مشاوران وزرا در امور ایثارگران، پیشرو در خدمت به جامعه ایثارگری باشند
کد خبر: 3723904
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶

مشاوران وزرا در امور ایثارگران، پیشرو در خدمت به جامعه ایثارگری باشند

گروه جهاد و حماسه ــ رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اهمیت دفاتر مشاوران وزارتخانه و دستگاه‌ها در امور ایثارگران گفت: دفاتر مشاوران وزرا در امور ایثارگران، پیشرو در خدمت، محل رجوع و مأمنی برای ایثارگران عزیز هستند تا آن‌ها مشکلات خود را در این محل طرح و پیگیری کنند.

مشاوران وزرا در امور ایثارگران، پیشرو در خدمت به جامعه ایثارگری باشند

 

به گزارش ایکنا به نقل از «ایثار»، حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، روز دوشنبه 28 خرداد 1397 در صد و شصت و چهارمین نشست شورای مشاورین وزرا در امور ایثارگران در ساختمان جانباز شهید رسول‌زاده با اشاره به ویژگی‌های خاص معنوی واژه شهید گفت: بین ملل مختلف اعم از مسلمان و غیرمسلمان، برخی واژه‌ها دارای ویژگی‌هایی است که قداست خاصی را به آن می‌بخشد، این ویژگی خاص از واژه نیست بلکه از معنای آن گرفته‌شده که موجب احترام به آن می‌شود مانند شهید که در قرآن کریم و روایات تأکید شده که مقام بسیار والایی داشته و شهدا نزد خداوند متعال حق شفاعت دارند.
نماینده ولی فقیه در بنیاد با اشاره به آیات قرآن کریم در زمینه جایگاه ارزنده شهدا تصریح کرد: شهدا در نزد خداوند جایگاه والایی داشته و خوشبخت و رستگار هستند و قرآن کریم تأکید می‌کند که «به حساب نیاورید شهدا مرده اند بلکه زنده بوده و نزد خداوند روزی می‌گیرند» بنابراین اوج سعادت هر شخصی رسیدن به شهادت است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی با تأکید بر اینکه مشاورین وزرا در امور ایثارگران باید قدر خدمت‌ به جامعه ایثارگری را بدانند، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب همیشه بر دیدار و سپاسگزاری از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران تأکید دارند و به مسئولین این امر را متذکر می‌شوند بنابراین دیدار و رسیدگی به ایثارگران یک ضرورت است.
وی با بیان اینکه داشتن صعه صدر و صبوری و پیگیری و حل مشکلات ایثارگران و خدمت به این قشر معظم، افتخار آفرین است، گفت: استفاده از ظرفیت های قانونی و امکانات دستگاه های اجرایی برای حل مشکلات ایثارگران و نیز تعامل با بنیاد برای رفع نیازهای خانواده معظم شهدا و ایثارگران از جمله برنامه های درمانی، سیاحتی، ورزشی و اردویی می تواند راهگشا باشد.
معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اجرای بیش از 400 هزار دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران در قالب طرح سپاس در هر سال گفت: رهبر معظم انقلاب بارها به بنده تأکید کردند که دیدارهای بیشتری با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران داشته باشیم که این اقدام را در قالب طرح سپاس اجرا کردیم و گزارش آن خدمت رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری تقدیم شده است.
وی با تأکید بر این‌که دفاتر مشاوران وزرا در امور ایثارگران باید مأمن ایثارگران و خانه آن‌ها باشد اظهار داشت: این دفاتر باید پیشرو در خدمت و محل امنی برای ایثارگران عزیز باشند تا آن‌ها مشکلات خود را در این محل طرح و پیگیری کنند و در حد توان خواسته‌های این عزیزان را اجابت کنند زیرا همه ما مدیون ایثارگران هستیم و انجام هر اقدامی برای آنها بسیار باارزش است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی با بیان اینکه وظیفه بنیاد شهید و امور ایثارگران ارائه خدمات همه‌جانبه به ایثارگران است، گفت: خدمت به ایثارگران وظیفه‌ای همگانی است و هرقدر به این قشر از جامعه خدمت کنیم بازهم کم خواهد بود و بنیاد برای همکاری با همه وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها برای رفع مسائل و دغدغه‌های ایثارگران آمادگی دارد.
وی با تأکید بر اینکه فرهنگ ایثار و شهادت در جمهوری اسلامی ایران موجب استقامت در مقابل دشمنان است، اظهار داشت: دشمنان به ویژه آمریکا و اسرائیل با این فرهنگ مخالف هستند چرا که فرهنگ ایثار و شهادت موجب ایستادگی مقابل دشمنان شده است بنابراین دشمنان می‌خواهند به هر وسیله به ایران و اسلام ضربه بزنند و به همین دلیل همه باید کنار هم و متحد باشیم تا هیچ قدرتی نتواند بر ما غالب شود.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر لزوم حفظ وحدت و اتحاد در کشور، تصریح کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز است مردم، مسئولین و طیف های مختلف سیاسی در کنار یکدیگر قرار گیرند و نباید تصور کرد، نقد غیرمنصفانه به یک جناح و گروه، بقیه را نیز از آسیب دیدگی و ضرر مصون می گذارد. البته این به معنی عدم انتقاد نیست، بلکه دولت و هر کدام از بخش های حاکمیت پذیرای نقد منصفانه است زیرا نقد دلسوزانه، باعث پیشرفت و تعالی کشور می‌شود.
وی در پایان سخنان خود با اشاره به اقدامات انجام‌شده در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کشور خاطرنشان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران طی 5 سال گذشته در موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فعالیت‌های گسترده‌ای را دستور کار داشته و خوشبختانه اقدامات بنیاد موجب ارتقای این فرهنگ عاشورایی در جامعه شده است.

انتهای پیام

captcha