مراجعه ۳۰۳۴ یزدی به مراکز خونگیری در ماه رمضان
کد خبر: 3723770
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸

مراجعه ۳۰۳۴ یزدی به مراکز خونگیری در ماه رمضان

گروه اجتماعی- مدیرکل انتقال خون استان یزد گفت: در ماه مبارک رمضان ۳۰۳۴ نفر به مراکز خونگیری در استان مراجعه کردند که از این تعداد ۲۴۰۴ موفق به اهدای خون شدند.

مراجعه 3034 یزدی به مراکز خونگیری در ماه رمضان

به گزارش ایکنا از یزد، نقی تقوایی، مدیرکل انتقال خون استان یزد روز گذشته در مراسم تجلیل از اهداکنندگان مستمر خون در استان در خصوص فعاليت سازمان انتقال خون و جايگاه انتقال خون استان در كشور مواردی را بیان و بر لزوم ترويج فرهنگ اهداي خون در استان تاکید کرد.

وی با اشاره به کاهش مراجعات در رمضان امسال اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان 3034 نفر به مراکز خونگیری در استان مراجعه نمودند که از این تعداد 2404 موفق به اهدای خون شدند.

مدیر کل انتقال خون استان یزد به مباحثی همچون محصولات نوین انتقال خون مثل پلاکت آفرزیس، پلاسمای آفرزیس و اهدای سلول های بنیادی و نقش آنها در سلامت و ارتقاء درمان استان و درصد پایین اهدای خون بانوان و لزوم مشارکت همگانی در اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در این زمینه پرداخت.

یادآور می شود در این مراسم که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری، مدیر عامل هلال احمر استان، شهردار یزد، مدیرکل و معاون آموزش و پرورش استان و مشاورین استاندار برگزار شد، از اهداکنندگان شاخص تقدیر و تشکر شد.

انتهای پیام

captcha