25 تیرماه؛ آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره «شعر رضوی» به زبان ترکی آذری
کد خبر: 3723554
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱

25 تیرماه؛ آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره «شعر رضوی» به زبان ترکی آذری

گروه ادب ــ‌مدیر اجرایی جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری گفت: آخرین مهلت ارسال آثار به سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری، 25 تیرماه است.

25  تیرماه؛ آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره شعر رضوی

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، منوچهر زادعلی با اعلام این خبر، گفت: جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی، از رشد کمی و کیفی برخوردار بوده و هر سال متفاوت‌تر از سال‌های قبل برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه این جشنواره در مردادماه امسال برگزار می‌شود، افزود: جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در دو بخش بین‌الملل و ملی برگزار می‌شود.

زادعلی تصریح کرد: میزبانی جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی، افتخاری است بزرگ که 12 دوره شامل استان آذربایجان غربی شده است. برگزاری سالانه جشنواره «شعر رضوی» می‌تواند گامی مهم برای جاری و ساری کردن فرهنگ رضوی با هدف بهره‌مندی از تعالیم رضوی با ایجاد فضای بانشاط معنوی در سطح جامعه و اعتلای فرهنگ دینی نسل جوان باشد.

وی با اشاره به شرایط شرکت در این جشنواره گفت: شاعرانی که در موضوع اهل بیت(ع) به خلق اثر می‌پردازند لازم است آثاری مرتبط با سبک زندگی اهل بیت(ع)، شناخت ابعاد علمی و عملی زندگی معصومین با توجه به فرازهایی از زندگی اجتماعی ١٤ معصوم(ع) و نقش آنان در رفع مسائل و مشکلات مردم را برای شرکت در جشنواره ارسال کنند.

لازم به ذکر است، آذربایجان غربی در سال ٩٤ جزء پنج استان برگزیده این جشنواره معرفی شد و برای برگزاری شایسته این رویداد فرهنگ رضوی از سوی بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) مورد تقدیر قرار گرفت.

یادآور می‌شود، سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری، با حضور شاعرانی از ایران و کشورهای آذربایجان، عراق و ترکیه مردادماه امسال در ارومیه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

captcha