داشته است تا در بین 22 دانشکده فعال غلوم قرانی در سراسر کشور جز برترین دانشکده‌های کشور قرار بگیرد.
رئیس دانشکده علوم قرآنی اصفهان ادامه داد: متاسفانه چند سالی است که توسط وزارت علوم و فن آوری حمایت‌های لازم از دانشکده علوم قرآنی در کشور انجام نشده است و این موضوع نیز مشکلاتی را برای این دانشکده به‌وجود آورده است، زیرا این دانشکده در تامین هزینه‌های خود با مسائل و مشکلات متعددی روبرو است و اگر کمک‌های سازمان اوقاف و امور خیریه نبود قطعا ادامه کار این دانشکده غیر ممکن بود.
حجت الاسلام سجادی در ادامه به حمایت‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از دانشکده علوم قرآنی اصفهان اشاره کرد و گفت: همواره حجت‌الاسلام صادقی مدیر کل اوقاف استان از این دانشکده حمایت کرده است و حتی این کمک‌ها شامل کمک مالی به دانشجویان مستعد و بی‌بضاعت این دانشگاه نیز شده است و بنده در اینجا از زحمات حجت‌الاسلام صادقی بابت حمایت های وی کمال تشکر را دارم.
وی در ادامه به نقش و جایگاه دانشکده علوم قرآنی در تربیت نخبگان قرآنی اشاره کرد و گفت: این دانشکده با استفاده از اساتید مجرب و براساس روش‌های علمی به تربیت نخبگان قرآنی می‌پردازد که این افراد می‌توانند در ترویج فرهنگ قرآنی، مدیرت و اجرای برنامه‌های قرآنی و... موثر و تاثیرگذار باشند.
رئیس دانشکده علوم قرآنی اصفهان ادامه داد: از آنجایی که سازمان اوقاف و امور خیریه یکی از نهادهایی است که در ترویج و تربیت قرآن پژوهان فعالیت‌های زیادی از آغاز جمهوری اسلامی تاکنون داشته است و در این راستا نیز فعالیت‌های گسترده و تاثیرگذاری را انجام داده است و دانشکده علوم قرآنی نیز با هدف تربیت نخبگان قرآنی و همچنین انجام امور تحقیقاتی و پژوهشی در امور قرآنی تاسیس شده است، بنابراین همکاری دانشکده علوم قرآنی و اداره کل اوقاف استان اصفهان باعث اعتلای بیشتر فعالیت‌های قرآنی در سطح استان می‌شود.
سجادی در ادامه گفت: دانشکده علوم قرآنی آمادگی آن را دارد تا در برگزاری برنامه‌های قرآنی با اداره اوقاف و امور خیریه همکاری لازم را در اجرا و همچنین مباحث علمی داشته باشد و تجارب علمی خود را نیز در اختیار این اداره قرار بدهد و امیدوارم که این همکاری باعث شود تا شاهد ارتقاء کمی و کیفی فعالیت های قرآنی در سطح استان باشیم.
وی در ادامه به برگزاری اولین جلسه شورای فرهنگی و قرآنی استان اصفهان اشاره کرد و گفت: برگزاری این جلسات موجب تعاملات بیشتر بین این دو نهاد می‌شود و زمینه را برای اجرای برنامه‌های مشترک با همکاری یکدیگر فراهم می‌کند و این امر نیز قطعا باعث اجرای برنامه‌هایی با کیفیت بیشتر و همچنین ایجاد فضای قرآنی بی نظیری در جامعه می‌شود.
انتهای پیام

captcha